کاربرد کاسه تبتی در موارد گوناگونی ست و استفاده های فراوانی میتوان از آن برد. علاوه بر استفاده سنتی در مراسم و آئین های مذهبی که تبتی ها و بودایی ها از آن میبرند (این کاسه به کاسه بودا نیز معروف است)، کاربردهایی نیز در عصر حاضر برای کاربران عادی دارد که در این مقاله به آنها اشاره میکنیم.

کاربرد کاسه تبتی


مقاله مرجع پیشنهادی در این زمینه:

کاسه تبتی چیست – ویدیوی توضیحات کامل و نحوه نواختن


موارد کاربرد کاسه تبتی

  • موزیک تراپی

رایج ترین استفاده از آن در موزیک تراپی یا Sound Healing میباشد که آنرا به کاسه آوازه خوان نیز معروف کرده است. در جلسات موسیقی درمانی سایزها و مدل های مختلفی از کاسه وجود دارند و درمانگر با دانش و تجربه خود در هر زمان از جلسه، یکی از آنها را در اطراف بدن و چاکراهای فرد به ارتعاش در می آورد. فرکانس های ارتعاش بالایی که از کاسه تبتی ساطع میشود موجب میشود تا هاله انرژی و چاکراهای بیمار به تعادل درآیند و تنظیم شوند. همچنین به پاکسازی و انرژی دهی به ناحیه مشکل داز می پردازد.

در ویدیوی زیر یک نمونه از جلسات موزیک تراپی را به شما نشان میدهیم.

 


خرید انواع کاسه تبتی اصل از گالری سنگچین


شارژ و پاکسازی

پاکسازی و شارژ اجسام دارای انرژی مانند سنگ ها و کریستال ها، زیورآلات سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و رودراکشا یکی دیگر از کاربرد کاسه تبتی میباشد. همان طور که میدانید اشیای دارای انرژی میتوانند پس از مدتی استفاده، انرژی های منفی و سنگین افراد و محیط را به خود جذب کنند و برای ادامه کار بایستی پاکسازی شوند. همچنین برای ارتقای خواص انرژیک آنها پیشنهاد میشود که شارژ مجدد شوند. در مقالات و ویدیوهای آموزشی سنگچین انواع روش های شارژ و پاکسازی را به شما معرفی کرده ایم. کاسه تبتی یکی از قدرتمندترین وسابل برای این کار است.

در ویدیوی زیر میتوانید نحوه شارژ و پاکسازی سنگها و رودراکشا را با کاسه تبتی مشاهده کنید.

 

  • تهیه آب شارژ شده 

آب نیز همچون سنگها دارای انرژی ست و میتواند بر اساس ارتعاشات فرکانس بالایی که به آن وارد میشود، ارتعاشات بالا را در خود ذخیره کرده و به فرد منتقل کند. حتما درباره تاثیر فرکانس های مختلف روی بلورهای یخ شنیده اید، این موضوع به صورت علمی کاملا بررسی و اثبات شده است. وقتی آب پاک (حتی الامکان آب چشمه) را در کاسه تبتی ریخته و به ارتعاش در میاورید، آب شارژ شده با ارتعاشات بالا درست میکنید و اگر آنرا بنوشید یا روی اجسام و در محیط بپاشید، از تقدس و پاکی و انرژی های مثبت آن برخوردار می شوید.

در ویدیوی زیر نحوه تهیه آب شارژ شده از موارد کاربرد کاسه تبتی را میبینید.

 

  • پاکسازی محیط

کاربرد کاسه تبتی در پاکسازی محیط به تنهایی شناخته شده است. کافیست با کمی تمرین بتوانید کاسه خود را به خوبی مرتعش کنید تا در محیطی که حضور دارید، انرژی های ارتعاش بالای آن منتشر شده و به خودی خود به پاکسازی محیط از انرژی های کثیف و سنگین بپردازد. اگر همزمان با نواختن، نیت کنید تا محیط از انرژی های منفی پاک شود، نتیجه بهتری میگیرید.

در انتها نحوه نواختن صحیح و مرتعش کردن کاسه تبتی های اصل سنگچین را توسط یکی از خریداران مشاهده میکنید.