آمونیت همواره انرژی های ناخواسته یا راکد را به انرژی های حیات بخش برای یک زندگی شاد و سالم تبدیل می کند. فسیل آمونیت در فرهنگ چینی دارای اهمیت بالایی است و به عنوان مولد شانس و ثروت مورد استفاده قرار می گیرد. به همین خاطر است که آمونیت در فنگ شویی نقش بسزایی دارد.

آمونیت چیست

تصویر بازسازی شده از جانور آمونیت

تاریخچه

فسیل آمونیت یا به اختصار آمونیت، پوسته جانوران دریایی به همین نام است که بین 65 الی 240 میلیون سال پیش در دریاها زندگی می کرده اند و هم خانواده حلزون ناتیلوس مدرن هستند و اعتقاد بر این است که تقریبا همزمان با دایناسورها نسل آنها منقرض شده است. پس از مرگ این جانوران پوسته آنها در اعماق زمین مدفون و به مرور فسیل آمونیت را شکل داد. در مورد منشا و ریشه آمونیت ها اساطیر بسیاری از مکاتب مختلف از جمله فرهنگ چینی ها، هندی ها، مصری ها و… وجود دارد و اغلب برای فسیل آمونیت منشا ای الهی یا آسمانی در نظر گرفته می شود. امروزه به علت انرژی خارق العاده آمونیت ها و کمیاب بودن آنها، فسیل این جانوران طرفداران زیادی دارد و از آنها معمولا در سنگ درمانی و فنگ شویی استفاده های بسیاری می شود.


مقاله مرتبط: سنگ ها و کریستال های محبوب فنگ شویی


مزایای آمونیت

به علت اینکه آمونیت ها سالها در اعماق زمین و نزدیک به قلب زمین قرار داشته اند، سرشار از نیروهای شفابخش مادر زمین و انرژی های کیهانی هستند. همین طور شکل مارپیچ آنها برای اهل فن، یادآور نیروی کندالینی یا همان نیروی زایای مادر زمین است. در فنگ شویی اعتقاد بر این است که هر کس آمونیت را با خود همراه داشته باشد و حتی اطرافیان او ثروت و شانس را به خود جذب می کنند. همچنین گفته شده که آمونیت به طور مداوم تولید انرژی چی (یا پرانا یا نیروی حیاتی) خوب را در بدن تحریک می کند. همچنین خون را از سموم و مواد منفی پاک می کند و شفافیت و وضوح ذهنی بوجود می آورد.

بر اساس گفته متخصصین فنگ شویی، این طلسم شانس می تواند در خانه قرار داده شود و سلامت اعضای خانواده و بهبود روابط را ایجاد کند یا اینکه در دفتر کار قرار بگیرد و بر بهبود روابط کاری و رونق کسب و کار موثر واقع شود. همچنین اگر فرد آن را به همراه داشته باشد، انرژی های مثبت در او بطور مداوم باز تولید می شود و روزی بدون مشکل و سرشار از شانس را تجربه خواهد کرد.

چطور آمونیت انرژی را در جهان به حرکت می اندازد

در طی 100 میلیون سالی که آمونیت در زیر خاک بوده، انواع انرژی ها از جمله انرژی خاک و زمین، انرژی باد و باران و دریاها و در کل، همه انرژی های بنیادین کائنات را در خود جذب کرده است و تبدیل به نماد اتحاد چهار عنصر شده است. همچنین از آنجایی که آمونیت روزی زنده بوده است، خرد و دانش را در خودش متبلور دارد. رنگ رنگین کمانی خاصش نشان دهنده رنگ های هفت چاکرا است. باور بر این است که انرژی چی مثبت (انرژی حیاتی) از تمام کائنات به علت شکل مارپیچ (هندسه مقدس) و اندازه منطبق بر نسبت طلایی آمونیت به سمت آن جذب و توسط آمونیت چند برابر شده و در محیط اطراف پراکنده می شود. همچنین اگر چند آمونیت در کنار هم باشند، با هم تبادل انرژی کرده و میدانی از انرژی مثبت در محیط ایجاد می کنند.

فسیل آمونیت

آمونیت زیبا و بزرگ

کاربردهای آمونیت

هر چند کاربردهای آمونیت بسته به مکتب و فرهنگ های مختلف می تواند بیشمار باشد اما ما در گالری سنگچین با مشورت اساتید راستمرد برای شما کاربردهای اصلی این فسیل را فهرست وار آورده ایم:

  1. آمونیت تاثیرات مثبت بسیاری بروی خانواده و روابط انسانی دارد. پس اگر در مرکز خانه قرار بگیرد (یا چند تا از آنها در اتاق های مختلف یک خانه قرار بگیرد) انرژی های راکد و ناخواسته یا تهاجمی را با انرژی های متعادل و سرشار از شادی و سلامت جایگزین می کند. همچنین ثروت و شانس را به محیط خانه دعوت می کند و باعث می شود که روابط اعضای خانه با هم به شکل چشمگیری بهتر شود و محیط خانه به محیطی امن و آرام مبدل گردد.
  2. گفته شده اگر آمونیت در محیط کار نزدیک دخل یا صندوق فروش یا میز مدیر یا نزدیک کارتخوان قرار بگیرد می تواند میزان فروش و جلب مشتری را افزایش دهد. این مورد حتی در شرایط دشواری های اقتصادی و رکود هم قابلیت اثربخشی خود را حفظ میکند.
  3. همانطور که در مقدمه هم گفتیم، به علت اینکه آمونیت انرژی های راکد اطراف شخص و سموم موجود در بدن را پاکسازی می کند، بروی سلامت فیزیکی اشخاص تاثیر مستقیمی دارد. همچنین افرادی که از آن به طور مستمر استفاده می کنند شاهد افزایش تمرکز، وضوح ذهنی، خلاقیت و بهبود عملکرد فیزیکی و موفقیت در ورزش هستند.
  4. به علت قدرت جذب انرژی های مثبت و حیات بخش مشخص شده، وقتی آمونیت در اتاق خواب قرار میگیرد باعث بهبود روابط خصوصی زوجین و همینطور افزایش احتمال فرزند آوری می شود. همچنین فرزندانی که در حین استفاده از آن متولد میشوند فرزندانی قوی، سالم، باهوش و زیبا می باشند. و اغلب به علوم و هنرهای عالی علاقمند خواهند بود و موفقیت های بزرگی در زندگی کسب می کنند. همچنین آمونیت می تواند سرد مزاجی زوجین یا بی میلی آنها را نیز برطرف کند.
  5. همانطور که قبلا ذکر شد آمونیت می تواند پول و ثروت را به زندگی فرد جذب کند. برای این مورد بهتر است آن را در جیب یا کیف پولتان، همیشه با خود همراه داشته باشید. یا اینکه آنرا از آینه ماشین آویزان کنید تا در هر مسیری که می روید پول و ثروت را جذب کنید. یا اینکه آنرا در اداره یا محل کار نزدیک کارتخوان یا دخل تان قرار دهید و ثروت و مشتری را به خود جذب کنید.
  6. برای تمرین کنندگان معنوی مانند افرادی که به مدیتیشن یا کندالینی یا ریکی علاقمند هستند، قرار دادن یک یا چندین آمونیت در محل تمرین می تواند با جذب انرژی های مثبت و هماهنگ کردن جسم و روح فرد، اثربخشی تمرین های آنها را چند برابر کند.

 

نحوه شارژ و پاکسازی آمونیت

آمونیت هم مثل هر سنگ دیگری میتواند انرژی های ناخواسته محیط یا اطرافیان را به خود جذب کند و نیاز به شارژ و پاکسازی دارد. اما به علت حساس بودن این فسیل کمیاب، راههای معمول مثل نور خورشید یا آب جاری برای پاکسازی آن چندان توصیه نمی شود و بهتر است از طریق آویزان کردن یا حرکت دادن آن بالای یک عود صندل روشن آن را پاکسازی و شارژ کنید (پاکسازی با بخورات). این کار حداقل ماهی 1 بار توصیه می شود.

استفاده از حداکثر قدرت آمونیت

همانطور که گفته شود آمونیت در هر مکانی قرار بگیرد شروع به جذب انرژی های حیات بخش کائنات می کند. حالا برای اینکه بتوانید از این کارایی حداکثر استفاده را ببرید بهتر است برای آن یک جای مناسب در منزل یا محل کار تعیین کنید و تا جایی که می توانید آن را جابجا نکنید. در واقع فقط باید برای شارژ و پاکسازی آن را جابجا کنید. همچنین اگر بتوانید تعداد بیشتری آمونیت تهیه کنید مثلا 3، 6 یا 9 تا و آنها را در محل های مختلف قرار دهید این آمونیت ها از لحاظ انرژیک همدیگر را پیدا می کنند و با هم متصل می شوند و یک میدان انرژی چند برابر قوی تر را شکل می دهند که می تواند چندین برابر شانس، سلامت و ثروت بیشتری را به زندگی شما جذب کند یا در تمرینات معنوی و خودشناسی شما به شکل چشمگیری بهبود ایجاد کند.

نتیجه گیری

چه شما جذب ظاهر زیبا و رنگ های فریبنده آمونیت شده باشید، چه علاقمند به دریافت انرژی ها و مزایای آن، باید بدانید که تنها نیستید و در سراسر دنیا این فسیل طرفداران خاص خودش را دارد. و چون همه آمونیت ها بسیار قدیمی هستند و دیگر آمونیتی تولید نمیشود، این فسیل ها خواهان بسیار زیادی دارند. پس اگر دست تقدیر شما را به این مکان رهنمون شده و شما را با خواص شگفت انگیز آمونیت آشنا کرده، بهتر است تردید به دل راه ندهید و آمونیت های مورد نیاز خود را تهیه و زندگی تان را متحول کنید.

منبع:

https://www.fengshuimall.com/ammonite-shell