رودراکشا هسته میوه درخت مقدسی در هند، نپال و آسیای شرقی ست. این هسته ها پس از خشک شدن معمولا با حنا رنگ می شوند و یا همان طور بی رنگ، از نخ عبور داده شده و گردنبند یا مالای رودراکشا را می سازند. نحوه تشخیص اصل یا تقلبی بودن رودراکشا همیشه جای بحث داشته و ما علاوه بر اطلاع رسانی به وسیله پست های متعدد در اینستاگرام، در مقاله ای قبلا بعتوان کاربرد رودراکشا و تشخیص اصل بودن رودراکشا درباره آن صحبت کرده ایم.

با اینکه گردنبند رودراکشای اصل هندی در بازار ایران همیشه موجود بوده و وارد می شده ولی در سالهای اخیر با گسترش واردات از کشور چین (از آنجایی که چین نسخه تقلبی و ارزان قیمت همه کالاها را میسازد) بسیاری از رودراکشاهایی که در بازار می بینید ممکن است تقلبی بوده و پلاستیکی باشند. بنابر این پیشنهاد میکنیم از منبعی معتبر که اصالت کالاهای خود را تضمین میکند رودراکشا تهیه کنید تا بتوانید با خیال راحت از خواص رودراکشا استفاده لازم را ببرید.


رودراکشای اصل هند را با اطمینان از سنگچین تهیه کنید:


در این مقاله سعی کردیم تا به صورت تصویری نحوه تست کردن اصالت رودراکشا را به شما نشان دهیم تا اگر رودراکشای خود را از جایی به غیر از گالری سنگچین تهیه کرده اید، از اصل یا تقلبی بودن رودراکشا ی خود اطمینان حاصل کنید.


رودراکشا وسیله ای مقدس و پر انرژی برای حفاظت و جذب برکت شناخته می شود اما کاربردهای آن بسیار وسیع تر از اینهاست و بی دلیل نیست که امروزه تا این اندازه مورد توجه همگان در حتی دنیای غرب واقع شده است. پیشنهاد میکنیم سری ویدیوهای فواید رودراکشا که هرگز نمیدانستید از استاد مشهور سادگورو را حتما ببینید.