از فواید کاسه تبتی اصل موارد زیادی ذکر شده مانند پاکسازی محیط و اشیا، شارژ سنگها و وسایل انرژیک و غیره. اما از مشهورترین فواید کاسه تبتی که بصورت سنتی از ترکیب هفت آلیاژ تهیه میشود، خاصیت آرامش بخشی و ریلکس کننده آن است. همین کاربرد موجب شده تا در مراکز شفابخشی بعنوان یکی از قدرتمند ترین ابزار استرس زدایی کاربرد داشته باشد. (این خصوصیات برای کاسه های مشابه که از جنس سنگ، آلومینیوم، سیلور و غیره هستند بررسی نشده است)

 

فواید کاسه تبتی


مقاله مرجع پیشنهادی در این زمینه:

کاسه تبتی چیست – ویدیوی توضیحات کامل و نحوه نواختن


کاسه تبتی تاریخچه چندهزار ساله دارد و از گذشته های دور توسط راهبان بودایی در مدیتیشن و تمرینات معنوی استفاده میشده و در حال حاضر توسط بسیاری از موسیقی تراپیست ها، یوگا تراپیست ها، ماساژ تراپیست ها و انرژی درمانگرها برای مقاصد درمانی کاربرد دارد.

 

فواید کاسه تبتی

  • استرس زدایی

برخی تحقیقات علمی خاصیت ریلکس کننده و ضد اضطراب کاسه ها را اثبات کرده اند.

  • بهبود خواب

یکی از از فواید کاسه تبتی تاثیر روی خواب افراد است. بخاطر کاهش تنش و اضطراب میتواند در خواب خوب و آرام کمک کننده باشد.

  • پایین آورنده فشار خون

یک تحقیق علمی در امریکا تاثیر جلسات درمانی با کاسه تبتی را بر پایین آمدن ضربان قلب و فشار خون اثبات کرده است.

  • کاهنده افسردگی

تجربیات نشان دهنده بهبود روحیه و احوالات افراد بعد از جلسات نواختن کاسه تبتی بوده اند و این یکی دیگر از فواید کاسه تبتی ذکر شده است.

  • تقویت سیستم ایمنی

برخی مطالعات نشان دادند گوش دادن به صدای این کاسه ها میتواند سیستم ایمنی را تحریک کرده و تغییرات مثبتی در امواج مغزی ایجاد کند.

  • مسکن درد

تحقیق روی تعدادی از افراد با درد ستون فقرات نشان داده که پس از جلسه موسیقی درمانی با کاسه تبتی، شدت درد و استرس افراد کمتر شده ست.

  • متعادل کننده و هماهنگ کننده انرژی بدن

از دیگر از فواید کاسه تبتی متعادل شدن سیستم انرژی و هاله انرژی توسط بسیاری افراد بوده که پس از جلسه کاسه تبتی تراپی تجربه شده ست.

  • تقویت تمرینات درمانی و شفابخشی دیگر

بسیاری افراد برای تاثیرپذیری بیشتر درمدیتیشن و تمرینات تنفسی و انرژی درمانی از این کاسه های معجزه گر استفاده میکنند.

 


خرید انواع کاسه تبتی اصل از گالری سنگچین


نحوه تاثیرگذاری کاسه تبتی

تئوری های مختلفی برای توضیح نحوه اثرگذاری و فواید کاسه تبتی وجود دارد که به رایج ترین آنها میپردازیم:

  • ارتعاشات کاسه ها تاثیرات ذکر شده را روی ذهن و بدن ایجاد میکنند
  • صدای کاسه ها امواج مغزی ای تولید میکنند که روی ایجاد آرامش تاثیر میگذارد
  • تاثیرات روانی و فوایدی مانند گوش دادن به موزیک دارند

از این موارد میتوان نتیجه گرفت که صدا و ارتعاشات کاسه ها امواجی شبیه فرکانس آلفا تولید میکنند که برای مغز انسان تداعی کننده امواج مغزی آلفا  بوده و خاصیت ریلکس کننده و آرامش بخش روی ذهن و بدن دارد.

همچنین باور عده ای بر این است که ارتعاشات کاسه تبتی میتواند هاله و بدن انرژی فرد را از تنش و برهم ریختگی بیرون آورده و به تعادل و هماهنگی برساند و همین امر موجب احساس سلامتی و آرامش از فواید کاسه تبتی میگردد.

فواید کاسه تبتی

صوت درمانی Sound Therapy

ادعای فواید کاسه تبتی با گوش دادن به کاسه ها در تمرینات باستانی صوت درمانی به ما رسیده ست. در فرهنگ های بومی دنیا صوت درمانی شامل ایجاد صداهای ضربان دار، کف زدن، طبل زدن و آواز خواندن بوده که برای مراسم آئینی، مذهبی و مقاصد شفاگری کاربرد داشتند.

برای مثال نواختن کاسه اغلب در طول حمام صوتی Sound Bath (تجربه ای عمیق که افراد حین گوش دادن به صوتی مشخص، مراقبه میکردند) استفاده میشده، تحقیقات امروزه نشان داده اند که حمام صوتی تاثیرات شگفت آوری بروی تقویت روحیه مثبت، کاهش اضطراب و تسکین دردها دارد.