سلنایت یک سنگ خاص با درجه سختی ۲ موس است و به سادگی با یک شی تیز مثل چاقو، شیشه یا حتی ناخن خراشیده میشود و بافت نرم و آسیب پذیری دارد، البته نه آنقدر نرم که سنگ نام نگیرد!

سلنایت ملکه سنگ ها

شرایط تشکیل سلنایت شرایط بسیار خاصی هست که به همین دلیل باعث شده این سنگ کمیاب باشد و نمونه های با کیفیتش را هر جایی نمیتوان پیدا کرد. سلنایت یک گونه خاص و شفاف از سنگ گچ است و در شرایط بسیار خاص و با بخار آب دریا شکل میگیرد، به همین خاطر است که این سنگ با عناصر باد و آب در ارتباط می باشد. به صورت کلی سنگها نماینده عنصر زمین یا خاک هستند اما سلنایت نماینده عناصر باد و آب هم هست و دقیقا همین موضوع این سنگ را تا به این اندازه خاص و منحصربفرد می‌کند. ارتباطش با این سه عنصر باعث میشود که این سنگ نیاز به پاکسازی نداشته باشد.

در واقع تنها سنگی که نیازی به پاکسازی ندارد سلنایت است !

 

سنگ سلنایت برای پاکسازی

خواص سلنایت

به سلنایت لقب “نور جاری” داده شده چون فرکانس و ارتعاشات بالای این سنگ مثل نور در همه جا جاری میشود و باعث روشنی بخشی هرشخص یا هرچیزی که در فضای اطراف آن قرار دارد می گردد. تاثیر سلنایت فقط روی شما نیست بلکه بر روی دیگر کریستال ها و محیط اطراف شما هم تاثیر گذار است.
سلنایت قوی ترین ابزار برای تصفیه و پاکسازی و ارتقای ارتعاشات منزل شما و هر فرد و هرچیزی که در اطراف آن قرار دارد می باشد و قدرت این را دارد که ارتعاشات پایین را از بین برده و محیط را پاکسازی کند.

در گذشته از سلنایت برای تقویت شهود، شفای روح، مراسمات مربوط به چرخه های ماه، پاکسازی های عمیق ( پاکسازی هاله انرژی یا محیط )، پاکسازی چاکراها، رویابینی آگاهانه، تقویت قدرتهای ذهنی و معنوی و حتی ارتباط با ناخودآگاه استفاده میشد. بدلیل اینکه ارتباطی بسیار قوی با لایه های عمیق روح و احساس برقرار می‌کند به عنوان یک درمانگر عاطفی نیز شناخته میشود و باعث میشود تا الگوهای پنهان احساسات در قلب و ذهن و روح افراد آشکار شود.


برای خرید سلنایت اصل با کیفیت کلیک کنید.


این سنگ مثل آب جاری انرژی های راکد را به جریان می اندازد، خصوصا انرژی هایی که در محیط ، هاله انرژی و ذهن شما راکد و سنگین مانده اند.

سلنایت در افسانه ها با دو الهه باستانی ارتباط پیدا می‌کند، الهه لونا در روم باستان و الهه سلن در یونان باستان که هردو الهه های ماه شناخته می شدند.این سنگ به دلیل ارتباط تنگاتنگی که با انرژی های ماه دارد، ارتعاشاتش مثل نور ماه در همه جا جاری میشود و باعث روشنی بخشی و پاکسازی میگردد. در حقیقت نام این سنگ از الهه ماه یونانی یعنی سلن الهام گرفته شده است.

در طب سنتی چینی هم از این سنگ زیبا برای تنظیم مایعات بدن استفاده میشود که دلیلش به این باور برمیگردد که سلنایت با عناصر باد و آب و همچنین انرژی ماه و جذر و مد در ارتباط است. اما در کل ارتعاشات سلنایت در سطح معنوی بیشتر از سطح فیزیکی هست و به همین خاطر این کریستال در بین شفاگران و درمانگران معنوی بسیار پرطرفدار است.

سلنایت

کاربردهای سلنایت

از این کریستال هم می توان برای پاکسازی های فردی، پاکسازی هاله انرژی، پاکسازی چاکراها و تمرینات معنوی برای تقویت شهود و عمیق شدن در مدیتیشن استفاده کرد و هم برای پاکسازی محیط و جاری شدن ارتعاشات مثبت و فرکانس های بالا در محیط و همچنین رفع سنگینی ها و ارتعاشات پایین بهره برد.
سلنایت این قدرت را دارد که سایر سنگها و کریستالها را نیز شارژ و پاکسازی کند و برای انجام این کار کافیست تا یک تکه نسبتا بزرگ از آن را به مدت چند ساعت در مجاورت سنگها و کریستالهای درمانی خود قرار دهید.


همین حالا تست رایگان چاکراها را از سایت راستمرد بزنید.


محل قرار دادن سلنایت

یک کریستال سلنایت می تواند در مکان های مختلفی از خانه شما قرار گیرد. از آنجایی که این سنگ با چاکراهای بالاتر مرتبط است و وضوح ذهنی و سبکی احساسی به همراه می آورد، توصیه می کنیم آن را روی میز خود یا در اتاقی که در آن کار می کنید قرار دهید. قرار دادن یک برج سلنایت روی میز خود انرژی های منفی را زمانی که فرد در زندگی حرفه ای یا تحصیلی خود دچار ناامیدی، خستگی و بی حوصلگی می شود، از بین می برد.

همچنین می توانید انتخاب کنید که سلنایت را در اتاق خواب خود نگه دارید. می‌توانید آن را روی میز آرایش، زیر تخت یا روی میز کنار تخت نگه دارید تا از تاثیرات ملایم و آرام‌بخش آن در طول شب بهره‌مند شوید. هنگامی که با کمک آن استراحت عمیق کردید، طبیعتاً احساس می کنید که به طور فزاینده ای بر وضعیت ذهنی خود کنترل دارید و خستگی ذهنی به سرعت از بین می رود.

سلنایت طبیعی

سلنایت طبیعی بدون تراش

نحوه تشخیص سلنایت اصل

این کریستال اگرچه ظاهری شیشه‌ای دارد، اما یک کریستال نسبتاً نرم است. سلنایت تقلبی احتمالاً از شیشه ساخته شده است و بافت سختی دارد، در حالی که یک کریستال اصل به راحتی خراشیده می شود. علاوه بر این، به دلیل خاصیت عایق بودن، سلنایت اصل زمان لمس با دست گرم خواهد بود در حالی که نسخه شیشه ای و تقلبی خنک خواهد بود. حباب های هوا یکی دیگر از نشانه های آشکار سلنایت تقلبی است. یک سنگ اصل دارای ناخالصی های طبیعی و رگه است که نشان دهنده محیط طبیعی است که کریستال در آن رشد کرده است.


برای خرید سلنایت اصل با کیفیت کلیک کنید.


شارژ و نگهداری سلنایت

درست است که خود سلنایت نیاز به پاکسازی ندارد اما میتوان آنرا با کمک انرژی ماه کامل یا با عناصر باد مثل عود های طبیعی، اسماج، چوب پالو سانتو یا بخور گیاهان، و همین طور با ارتعاشات کاسه تبتی هر چند وقت یکبار شارژ کرد. بهتر است ماهی یکبار برای دریافت اثربخشی بالاتر آنرا زیر نور ماه کامل قرار دهید، این سنگ مربوط به ماه هست و نور ماه می‌تواند انرژی های قدرتمند سلنایت را شارژ کند.

دقت کنید که سلنایت به دلیل درجه سختی پایین و همچنین بافت بسیار نرمی که دارد اصلا نباید در آب و آب نمک قرار گیرد !
قرار گرفتن این سنگ در آب باعث آسیب دیدن بافت این سنگ میشود و همچنین نمک میتواند به این سنگ آسیب بزند.
در نگهداری آن بسیار احتیاط کنید چرا که درجه سختی این سنگ بسیار پایین است. ‌