کریستال درمانی یک درمان جامع و طبیعی است که از قدرت انرژی سنگ ها و کریستال ها و نحوه تأثیر آنها بر بدن و ذهن بهره می برد. ‌درمانگر، سنگهای شفابخش را روی یا اطراف مراجع قرار می‌دهد تا به رفع انسداد، تمرکز و هدایت انرژی کمک کند.

سنگ درمانی

 

کریستال درمانی چگونه کار می کند؟

کریستال درمانی یک سیستم مبتنی بر انرژی است. این بر این باور استوار است که همه ما از انرژی‌ تشکیل شده‌ایم و زمانی که این انرژی راکد، نامتعادل یا مسدود شود، می‌تواند باعث بیماری گردد. کریستال ها به رفع انسداد، تعادل و هدایت انرژی به جایی که بیشتر مورد نیاز است کمک می کنند و امروزه بعنوان یکی از درمان های مکمل شناخته شده اند.

تصور می شود که انواع مختلف سنگ ها دارای خواص و انرژی های متفاوتی هستند. بنابراین نگه داشتن و نزدیکی این کریستال‌ها بر انرژی‌های ما در سطوح فیزیکی، معنوی و احساسی تأثیر می‌گذارد. با کسب اطلاعات در مورد سنگ‌های مختلف و نحوه تأثیر آن‌ها بر انسان، میتوانیم از خواص و کمک آنها برخوردار شویم. در یک جلسه درمانی، انواع کریستال های مورد استفاده و موقعیت آنها به هدف ما بستگی دارد. این می تواند از یک نگرانی فیزیکی مانند سردرد یا استرس تا نگرانی های عاطفی یا روحی باشد.

برای انتخاب سنگ مورد نیاز حتما از یک درمانگر باتجربه یا مرجع درست، اطلاعات بگیرید. همچنین بسیار مهم است که سنگ مورد استفاده، اصل باشد و از نمونه های سنتتیک و مصنوعی نباشد.  (میتوانید از محصولات و اطلاعاتی که در سایت سنگچین موجود است با اطمینان بهره ببرید، زیرا این محصولات و اطلاعات زیر نظر اساتید راستمرد تهیه می شوند و با ضمانت کیفیت بفروش میرسند.)

پس از انتخاب و تهیه سنگ، آنها را با روش های توصیه شده پاکسازی و شارژ کنید، سپس روی تخت یا روی زمین دراز بکشید. میتوانید از فردی کمک بگیرید یا خودتان سنگ یا سنگ ها را روی بدن یا اطراف بدن قرار دهید. در مطالب و ویدیوهای آموزشی سنگچین، تعدادی از الگوهای چیدمان رایج برای مشکلات مختلف آموزش داده شده اند که میتوان از آنها استفاده کرد.

در جلسه کریستال درمانی سنگ ها باید برای مدت زمان مشخصی در جای خود باقی بمانند (این به شرایط شما بستگی دارد اما معمولا از 15 دقیقه تا نیم ساعت کفایت میکند). در این مدت بهتر است عمیق و آرام نفس بکشید و به راحتی استراحت کنید.

در طول جلسه برخی از افراد احساساتی مانند گرما یا سوزن سوزن شدن را تجربه میکنند، در حالی که برخی دیگر هیچ احساسی ندارند. اگر چیزی احساس نمی کنید نگران نباشید، این بدان معنا نیست که انرژی های شما تحت تأثیر قرار نگرفته است.

وقتی زمان جلسه تمام شد، از محیط اطراف آگاه شوید و دست و پای خود را به آرامی تکان دهید تا آگاهی خود را در بدنتان ثابت کنید. سپس سنگ ها را از رو و اطراف بدن بردارید و به آرامی بلند شوید.

برخی از افراد می گویند که بلافاصله تفاوت را در خود احساس می کنند، برای برخی دیگر مدت زمان بیشتری طول می کشد تا درمان اثر کند. اگر مشکل شما برطرف نشد یا برای مشکلات جدی تر، بهتر است بیش از یکبار این جلسه را تکرار کنید. میتوان بسته به مشکل 3 یا 5 یا 7 روز متوالی آنرا انجام داد تا نشانه های بهبودی پدیدار شوند.

 


مقالات مرتبط:

سنگ های درمانی و کریستال ها – اثرات آن بر زندگی و روان انسان

سنگ درمانی و برخی روش های درمان با سنگها


کریستال درمانی

 

سنگ ها و کریستال ها در چه مواردی می توانند کمک کنند؟

صدها نوع مختلف کریستال وجود دارد که همگی انرژی و قدرت خاصی را در خود دارند و می توان از هر کدام برای کمک به درمان مسائل مختلف در کریستال درمانی استفاده کرد. همانطور که گفته شد، این نگرانی‌ها می‌تواند جسمی باشد، مانند استرس، یا روحی، مانند آوردن شجاعت. در اینجا چند نمونه آورده شده است:

انرژی

کوارتز شفاف: معروف به “شاه کریستال ها” برای بازیابی و تمرکز انرژی و متعادل کردن هاله و بدن انرژی ایده آل است.

عشق به خود

رز کوارتز یا کوارتز صورتی: به عنوان “سنگ عشق” شناخته می شود و می تواند به عشق به خود و همچنین عشق به دیگران و همه چیز در اطراف ما کمک کند.

خواب

آمیتیست به “سنگ آرامش و شهود” معروف است و برای کمک به خواب آرام شناخته شده است. همچنین تصور می شود که کابوس ها را کاهش می دهد.

اضطراب

با توجه به ماهیت آرام بخش آن، آمتیست همچنین می تواند برای تسکین علائم اضطراب و استرس و تعادل افکار و ترس های نگران کننده استفاده شود.

حفاظت

تورمالین سیاه به عنوان یک “سنگ محافظ قدرتمند” شناخته می شود و به محافظت در برابر نیروهای منفی و جذب انرژی منفی کمک می کند.

موفقیت

سیترین و چشم ببر به عنوان “سنگ موفقیت” شناخته می شوند و می توانند اقتدار شخصی را افزایش دهند.

 

خرید سنگ های اصل طبیعی از سنگچین

 

فواید کریستال درمانی

کریستال درمانی یک رویکرد مکمل و طبیعی است، یعنی می توان از آن در کنار طب سنتی استفاده کرد و عوارض منفی ندارد. فواید درمان با سنگها متنوع است و در چندین سطح مختلف اتفاق می افتد.

شاید شایع ترین مزیت گزارش شده آرامش عمیقی باشد که در طول یک جلسه اتفاق می افتد. این نوع آرامش به ویژه در درمان استرس و اضطراب مفید است. همچنین می تواند به کاهش تنش عضلات کمک کند که به نوبه خود می تواند به بهبود دردهای فیزیکی و مشکلات خواب کمک رساند. در سطح عاطفی و روحی، سنگ ها می توانند به افزایش حس اقتدار، عزت نفس و اعتماد بنفس، شفافیت و وضوح ذهن و تمرکز کمک کنند. برای برخی، ممکن است تأثیر مثبتی بر خلق و خو و شادی آنها داشته باشند. به نظر می رسد بطور کلی کریستال ها قادرند به برگشت سلامتی و تعادل به چاکراها و بدن انرژی کمک کنند.

برای اطلاع از وضعیت چاکراهای خود تست چاکراها در راستمرد را انجام دهید.

هرکسی می‌تواند از این مزایا بهره‌مند شود. با این حال، اگر در مورد این فرآیند شک دارید، طبیعتاً تاثیر گرفتن از آنها را متوقف خواهید کرد. به همین دلیل، داشتن ذهنی باز و بدون فرضیه و پیش داوری کلیدی است.

کریستال درمانی

 

باورهای غلط رایج درباره کریستال درمانی

برخی از مردم بر این باورند که کریستال های شفابخش مانند یک عصای جادویی عمل می کنند و همه چیز بلافاصله بهتر خواهد شد. حقیقت این است که هیچ “جادویی” در پشت سنگ درمانی وجود ندارد. در عوض، آنها چیزی را که قبلاً روی آن کار می کردید تقویت می کنند. آنها بسیار تعاملی و متکی به درمان ها و تمرینات دیگر درونی و بیرونی هستند. به همین دلیل، ادامه کار خود در خارج از جلسات کریستال درمانی می تواند مفید باشد.

بسته مراقبه های مخصوص چاکراها از راستمرد برای کار همزمان و نتیجه گیری بهتر توصیه می شود.

 

پاکسازی سنگ  ها و برنامه ریزی آنها

کریستال ها به طور طبیعی انرژی اطراف خود را جذب می کنند، بنابراین پاکسازی منظم و شارژ دوباره آنها لازم است. ویدیوی روش های مختلف شارژ و پاکسازی کریستال ها را حتما ببینید.

هنگامی که کریستال شما تمیز و آماده استفاده شد، می توانید برای سنگ خود هدف تعیین کنید. به این شکل که چند دقیقه آرام با سنگ خود بگذرانید. آنرا بین دو دست خود گرفته و جلوی قلب خود نگهدارید و قصد کنید که چگونه می خواهید سنگ از شما حمایت کند. به عنوان مثال بگویید “از تو میخواهم در حفاظت از من تمام نیروهای خودت را بکار بگیری.”

 

نحوه استفاده از سنگ ها

هنگامی که کریستال های خود را خریداری کردید، آنها را تمیز کردید و اهداف خود را تعیین کردید، می توانید شروع به بهره گیری از مزایای آنها کنید! برای انجام این کار، سنگ های خود را در مکان هایی نگه دارید که بیشترین سود را برای شما دارند. برخی از افراد دوست دارند کریستال ها را بعنوان زیورآلات بپوشند یا با خود در یک کیف کوچک حمل کنند. همچنین می توانید آنها را در مکان هایی درون خانه خود قرار دهید. اگر برای خوابیدن مشکل دارید، ممکن است بخواهید یک آمیتیست کنار تخت خود نگه دارید. اگر در محل کار تمرکز ندارید، یک تکه کوارتز شفاف روی میزتان می تواند کمک کند.

یکی دیگر از راه‌های دوست‌داشتنی برای استفاده از کریستال‌ها، ترکیب آن‌ها در سایر تمرین‌های سلامتی مانند یوگا و مدیتیشن است. هنگام تمرین یوگا یا در حین مدیتیشن یک کریستال را در نزدیکی خود نگه دارید. این می تواند به تقویت کار پر انرژی که در حال حاضر انجام می دهید کمک کند.

 

کریستال ها بخشی از طبیعت هستند و قرار گرفتن در نزدیکی آنها می تواند به ما کمک کند تا با طبیعت و خرد ناشی از میلیون ها سال تکامل نزدیکتر باشیم. با این حال، شما انتخاب می کنید که قدرت کریستال ها را کشف کنید یا خیر، لذت بردن از حضور آنها چیزی جز یک هدیه نیست.