سنگ سیترین یکی از سنگ‌های قیمتی است که به دلیل خواص انرژیک و زیبایی خود در جواهرسازی و سنگ درمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این سنگ از گروه کریستال‌های معدنی و هم خانواده کوارتز است و شفافیت بالا و رنگ‌ زرد و نارنجی به آن ارزش افزوده می‌دهد.

سنگ سیترین و خواص آن

 

کریستال سیترین با به ارمغان آوردن شادی، انرژی های مثبت و خوش شانسی، زندگی بسیاری از مردم را روشن کرده است. همچنین به عنوان کریستالی که ثروت و فراوانی می بخشد و به عنوان سنگ موفقیت نیز شناخته می شود.  اعتقاد بر این است که اگر در صندوق پول نگهداری شود، می تواند ثروت زیادی را جمع کند، که باعث شده نام دیگری به نام سنگ بازرگان را به خود اختصاص دهد. بعلاوه باور برخی بر این است که سنگ سیترین نیروی خورشید را با خود حمل می کند و از این رو به عنوان سنگ برتر تقویت خلاقیت، اراده، اعتماد بنفس و قدرت بیان در نظر گرفته می شود. همین طور یک کریستال عالی برای مبارزه با انرژی های منفی از طریق تجزیه و دفع آنها است.

معادن طبیعی سیترین بیشتر در برزیل، سری لانکا، هند و ماداگاسکار یافت میشوند.

باید توجه داشت که در بازار بیشتر آمتیست حرارت داده شده به نام سیترین با قیمتی ارزانتر فروخته می شود، بنابراین اگر سنگ شناس نیستید ممکن است بجای آن، سنگ آمتیست به شما بفروشند. گالری سنگچین سیترین اصل را با ضمانت به شما ارائه میدهد.

 

خواص سنگ سیترین

 

خواص فیزیکی
سنگ سیترین انرژی فیزیکی و استقامت را بهبود می بخشد و در نتیجه متابولیسم مناسب را تشویق می کند و از غدد درون ریز حمایت می کند. سیترین برای کمک به درمان خستگی مزمن، سوء هاضمه، تحریکات پوستی، آلرژی ها، عدم تحمل مواد شیمیایی و غذایی به کار گرفته میشود.

این کریستال با تاثیر روی چاکرای خورشیدی، سیستم گوارش و ایمنی را کنترل می کند. وقتی این چاکرا در تعادل باشد، به شما قدرت مبارزه با مشکلات آلرژیک و عفونت ها را نیز می دهد. خاصیت گرم کنندگی دارد و اعصاب را تقویت می کند. به عنوان یک اکسیر، برای مشکلات قاعدگی و علائم یائسگی مانند گرگرفتگی، متعادل کردن هورمون ها و رفع خستگی مفید است.

 

خواص عاطفی
سنگ سیترین یک کریستال عالی برای ایجاد تعادل عاطفی ست. با آزاد کردن انرژی های منفی، ترس‌های ذاتی و احساسات در عمیق‌ترین سطوح، باعث شادی در زندگی می‌شود. بر ترس از مسئولیت غلبه می کند و خشم را متوقف می کند. این سنگ به شما کمک می کند تا وارد جریان احساسات شوید و از نظر عاطفی متعادل شوید.

این کریستال به رهایی از دلخوری و بدبینی و تمایلات مخرب و تحقیرکننده کمک می کند. سیترین یک کریستال برجسته برای غلبه بر مشکلات افسردگی، انتقاد و حساسیت با الهام بخشیدن به اصالت و بیان خود است. به فرد کمک می کند تا گذشته خود را رها کند و به سمت جلو حرکت کند تا فرصت های بهتری را در زندگی به دست آورد.

همینطور روح فرد را پاک می کند و به او کمک می کند تا خود و هویت واقعی خود را شناسایی کند. این به فرد این شهامت را می دهد که با ناهماهنگی های زندگی خود با رویارویی با آنها و اتخاذ تصمیمات و اقداماتی که می تواند آنها را برطرف کند، روبرو شود.

 

خواص روحی
سیترین طبیعی یک سنگ قیمتی استثنایی برای کسانی است که بیش از حد متفکر، حساس و آسیب پذیر در برابر تأثیرات بیرونی هستند. رنگ زرد درخشان آن بدن را احاطه کرده و از هاله کسی که از آن استفاده میکند محافظت می کند.

چاکرای شبکه خورشیدی مرکز توزیع انرژی، منبع قدرت درونی، اعتماد به نفس و اراده است. سنگ سیترین شبکه خورشیدی را باز کرده و تعادل و انرژی می بخشد و خواص این چاکرا را در فرد تقویت میکند.  همپنین حس خلاقیت، تخیل، قدرت، هوش و تجلی را به درون این چاکرا هدایت می کند. اشعه طلایی که یک سیترین با کیفیت بالا نشان می دهد، چاکرای تاج را با تصفیه انرژی چاکرای تاج و فرستادن آن به چاکرای شبکه خورشیدی تحریک می کند. وضوح چاکرای تاج باعث شفافیت در افکار، ذهنیت، ایده ها و کلمات می شود.

سنگ سیترین و خواص آن

تشویق سخاوت
سنگ سیترین سنگی شاد و سخاوتمند است که به خاصیت جذب ثروت شناخته شده است. با این حال، این کریستال ما را تشویق می کند تا در حالی که ثروت خود را حفظ میکنیم، آنچه را داریم به اشتراک بگذاریم. این امر سیترین را به یک متحد قدرتمند برای افرادی تبدیل می کند که به دنبال بهبود توانایی خود در برقراری ارتباط و گسترش ثروت هستند.

تامین صلح و آرامش

اگر در زندگی بین روابط خود به آرامش بیشتری نیاز دارید، استفاده از سنگ سیترین را برای کمک به حل و آرامش برای این شکاف ها در نظر بگیرید. سیترین به همه کسانی که آن را می بینند شادی می بخشد به این معنی که تاریکی و منفی بودن در اطراف این کریستال وجود ندارد. این انرژی صلح‌آمیز که از سیترین ساطع می‌شود می‌تواند به رفع اختلاف گروه‌ها یا خانواده کمک کند.

روانشناسی
سیترین این قدرت را دارد که به رشد روانی و عشق به خودمان کمک کند. اگر خودتان را احساس نکرده اید و می خواهید به بهترین خود تبدیل شوید، برای رسیدن به این هدف از سیترین استفاده کنید.

سنگ سیترین باعث افزایش عزت نفس و اعتماد به نفس می شود و تمایلات مخرب را از بین می برد. فردیت را افزایش می دهد، انگیزه را بهبود می بخشد، خلاقیت را فعال می کند و ابراز وجود را تشویق می کند. این باعث می شود حساسیت کمتری داشته باشید، به ویژه نسبت به انتقاد، و تشویق می کند که بر اساس انتقاد سازنده عمل کنید. این به شما کمک می‌کند نگرش مثبتی داشته باشید و خوش‌بینانه به جلو نگاه کنید، به‌جای اینکه به گذشته بپردازید. این سنگ لذت بردن از تجربیات جدید را تشویق می‌کند و کمک می‌کند تا هر راه ممکن را تا زمانی که بهترین راه‌حل را پیدا کنید، جستجو کنید.

 

سنگ سیترین

نگهداری و استفاده از سنگ سیترین

از آنجایی که سیترین از خانواده کوارتز میباشد، قدرت پاک کنندگی و شارژ خود را داراست. با این حال بهتر است بسته به میزان استفاده، هر از گاهی آنرا با آب روان بشویید. به هیچ وجه از شوینده ها و الکل برای پاک کردن سنگ استفاده نکنید. پس از پاکسازی میتوان آنرا زیر نور خورشید یا ماه شارژ کرد.