سنگ ها در طبیعت به اشکال مختلف بلور یافت می شوند که برخی از این اشکال نیازی به تراش خوردن ندارند و بطور کاملا طبیعی و دست کاری نشده برای اهداف و مقاصد گوناگون استفاده می شوند. در این مقاله با رایج ترین این بلورها آشنا می شوید.

 

بلورهای خوشه ای

وقتی چندین بلور خوشه ای گرد هم جمع شوند و رشد یابند، از آنها به عنوان “گروه” یاد می شود. بلور خوشه ای معمولا برای تغییر انرژی محیط، پاکسازی و تبدیل انرژی منفی به مثبت در داخل اتاق قرار داده می شود. این بلورها برای رفع نگرانی و اضطراب در محیط کار توصیه میشود و در جهت رفع ناراحتی و جذب هماهنگی و همدلی کاربرد دارد.

بلور خوشه ای سنگ آمیتیست

بلورهای حلقوی

این نوع از بلور ها سنگی مدور هستند که حفره ای در میان خود دارند. همیشه اعتقاد بر این بوده است سنگهایی که به طور طبیعی در داخل خود حفره ای دارند خوش اقبالی می آورند. یکی از انواع بلورهای حلقوی فیروزه است که معمولاً در هند و نپال تراش می خورد اما در کل، بلورهای حلقوی به ندرت یافت می شوند.

این نوع سنگهای بلور برای مراقبه و ژرف اندیشی عالی هستند و از آنها ممکن است برای جذب انرژی و پاکسازی چاکراهای مسدود شده هم استفاده کرد.

بلور حلقوی سنگ فیروزه

 

 

بلورهای پوک

این بلور زمانی تشکیل می شود که دسته ای از بلورها با هم برای پر کردن حفره ای کوچک یا یک توده رشد کنند. سنگهای بلور پوک از نظر اندازه و شکل به گونه ای قابل ملاحظه باهم فرق دارند. آنها از لحاظ ظاهری دارای حفره ای رحم مانند هستند و با اقدام به معالجه از طریق آنها می توانیم به سلامت و رشد معنوی دست یابیم. برای مثال بلور یمانی آبی برای کمک به برقراری ارتباطات و تداوم آن، الهام بخشی و محافظت از افراد به شدت حساس مفید است.

بلور پوک

 

بلورهای برش خورده

بعضی اوقات سنگ باید برش بخورد تا زیبایی آن آشکار شود. از این بلور  ها بسته به خاصیت سنگ مورد نظر می توان برای مقاصد درمانی یا پاکسازی و جذب انرژی ها در منزل و محیط کار استفاده کرد. برای مثال برشی از سنگ عقیق آبی ما را در حالت آرامش فرو می برد و به آرامی نگرانی و اضطراب درونی مان را برطرف میکند.

بلور برش خورده سنگ عقیق

بلورهای تخم مرغی

سنگها ممکن است به شکل تخم مرغ درآیند. بسیاری از این نوع سنگها که کاملاً در دست جا می گیرند برای مراقبه بسیار مطلوب هستند.

شکل و بافت صاف این نوع بلور ها برای مالش دادن جهت خلاصی از درد و رنج ناشی از انقباض و گرفتگی اعضای بدن مناسب هستند. قسمت نوک تیز آن در درمان بوسیله ی طب سوزنی و بازتاب شناسی مورد استفاده می باشد. برای مثال سنگ تخم مرغی رودونایت که به رنگ زیبای گل سنگ است برای ایجاد عشق که موجب فعال شدن قلب می شود و آن را از عشقی پاک و بی آلایش سرشار میسازد مناسب است.

بلور تخم مرغی سنگ ردونایت

 

بلورهای کروی

بلور های کروی یا گوی ها ممکن است هم به صورت طبیعی و هم ساختگی باشند. این بلورها برای نگاهی به گذشته یا آینده، یا به منظور برآورد وضعیت موجود مورد استفاده قرار می گیرند. بسیاری از کریستال های کوارتز به این شکل برش میخورند. برای تهیه گوی کوارتز صورتی کلیک کنید.

کریستال رز کوارتز یا کوارتز صورتی

خرید گوی کوارتز صورتی از سنگچین

بلورهای هرمی

بلورهای هرمی شکل انرژی را در نوک تیزشان متمرکز نگه داشته و همان جا می پرورانند. از آنها اغلب برای پرانرژی کردن و نگهداری اشیاء استفاده می شود.

بلور نوک تیز یک سویه

یک سمت این بلور صاف و سمت دیگرش نوک تیز می باشد که انرژی در این قسمت انتهایی متمرکز شده است. اصولاً انرژی های شفابخش در نوک تیز این سنگها متمرکز می شوند. درمجموع از این بلورها بیشتر برای شفابخشی و مراقبه استفاده می شود که به آنها کریستال های منشوری نیز گفته می شود.

برای تهیه منشورهای طبیعی آمیتیست و کوارتز شفاف کلیک کنید.

بلور یک سویه کوارتز

بلور نوک تیز دوسویه

این بلور هردو انتهایش نوک تیز است که در این وضعیت باعث می شود انرژی به هردو طرف آن انتقال داده شود. در واقع انرژی در بخش داخلی، میانی یا هردو انتهای آن منتشر می شود. این گونه بلورها برای شفابخشی مورد استفاده قرار میگیرند. همچنین قراردان آن در زیر بالش به خواب راحت و رویا بینی کمک میکند.