افرادی که در دی ماه متولد شده اند دارای ویژگی هایی هستند که بنابر علم ستاره شناسی و روانشناسی با رنگ ها، اعداد، سیارات و سنگ های ویژه ای ارتباط برقرار می کنند. در این مقاله سعی کرده ایم تا سنگ های ماه تولد دی را معرفی کنیم و اثرات آنها روی جسم و روح و روانرا به طور کامل برای شما شرح دهیم.

سنگ های ماه تولد دی

 

خصوصیات متولدین دی ماه

نشان: بز

سیاره مرتبط: زحل

عنصر مرتبط: خاک

روز موافق: شنبه

اعداد شانس: ۹و۱

رنگ : سیاه و قهوه ای


پیشنهاد میکنیم مقاله سنگ های ماه تولد را نیز بخوانید.


معرفی سنگ های ماه تولد دی

لعل

لعل نیز یکی دیگر از سنگ های باستانی است که در سرتاسر دنیا یافت می شود و هر چند عمدتا به رنگ سرخ است اما سایر طیف رنگی آن نیز یافت می شود. این سنگ علاوه بر زیبایی ظاهریش دارای قدرت شفابخشی و حفاظت نیز می باشد. لعل می تواند انرژی های معنوی و متعالی تر را به عالم فیزیکی بکشاند و به فرد کمک کند این انرژی ها را در عالم فیزیکی بروز دهد. همچنین لعل نماد آتش آغازینی است که تمام دنیا از طریق آن خلق شده و با قدرت خلاقه و عشق بی قید و شرط در ارتباط است. بخاطر قدرتهای معنوی این سنگ، شمن ها و راهبان قدیمی آزتک و مایاها و شمن های آفریقایی از آن در لباس ها و وسایل خود استفاده می کرده اند.

لعل به طور خلاصه سنگ سلامتی است که می تواند انرژی های منفی را از چاکراها استخراج کنند. همچنین انرژی های ناخواسته و نامطلوب توسط این سنگ به انرژی های مثبت و مطلوب استحاله می یابند. این سنگ برای ایجاد شور و اشتیاق در زندگی، بالا بردن انرژی حیاتی و افزایش انرژی های جنسی کاربرد دارد. از لحاظ فیزیکی برای خارج کردن سموم و مواد مضر در بدن یا التیام زخم ها موثر است.

از نظر انرژیک این سنگ بطور اختصاصی با چاکرای تاج و چاکرای ریشه و جنسی ارتباط دارد. اما قدرت این را دارد که از هر کدام از چاکراها انرژی منفی و راکد را بیرون بکشد یا انرژی های ناخواسته چاکراها را به انرژی های مطلوب استحاله دهد. همچنین برای تحریک و افزایش میل جنسی در درمان سرد مزاجی و فعال کردن و تنظیم نیروی کندالینی هم به کار می رود.

کوارتز شفاف

کریستال کوارتز شفاف احتمالا به تنهایی محبوب ترین سنگ مورد علاقه طیف وسیعی از افراد است. چه شما به دنبال جذب خواسته ها و اهدافتان باشید، چه مراقبه گر یا شفابخش باشید و چه حتی به زیبایی صرف سنگ ها علاقمند باشید احتمالا در بخشی از زندگی تان به سمت کریستال های کوارتز کشیده شده اید و خانه یا محل کارتان را با این کریستال های بینظیر زیبایی دوچندان بخشیده اید. کریستال کوارتز نماد انرژی ها و فرکانس های بالای مادر زمین است که کریستالیزه شده و به شکل فیزیکی درآمده است. به همین خاطر کریستال های کوارتز این ارتعاشات بالا و شفابخش را در خود ذخیره دارند و می توانند با تقویت ارتعاشات و قدرت ذهنی دارنده اش در جذب خواسته ها به او کمک کنند و یا با پخش کردن ارتعاشات شفابخش شان می توانند در فرایند درمان و پاکسازی یا محو کارماهای گذشته به فرد کمک کنند.

کوارتز شفاف یک سنگ چند کاربردی است. عمدتا برای شفابخشی، متعادل کردن چاکراها، پاکسازی هاله، پاکسازی کارماهای گذشته، از بین بردن موانع و گره های انرژی، بهبود ارتعاشات مثبت فرد، تقویت قدرت مدیتیشن و تمرینات درونی، حفاظت در مقابل ارتعاشات پایین و انرژی های ناخواسته و به جریان انداختن انرژی حیاتی (چی یا پرانا) در منزل یا محل کار کربرد دارد. طبیعتا هر چقدر تعداد یا اندازه کریستال کوارتز شما بزرگتر و شفاف تر باشد، کوارتز شما دارای ارتعاشات بالاتری خواهد بود. همچنین کوارتزهایی که یک سر نوک تیز دارند، به اصطلاح منشوری خوانده شده و از همان سر ارتعاشات بالای خود را در محیط رها می کنند و کوارتزهای دو سر (دارای دو سر نوک تیز) از هر دو جهت انرژی های خود را آزاد می کنند. البته کوارتزها به اشکال دیگری مثل هرم یا گوی هم برش داده می شوند که می توانند برای تنظیم چاکراها، ارتعاش محیط یا گوی بینی مورد استفاده قرار گیرند.

از لحاظ انرژیک کریستال کوارتز شفاف با هر هفت چاکرا در ارتباط است و وقتی در نزدیکی چاکراها قرار میگیرد همه آنها را تنظیم و متعادل می کند. رنگ های دیگر کریستال کوارتز ممکن است بروی یک چاکرا اثر بیشتری داشته باشند، مثلا کوارتز صورتی روی چاکرای قلب اثر بیشتری می گذارد اما همانطور که ذکر شد کریستال های شفاف کل بدن اثیری و انرژی های لطیف را متعادل می کنند و برای چاکرا درمانی و پاکسازی محیط و حتی پاکسازی سنگ های دیگر انتخابی ایده آل هستند.

سنگ های ماه تولد دی

اونیکس

سنگ اونیکس به عنوان سنگی اصیل و بسیار باستانی همواره مورد توجه بشر بوده است. در گذشته های دور در آیین و مراسم، کارهای جادویی، آیینه بینی و حتی ساخت سپر و سلاح مورد استفاده بوده است. به علت اهمیتش مصریان باستان و رومیان، اشکال خدایان خود را از این سنگ می تراشیده اند.

اونیکس مثل بسیاری از سنگ های طیف مشکی، سنگ حفاظت است و می تواند انرژی ها و اهداف پلید سایرین و حتی انرژی های جادوی سیاه را به خود جذب کند و دارنده اش را از اثار منفی این نیروها حفظ کند. همچنین اونیکس این قدرت را دارد که انرژی های فرد را حفظ کرده و از هدر رفت آنها جلوگیری کند. پس اگر نیاز به توان فیزیکی بالا دارید، یا قبلا بیمار بوده اید و در مرحله نقاهت هستید یا در محیطی هستید که خیلی از شما انرژی میگیرد اونیکس برای شما متحدی ارزشمند محسوب می شود. از لحاظ فیزیکی گفته می شود اونیکس سیستم عصبی و حواس پنجگانه را تقویت می کند و کسی که برای مدتی از این سنگ استفاده کند حواس تیزتری نسبت به سایرین خواهد داشت، مثلا قدرت شنوایی یا بینایی اش افزایش می یابد. همچنین دندان ها و استخوان های بدن به طور کلی با انرژی اونیکس تقویت می شوند.

اونیکس بدن احساسی را تقویت می کند و خصوصا در شرایطی که ترس یا گیجی و سردرگمی و اندوه غالب است به فرد کمک می کند که آرامشش را حفظ کند و با کنترل بر خود از این شرایط دشوار عبور کند. از نظر انرژیک این سنگ با بدن فیزیکی و چاکرای ریشه در ارتباط است و خصوصیات مرتبط با این چاکرا را در فرد تقویت می کند. و به همین خاطر برای تمرینهای مربوط به ارتباط و پیوند با زمین برای دریافت انرژی زمین یا تخلیه انرژی های ناخواسته مورد استفاده است.

همچنین دقت کنید به خاطر خصوصیات حفاظتی، این سنگ بعد از مدت کوتاهی نیاز به پاکسازی پیدا می کند. پس باید مدام با استفاده از روش های پاکسازی آن را از انرژی های ناخواسته پاک کنید و برای مدت طولانی بدون پاکسازی از آن استفاده نکنید. همین طور مراقب باشید سنگ یا دستبند اونیکس خود را به کسی قرض ندهید.


محصولات متنوع سنگ اونیکس اصل را از سنگچین تهیه کنید.


سنگ های ماه تولد دی

لاجورد

لاجورد یکی از معدود سنگهایی است که از ابتدای تاریخ، بشر همواره به دنبال آن بوده است. رنگ آبی عمیق و آسمانی اش نمادی جهانی برای شرافت و احترام، الهه ها و قدرت، روح و بینش است. همچنین این سنگ نمایانگر خرد و حقیقت است. اسم انگلیسی این سنگ lapis lazuli هم از ریشه فارسی آن یعنی لاژورد استخراج شده و این نشان می دهد این سنگ در فرهنگ ایران باستان نیز ریشه دارد. در ایران باستان این سنگ را نماد شب پر ستاره و سنگی مناسب برای حفاظت در مقابل چشم زخم می دانستند.

از لحاظ فیزیکی این سنگ میتواند اختلالات ناحیه گلو و غدد درون ریز را برطرف کند. همچنین برای تنظیم گردش خون و خصوصا پایین آوردن فشار خون موثر است. این سنگ به فرد قدرت بیان حقیقت را می دهد و همچنین دیگران را تحریک می کند تا در حضور دارنده لاجورد صادق تر باشند. به طور کل لاجورد سنگ حقیقت است و حقیقت درونی فرد را بر ملا می کند و به او کمک میکند خواسته های عمیق درونیش را تحقق بخشد. همچنین از فرد در مقابل خیانت ها و دشمنی ها و موانع و نیروهای منفی سر راهش محافظت می کند.

از لحاظ احساسی و روانشناختی این سنگ به فرد آرامش و ذهن باز را اعطا می کند تا خطاها و اشتباهات خود یا دیگران را بتواند به راحتی بپذیرد و در جهت رفع و رجوع آنها اقدامات موثری انجام دهد. از لحاظ انرژیک لاجورد سنگ چاکرای گلو و چشم سوم است. و میتواند به بازکردن و متعادل کردن این دو چاکرا کمک کند. در صورتی که در تمرینات معنوی خود زیاده روی کردید یا تمرینات اشتباهی برای چاکرای گلو یا خصوصا چشم سوم انجام دادید، با روزانه قرار دادن لاجورد به مدت 20 دقیقه بروی گلو یا چشم سوم خود بعد از مدت کوتاهی میتوانید این چاکراها را به تعادل برگردانید و به آرامش برسید.

عقیق سبز

عقیق یکی از مرسوم ترین سنگ های پر کاربرد در سنگ درمانی است که در کشور خودمان ایران نیز یافت می شود. این سنگ برای متعادل کردن انرژی های درونی و بیرونی کاربرد دارد. همچنین از عهد باستان برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده شفاگران بوده است. این سنگ حس آرامش و انعطاف پذیری ذهنی فرد را بالا می برد و در نتیجه به او کمک میکند که بتواند در موقعیت های دشوار تصمیم درست بگیرد یا بتواند مشکلات و اختلافات دیگران را به سادگی حل و فصل کند. همچنین از دوران بسیار کهن این سنگ برای افزایش باروری و جلوگیری از مشکلات مرتبط با بارداری مثل سقط جنین و… به کار می رفته است.

همانطور که گفته شد عقیق سبز برای شفابخشی، حل اختلافات، بهبود روابط و متعادل کردن انرژی ها بسیار کاربرد دارد. پس اگر چرخ دنده های زندگی تان به خوبی نمی چرخد و نیاز به روغن کاری دارد احتمالا انرژی عقیق سبز همان چیزی است که بدان نیاز دارید. انرژی های متعادل کننده و شفابخش این سنگ می تواند وارد زندگی صاحبش شود و هر مشکلی که نیاز به اصلاح و روغن کاری دارد را به سادگی رفع و رجوع کند.

از لحاظ انرژیک این سنگ با چاکرای قلب هم ارتعاش است و می تواند انرژی های ایستا یا ناخواسته که در خود قلب یا اطراف آن جمع شده را به حرکت انداخته و آنها را از چاکرای قلب خارج کند. با این کار زندگی فرد هم از نظر عاطفی و احساسی بهبود یافته هم از لحاظ فیزیکی، قدرت و سلامت قلب بالا می رود.