کریستال درمانی به روش های استفاده از کریستال ها و سنگ های طبیعی جهت بهبود وضعیت سلامت روحی، روانی و جسمانی افراد گفته می شود. بنا بر باورهای معنوی، کالبد اثیری (روحانی) انسان از مراکز انرژی به نام چاکرا شکل گرفته است و این مراکز نیرو، مدام در حال تبادل انرژی و اطلاعات معنوی میان دنیای درون و بیرون وجود آدمی هستند؛ بنابراین دائما در معرض آلودگی، بیماری و عدم تعادل نیز قرار می گیرند و بسیار مهم است که درصدد درمان و تعادل چاکرا ها برآییم.

برای چاکرا درمانی روش های متعددی وجود دارد که یکی از آنها استفاده از کریستال هاست. کریستال ها و سنگ های طبیعی حامل نیروهای قدرتمندی از قلب طبیعت و تاریخ آفرینش هستند که قادرند بر سایر حوزه های انرژی از جمله چاکراها تاثیر بگذارند. برای آشنایی با سنگهای مخصوص چاکراها روی لینک کلیک کنید.

چاکرا درمانی با سنگها


این مقاله نیز برای شما سودمند است: سنگ درمانی و برخی روش های درمان با سنگها


در این مقاله قصد داریم روش های مختلف کریستال درمانی را به شما معرفی کنیم. ابتدا مهم است که کریستال موردنظرتان را انتخاب و تهیه کنید، سپس با توجه به شرایط شخصی تان روش مناسب خود را انتخاب کنید.

  1. کریستال را حمل کنید.

در این روش که ساده ترین راه برای کریستال درمانی ست، شما سنگ منتخب خودتان برای چاکرای مربوط را تا زمانی که چاکرا بطور کامل به تعادل برگردد با خود حمل می کنید. می توانید بسادگی بصورت دستبند، گردنبند، درون جیب لباس و یا به هر شکل دیگری، کریستال محبوب تان را همراه خود داشته باشید. برای نتیجه گرفتن سریعتر، بهتر است کریستال را در محل چاکرا بپوشید، این رایج ترین شکل چاکرا درمانی با سنگهاست. بعنوان مثال برای درمان چاکرای قلب میتوانید گردنبند کریستال موردعلاقه تان برای چاکرای قلب را روی سینه و در محل قلب آویزان نمایید. یا مثلا برای تاثیر گذاشتن روی چاکرای چشم سوم میتوانید از پیشانی بندی که کریستال چشم سوم روی آن نصب شده استفاده نمایید.

تاج آمیتیست طبیعی مخصوص باز کردن چشم سوم و درمان مشکلات ناحیه سر

چاکرا درمانی و سنگ درمانی چاکراها

دستبند هفت چاکرا (برای تهیه محصول روی عکس کلیک کنید)

دستبند هفت سنگ چاکرا

 

  1. روی کریستال مراقبه کنید.

مراقبه با کریستال ها یکی از موثرترین روش هایی ست که می توان بدون نیاز به شفاگر معنوی و به تنهایی به کریستال درمانی پرداخت. هرچند این تمرین به مداومت، پشتکار و قدرت کنترل افکار نیازمند است. در این روش ابتدا باید چاکرای نامتعادل را شناخت و کریستال مربوط به آن را انتخاب کرد. برای تست چاکراها وارد سایت راستمرد شوید.

پس از انتخاب و تهیه کریستال، در محلی ساکت و خلوت به حالت مراقبه بنشینید و کریستال را در مقابل خود قرار دهید. پس از آرامسازی ذهن، تمرکز و تمام حواس خود را روی محل دقیق چاکرای موردنظر و کریستال مربوطه معطوف کنید. گردش انرژی به رنگ چاکرای موردنظر را بین کریستال و محل چاکرا، پشت چشمان بسته خود نظاره کنید. با تصور انرژی رنگی بین چاکرا و کریستال (مثلا رنگ نور آبی بین گلو و سنگ) بتدریج احساس کنید که این گردش نورانی با نیروهای شفابخش همراه است و چاکرای مربوطه در حال بهبود و به گردش انداختن انرژی قدرتمند کریستال می باشد.

حداقل برای 15 دقیقه هر روز این تمرین را تا شفا یافتن کامل چاکرا تکرار کنید. دقت کنید که توانایی آرامسازی ذهن، مهارت کنترل افکار، قدرت تمرکز و همچنین دانستن محل دقیق چاکرا جهت مراقبه بر روی آن، در این تمرین ضروری است.

چاکرا درمانی و مراقبه با سنگ

آویز هفت چاکرا (برای تهیه محصول روی عکس کلیک کنید)

آویز منشور هفت سنگ چاکرا

 

  1. حمام کریستال بگیرید.

استحمام به خودی خود یک روش پاکسازی قوی ست، چراکه آب از قدرتمندترین عناصر جهت پاکسازی همه جانبه به شمار می رود. در مراسمات معنوی، آب و نمک از عناصر اصلی جهت دفع نیروهای شریر و حفاظت و پاکسازی قلمداد می شوند و حمام آب نمک از روش های خنثی ساختن انرژی های منفی ست که به ما جذب شده اند. اگر به وان یا آبی که در آن حمام می کنید کریستال مورد نظرتان را اضافه کنید، قدرت و انرژی کریستال در تمام آب جاری می شود و در تماس با بدن تان، روی چاکرای مربوط تاثیر خواهد گذاشت. بهتر است هنگام استحمام، رنگ چاکرای مربوط را به آب حمام اضافه کنید و یا آنرا پشت پلک های بسته تجسم کنید.

همچنین می توانید بسادگی کریستال را در هنگام استحمام، به گردن خود آویزان کنید یا کنار خود بگذارید. با معطوف کردن تمرکز روی ناحیه چاکرا در حین استحمام، روند درمان و چاکرا درمانی را تسریع ببخشید. می توانید به دلخواه موسیقی، عطر، اسانس، عود و شمع به رنگ چاکرای موردنظرتان هم به حمام اضافه کنید و شفای دلپذیر روحانی را تجربه کنید.


مقاله رنگ درمانی سنگها را برای آشنایی با تاثیر هر رنگ بروی ذهن و بدن مطالعه کنید.


چاکرا درمانی و حمام کریستال

  1. با کریستال به خواب بروید.

این راه هم یکی از ساده ترین روش ها برای استفاده بردن از نیروهای شفابخش سنگ هاست. کافیست کریستال مناسب برای چاکرای موردنظرتان را قبل از خواب، نزدیک سرتان یا زیر بالشی که روی آن می خوابید قرار دهید و پیش از خواب با تجسم رنگ چاکرای مربوط به خواب بروید. همچنین موثر است که قبل از خواب، خودتان کریستال و انرژی آنرا فرا بخوانید و از او بخواهید تا نیروهایش را بر شما آشکار سازد. بدین ترتیب انرژی های کریستال به عالم ناخودآگاه شما راه نفوذ پیدا خواهند کرد. ممکن است خواب عجیبی ببینید که سنگ محبوب تان در آن تجلی یافته باشد و کاربرد و هدف وجودی اش در این عالم را به شما نمایان کند. در این صورت بهتر است خواب تان را جایی یادداشت کنید تا بتوانید تعبیرش کنید.

همچنین سنگ قادر است هنگامی که شما در عالم خواب هستید، نیروهای خود را به حوزه روحانی شما در عالم اثیری بفرستد و در آنجا به تعادل چاکرای شما کمک کند.

چاکرا درمانی و کمک به خواب با سنگ

پاندول هفت چاکرا (برای تهیه محصول روی عکس کلیک کنید)

پاندول هفت چاکرا

 

  1. کریستال درمانی به کمک شفاگران معنوی

در این روش که از موثرترین روش هاست، شفاگر معنوی با روش های خاص خود به کمک کریستال ها، کاسه تبتی، اصوات مخصوص، اتاق های مخصوص و سایر تسریع بخش ها به درمان چاکراهای شما می پردازد. برخی از شفاگران از روش های ترکیب شده با ریکی و یا حتی انتقال انرژی با دستان شفابخش نیز برای چاکرا درمانی بهره می برند. این کار تاثیر چشمگیری در تعادل چاکراهای شما در حداقل زمان ممکن خواهد داشت و تجربه برخورداری از سلامت چاکراها را به شما خواهد چشاند. اینگونه عمیقا به این باور خواهید رسید که برقراری تعادل در حوزه کالبد اثیری و بعد روحانی تا چه اندازه اهمیت حیاتی داشته است.

چنانچه با موسسه یا شفاگر معنوی که کریستال درمانی انجام می دهند روبرو شدید، توصیه می کنیم حتما این روش را امتحان کنید.

چاکرا درمانی با سنگ و کریستال

دو اصل حیاتی در استفاده از کریستال ها: پاکسازی و شارژ کریستال ها

همانطور که گفته شد کریستال ها حامل نیروهای قدرتمندی هستند که قادرند بر سایر حوزه های انرژی تاثیر بگذارند و همچنین سایر حوزه های انرژی نیز می توانند نیروی کریستال را تحت تاثیر قرار دهند. هر چند این تغییر دائمی نیست اما برای بازگرداندن کریستال به پایه انرژی اولیه آن، اقداماتی در این زمینه ضروری است.

یک سنگ طبیعی از زمانی که از قلب زمین استخراج شده است، تا زمانی که به دست شما رسیده است، ممکن است از هزاران مکان با انرژی های مختلف عبور کرده باشد و از آن مهمتر در دستان هزاران انسان که مهمترین منابع انتقال نیروهای غیردیدنی به شمار می روند، دست به دست شده باشد. هر فردی با هر نوعی از افکار و انرژی های وجودی ممکن است تاثیری روی کریستال شما گذاشته باشد و این به معنای وجود انرژی های مختلفی درون سنگ شماست. بهترین اقدام برای رهایی یافتن از این انرژی ها پاکسازی کریستال است که راه های متعددی برای آن وجود دارد. رایج ترین و راحت ترین راه، شستشوی سنگ زیر آب روان است.

می توانید تمام راهکارهای موجود برای پاکسازی و شارژ و نحوه استفاده از سنگها را در راهنمای جامع کار با سنگها جستجو کنید.

در مرحله بعدی بایستی کریستال شارژ شود تا بتوانید از نیروهای آن استفاده کنید. شارژ پذیر بودن کریستال به معنای آن است که کریستال قادر است بارها انرژی های اولیه خود را از دست بدهد و این یعنی شما بایستی همواره به فکر شارژ کردن سنگ خود باشید. درست مثل تلفن همراهتان که پس از مدتی استفاده نیاز به کسب انرژی از منبع انرژی دارد، کریستال نیز باید پس از مدتی مورداستفاده قرار گرفتن، از منابعی مثل خاک یا خورشید، انرژی حیاتی کسب کند تا دوباره برای شما قابل استفاده باشد. دقت کنید که اگر مدت زیادی از شارژ کریستال شما گذشته باشد، امکان دارد که کریستال به انرژی ها و نیروهای منفی دچار شده باشد و استفاده دوباره از آن مشکل ساز شود؛ بنابراین فراموش نکنید که پاکسازی و شارژ کریستال ها از اصول حیاتی در استفاده از آنهاست.