در این مقاله با خواص عقیق و نحوه خرید سنگ عقیق آشنا میشوید. سنگ عقیق معروف به سنگ مقدس است، به این جهت که سنگی بسیار پربرکت و سرشار از خواص می‌باشد. قرن ها سنگ عقیق به عنوان گوهری گرانبها و سنگی برای استفاده در جواهرات یا مجسمه های هنری بوده است. در اسناد تاریخی مشاهده می‌کنیم که این سنگ مورد توجه پادشاهان کهن بوده و از آن برای تزئین لباس‌های خود استفاده می‌کردند. از قدیم سنگ عقیق بعنوان سنگی محافظ شناخته شده و برای در امان بودن از بلایا و حوادث مورد استفاده قرار می‌گرفته است. خواص سنگ عقیق از نظر طلسم و جادوگری نیز از مواردی بود که توجه بشر از جمله ایرانیان باستان را به خود جلب می کرد. این سنگ در کشورهایی همچون یمن، هندوستان، ایران و چین یافت می‌شود.

سنگ عقیق

در اسناد مذهبی، احادیث و روایات درباره سنگ عقیق به وفور یافت می‌شود و این مورد نشان از خواص سرشار سنگ عقیق می‌باشد.

این گوهر رنگارنگ در بیش از ۳۰ رنگ مختلف در طبیعت دیده می شود از جمله قرمز ، زرد ، آبی، بنفش ، نارنجی ، سبز ، مشکی ، قهوه‌ای و…  این کانی با توجه به کیفیت رنگ و پدیده هایی که نشان می دهد، در زمره سنگهای نیمه قیمتی قرار می گیرد.

این گوهر یکی از قدیمی ترین سنگ های باستانی شفا بخش و خوش شانسی است.

بوسیله این سنگ، فرد توانایی انتخاب بین دوستان واقعی و دروغین را پیدا میکند. سنگ عقیق به “سنگ حقیقت گویی” نیز مشهور است و در قدیم باور به این بوده چنانچه کسی در حظور این سنگ قرار داشته باشد زبان به حقیقت می گشاید.


اینجا را نیز بخوانید: “سنگ های درمانی و کریستال ها – اثرات آن بر زندگی و روان انسان


عقیق سنگی محافظ در بلایای طبیعی بوده، بویژه جهت جلوگیری از طوفان و رعد و برق در قدیم استفاده میشده است.

عقیق سنگی برای چشم زخم بوده و در متون باستانی گفته شده که انواع سنگ عقیق به عنوان یک طلسم یا جادوی رفع طلسم به شدت ارزشمند بوده و از صاحبینش درمقابل شر محافظت میکرده است.

عقیق آتشین با انرژی و سرزندگی جهان مادی به ارتعاش درمی آید و سنگ جوانی جاودانگی است و احساسی از سرزندگی را برای سلامتی عمومی فرد به ارمغان می آورد.

در عهد باستان از خواص سنگ عقیق خزه ای به عنوان طلسمی برای باغبان و کشاورزان جهت رشد گیاهان، برای عامه به عنوان افزایش ثروت، خوش اقبالی و طول عمر نیز استفاده می شد. همچنین گفته می شد چنانچه کسی در مکانی این گوهر را بگذارد هیچ جادوگری نمی تواند در آن مکان وارد شود!

عقیق در روایات

در روایتی از پیامبر (ص) نقل شده است کسی که انگشتر عقیق به دست کند حوائجش برآورده میشود همچنین در روایتی از آن حضرت آمده است انگشتر عقیق به دست کنید چون مادامی که در دست است غمی به دارنده آن نمی رسد.
امام رضا (ع) می فرمایند: عقیق فقر و درویشی را برطرف می کند و در دست کردن عقیق نفاق را زایل می کند.
از امام جعفر صادق (ع) منقول است که هر کس انگشتر عقیق در دست داشته باشد، عاقبتش مقرون به خیر و نیکی است و عقیق در سفر موجب ایمنی است و هر کس انگشتر عقیق در دست بگیرد پریشان نشود.

در روایتی از حضرت فاطمه زهرا(ع) از پیامبر خدا(ص) آمده است : کسى که انگشتر عقیق به دست کند، همیشه خیر می بیند.(وسائل الشیعه, ج ۵ ص۸۸, ابواب احکام الملابس,باب۵۲ حدیث۲ )

سنگ عقیق

عقیق، سنگ ماه تولد اردیبهشت، مرداد و دی است.

 

خواص و فواید روحی سنگ عقیق

  •  متعادل کردن انرژی‌های دنیوی و معنوی و ایجاد هماهنگی روحی و ذهنی
  •  ایجاد تعادل و تنظیم چاکرای اول
  •  افزايش قابل توجه اعتماد به نفس
  •  دفع چشم زخم و حفاظت از انرژي هاي منفي
  •  از بين برنده ي غم و اندوه
  •  افزایش کنترل بر خود و قدرت تصمیم گیری عاقلانه
  •  تشویق شادی و خوشبختی
  •  مانع از تغییرات ناگهانی خلق و خو شده و مفید برای افرادی که دمدمی مزاج هستند
  •  کاهش استرس و اضطراب و افزایش آرامش
  •  کمک به تغییر عادت های بد و اختلالات رفتاری
  •  سنگ قدرت ، جسارت ، صبر و استقامت. ترس و خوف را دور کرده ، شهامت را افزایش داده و جانوران موذی و سمی را دور میکند.

خرید سنگ عقیق اصل

برش عرضی سنگ عقیق

برش عرضی سنگ عقیق

 

خواص و فواید جسمی سنگ عقیق 

  •  افزایش شانس و برکت و روزی
  • اگر رنگ عقیق سرخ باشد هرنوع خونریزی را بند آورده و زخم را نیز درمان می کند.
  •  کاهش اختلالات استخوان ، مغز استخوان و خون
  •  مفید برای دندان ها
  •  ایجاد تعادل در میل جنسی
  •  درمان بیماری های پوستی، ترمیم زخم آلوده و همچنین عفونت های قارچی ، التهاب و حتی آفتاب سوختگی
  •  تقویت معده، کلیه، کبد، مغز، قلب و دستگاه گوارش
  •  مفید برای دفع سر درد، میگرن و گرفتاری‌های عضلانی و خستگی چشمها
  •  درمان کمر درد ، پا درد ، استخوان درد و همچنين دردهاي ماهيچه اي

به طور کلي سنگ عقيق جهت درمان بسیاری از دردها مناسب و مفيد است چرا که حرکت فوق العاده ي آن باعث گرديده است که مدارات و ذرات شفابخش را به سوي خويش جذب نموده و تشکيل يک انرژي شفابخش قوي دهد . شما مي توانيد با کمي تمرکز ، امواج ساطع شده از اين سنگ را به رنگ سبز مشاهده کنيد . اين انرژي در عقيق قرمز هميشه به رنگ سبز است .

طريقه استفاده از سنگ عقیق در درمان و شفابخشی

سنگ عقيق قرمز داراي انرژي مغناطيسي است. اين انرژي چنانچه سنگ عقيق قرمز تراش خورده باشد ، ضعيف است و فقط در صورتي که سنگ تراش نخورده باشد ، جهت درمان استرس ، اضطراب ، ميگرن ، انواع سر درد و بيماري هاي عصبي مفيد است . در اين روش وجود انرژي درمانگر و تلقينات مثبت نيز موثر است.

يک قطعه سنگ عقيق قرمز را به مدت ده دقيقه داخل مقداري آب نمک قرار داده و پس از آن عقيق را خارج نموده و به مدت پنج دقيقه در آفتاب بگذاريد. سپس آن را به مدت ده الي پانزده دقيقه بر روي محل درد قرار دهيد . اين عمل را روزي يک الي دو بار تکرار کنيد . چنانچه سه بار محل درد داغ شد، نشانه ي بهبودي مي باشد و ديگر نياز به انجام اين روش نيست . بهتر است در اين مدت استراحت نموده و محل درد تکان نخورد چرا که منجر به خارج شدن انرژي هاي درماني مي شود. ( داغ شدن محل درد گوياي انجام عمل شفا درماني مي باشد.)

نگهداری و شارژ سنگ عقیق

جهت نگهداری از انواع سنگ عقیق می‌توانید آن را یک بار در هفته در آب جاری بشویید و برای شارژ سنگ می‌توانید یک یا دو بار در ماه ، آن را به مدت 2 ساعت در مقابل نور خورشید قرار دهید.


برای خرید محصولات سنگ عقیق اصل و با کیفیت کلیک کنید:

خرید محصولات سنگ عقیق