افرادی که در ماه آبان متولد شده اند دارای خصوصیاتی هستند که بر طبق علم ستاره شناسی و روانشناسی با رنگها، اعداد، سیارات و سنگ های به خصوصی ارتباط برقرار می کنند. در این مقاله تلاش کرده ایم تا سنگ های ماه تولد آبان را معرفی کنیم و تاثیرات جسمی و روحی، روانی آنها را به طور کامل برای شما شرح دهیم.

سنگ ماه تولد آبان

 

خصوصیات متولدین آبان ماه

نشان: عقرب

سیاره مرتبط: مریخ

عنصر مرتبط: آب

اعداد شانس: ۸ و۳

روز موافق: سه شنبه

رنگ: قرمز تیره


پیشنهاد میکنیم مقاله سنگ های ماه تولد را نیز بخوانید.


معرفی سنگ های ماه تولد آبان

توپاز

برای هزاران سال تنها ذکر نام توپاز ایده بخشندگی، ثروت و دارایی، ارتعاشات بالا و زندگی لوکس را به خاطر فرد می آورد. همراه داشتن توپاز عشق و وفاداری، دوستی و صفات عالی، شهامت و خرد و موفقیت در همه امور را به فرد اعطا می کند. انرژی دریافت شده اش از خورشید، فضا-زمان را در می نوردد و یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین سنگ هایی است که فرد می تواند به خودش یا دیگران هدیه بدهد. توپاز سنگ عشق و خوش شانسی است و برای موفقیت در دستیابی به اهداف بسیار موثر است. همچنین برای جذب فرد درست به زندگی اثر بخشی بالایی دارد. حالا چه این فرد برای عشق و رابطه عاطفی باشد چه برای امور کاری و مالی. سنگ توپاز می تواند رابطه عاطفی قدیمی را بهبود بخشد و عشق طرفین را بالا ببرد. افزایش حس اعتماد، وفادارای و صداقت از دیگر خصوصیات این سنگ است.

این سنگ به برطرف شدن هر نوع اختلال یا بیماری فیزیکی یا ذهنی که از کمبود انرژی یا انرژی های ناخواسته حاصل شده باشد کمک میکند. همچنین به فرد کمک میکند الگوهای آسیب زا در زندگی اش مثل انواع اعتیادها یا اختلالات خواب یا خوردن را کنار بگذارد. الگوهای کارمیکی که فرد از زندگی های گذشته یا از سوی اجدادش با خود آورده هم می توانند با انرژی این سنگ پاکسازی شوند. از لحاظ احساسی توپاز حس صداقت و اعتماد به نفس و خود بودن را در فرد تقویت می کند. به عبارت بهتر فرد احساس میکند آنچه هست کافی و کامل است و نیازی به نقش بازی کردن نمی بیند، به همین خاطر اعتماد به نفسش بالا می رود، نفوذش بر دلهای دیگران افزون شده و به یک آرامش درونی دست پیدا می کند. همچنین انرژی این سنگ بخشش و رها کردن را برای فرد آسان می کند.

از لحاظ انرژیک معمول ترین نوع توپاز که توپاز طلایی است با چاکرای شبکه خورشیدی سر و کار دارد و عمده خصوصیات ذکر شده هم به خاطر تقویت و تنظیم چاکرای شبکه خورشیدی در فرد بروز می کند. البته توپاز های رنگ های دیگر مثل قهوه و آبی و صورتی و شفاف هم وجود دارند که بسته به رنگشان می توانند بروی سایر چاکراها هم موثر باشند. مثلا توپاز صورتی با قلب ارتباط خوبی میگیرد یا توپاز آبی تاثیر خوبی روی چاکرای گلو دارد

مروارید

مروارید گنج قلب دریاها خوانده می شود و از قدیم الایام خواهان بسیاری داشته است. این سنگ ارزشمند که در قلب صدف های اعماق دریاها شکل می گیرد نماد غلبه نرمی بر سختی و پیروزی شهامت و صبر بر خشونت و عجول بودن است. مروارید از لحاظ عرفانی و سمبلیک نماد روح یا خویشتن واقعی است که در درون هر فردی نهفته است و تنها پس از جستجو و ریاضت های بسیار بر فرد آشکار می شود. این سنگ با انرژی ماه در ارتباط است و میتواند طیفی از بیماری های فیزیکی و روانی را درمان کند. همچنین بخاطر دارا بودن انرژی های زنانه بسیار برای بانوان توصیه می شود.

مروارید می تواند به صاحبش وضوح ذهنی اعطا کند تا بتواند پیچیدگی های ضمیر ناخودآگاه خود و دیگران را درک کرده، مشکلات روانشناختی عمق ناخودآگاهش را برطرف کند. به همین خاطر مروارید برای درمان بیماری های روانی مثل افسردگی و وسواس موثر است. همچنین این سنگ می تواند برای فرد قدرت دلربایی و جذابیت را به همراه داشته باشد و گفته شده بانوانی که انرژی این سنگ را در هاله خود دارند جذاب تر به نظر می رسند. بعلاوه، مروارید از اعصار دور با ثروت و دارایی در ارتباط بوده و می تواند ثروت را به زندگی شخص جذب کند.

مروارید از آنجایی که قبلا گفته شد از لحاظ انرژیک یا خود واقعی یا حقیقت در ارتباط است. در نتیجه با همه چاکراها مرتبط است و میتواند به جذب انرژی منفی چاکراها و متعادل کردن آنها کمک کند. همچنین اگر شما فردی معنوی و به دنبال خودشناسی هستید، بیشترین اثر مروارید را بروی چاکرای ششم و هفتم یعنی چشم سوم و تاج سر احساس خواهید کرد.

آمتیست

آمیتیست در طی تاریخ به خاطر قدرتهای خیره کننده اش در آرامش و متعادل سازی ذهن و احساسات و زیبایی مسحور کننده اش همواره مورد احترام بوده است. امروزه ما آمیتیست را سنگی نیمه قیمتی می شناسیم، اما در گذشته های دور آمیتیست را “سنگ آتش” و معادل الماس ارزشمند می شناختند. همی طور به علت رنگ بنفش و ارغوانی ویژه اش، سنگی شاهانه محسوب میشد که سلاطین، پاپ ها و انسان های اصیل زاده و شریف در طی تاریخ به این سنگ گرایش ویژه ای داشتند.

سنگ آمیتیست به طور کلی سنگ آرامش و تعادل است. در نتیجه هر مشکلی چه جسمی و چه ذهنی که بخاطر از تعادل خارج شدن ذهن و احساسات در شما ایجاد شده باشد را می تواند برطرف کند. به همین خاطر بر طیف وسیعی از مشکلات جسمی و روحی موثر هست به طوریکه ما در سنگچین برای رفع سردرد و تشویش های ذهنی، تقویت شهود و قدرتهای درونی و رسیدن به آرامش، تاج آمیتیست را از این سنگ گرانبها با ابتکار و طراحی ویژه سنگچین تهیه کرده ایم. همچنین آمیتیست به علت بالا بردن ارتعاشات هاله باعث بروز خلاقیت و آفرینش های هنری می شود و برای هنرمندان و نویسندگان یا هر کسی که با خلاقیت سر و کار دارد سنگی بسیار مناسب هست. بعلاوه، مراقبه کنندگانی به که طور مداوم از آمیتیست استفاده می کنند گزارش کرده اند که احساس آرامش و تمرکز عمیقی را با این سنگ تجربه می کنند.

آمیتیست از نظر انرژیک سنگ چاکراهای چشم سوم و تاج سر است و از طریق باز کردن این چاکراها بینش و درک و نیروهای الهی را به زندگی ما دعوت می کند و باعث میشود کیفیت و سبک زندگی مان به سمت متعادل شدن پیش برود. مانند هنرمندی که آنقدر در هنرش غرق می شود که همه زندگی اش تبدیل به یک اثر هنری می شود، آنهایی که با سنگ آمیتیست نزدیک هستند و در انرژی این سنگ غرق شده اند، زندگی شان به سرودی الهی تبدیل می شود که در آن همه چیز به اندازه و به موقع رخ می دهد و همواره خواسته های عمیق فرد منطبق بر اراده الهی برای وی در زندگی نمایان می شود، دعاهای فرد برآورده شده و از آرامش عمیق جسمی، ذهنی و روحی برخوردار می گردد.


محصولات متنوع سنگ آمتیست اصل را از سنگچین تهیه کنید.


سنگ های ماه تولد آبان

سیترین

سیترین طبیعی سنگ اصلی جذب، قدرت تجسم و اراده شخصی است. با قدرت خورشید که در خود نهفته دارد، از خود انرژی های آرامبخش و گرمی متصاعد می کند و به هر آنچه اطرافش باشد انرژی و حیات می بخشد. همچون خورشید بهاری به چاکراها نیرو می بخشد، ذهن را پاک میکند و روح را تشویق به عمل میکند. فرکانس این سنگ برای بیدار سازی قدرت خلاقیت و تجسم مناسب است و می تواند فرایند تبدیل رویاها و اهداف درونی به اشیا و موقعیت های واقعی و بیرونی را تسریع بخشد. با انرژی خالص زردش، سیترین فرد را به تمام و کمال زندگی کردن، شروع های تازه و دنبال کردن اهداف جدید تشویق می کند.

سنگ سیترین انرژی های منفی را در خود جمع نمیکند بلکه آنها را استحاله داده یا محو می کند یا به زمین بر میگرداند به همین خاطر این سنگ خاصیت حفاظتی خیلی خوبی دارد. همچنین بروی مشکلات از دو جنبه فیزیکی و انرژیک کار میکند و انرژی افکار و احساسات منفی را به انرژی مثبت مبدل می کند. این سنگ نیازی به پاکسازی ندارد و حتی خودش همچون کوارتز می تواند سایر سنگها را پاکسازی کند. البته از طریق نور خورشید میتوان آنرا شارژ کرد.

از لحاظ انرژیک این سنگ چاکراهای سوم و چهارم یعنی شبکه خورشیدی و قلب را هدف قرار میدهد. از طریق پاکسازی و استحاله انرژی های این دو چاکرا به فرد شهامت و قوت قلب می دهد و انرژی منفی یا سنگین آنها را تخلیه می کند و باعث میشود که فرد احساس سبکی، شادی و امید داشته باشد و با تمام قدرت در جهت جذب اهداف و خواسته هایش عمل کند.

یاقوت سرخ

یاقوت سرخ با ظاهر فریبنده و آتشینش همیشه هوادارن بسیاری داشته و بسیاری از شاهان و ملکه ها در تاج و جواهرات سلطنتی خود از یاقوت سرخ استفاده می کرده اند. یاقوت سرخ سنگی است که با خون در ارتباط است و گفته شده برای برطرف کردن دردهای فیزیکی و کمک به خونسازی و گردش خون موثر است. همینطور در گذشته سنگ یاقوت سرخ را بروی پوست ماساژ می دادند و باور داشتند این کار به ارتقا سلامتی و افزایش جوانی منجر می شود.

همچنین یاقوت سرخ در رفع مشکلات قاعدگی زنان یا ناتوانی جنسی هم موثر است. از لحاظ عاطفی نیز یاقوت سرخ انرژی عشق را بر فرد جاری میکند و باعث میشود فرد قدرت پذیرش و ترمیم رنج ها و آسیب های گذشته اش را بدست آورد. افراد عصبانی و خشمگین می توانند با کمک انرژی یاقوت سرخ، خشم و عصبانیت خود را به سطح آورده و آزاد کنند و از این طریق به فرد بهتری تبدیل شوند.

از لحاظ انرژیک و معنوی این سنگ با چاکرای ریشه یا همان چاکرای یک مرتبط است و هر نوع مشکل و عدم تعادل مرتبط با این چاکرا را می تواند برطرف کند. همچنین گفته شده انرژی یاقوت سرخ همچون نوری است که بر تاریکی های زندگی فرد تابیده می شود و به او قدرت این را می دهد که به دنبال موهبت های زندگی و شکوفا کردن قدرت های درونی اش برود. از نظر فنگ شویی نیز یاقوت سرخ با انرژی عنصر آتش مرتبط است و می تواند خصوصیات این عنصر را در محیط تقویت کند.

مرجان

سنگ مرجان همانطور که از اسمش پیداست از بقایای مرجان های دریایی تشکیل شده است و معمولا به رنگ قرمز یافت می شود. این سنگ با سیاره مریخ در ارتباط است و نماد حرکت، عمل، موفقیت و پیروزی است. از مزایای دیگر همراه داشتن مرجان می توان به سلامت عمومی، از بین رفتن خستگی و میل و اشتیاق در انجام کارها به جای عقب انداختن آنها، روابط بهتر، محافظت در مقابل جادوی سیاه، توانایی دیدن و رفع نواقص شخصیتی و بالاخره خلاص شدن از قرض و دِین نام برد.

این سنگ از لحاظ انرژیک با چاکرای ریشه و تا حدودی چاکرای جنسی مرتبط است و منبعی از انرژی متمرکز را بر این چاکراها می تاباند و برای افرادی که ترسو هستند یا همیشه دچار شک و دودلی می باشند و انرژی و شهامت لازم برای انجام امور روزانه خود را ندارند بسیار مفید است و می تواند زندگی شما را متحول کند.

سنگ های ماه تولد آبان

لعل

لعل نیز یکی دیگر از سنگ های باستانی است که در سرتاسر دنیا یافت می شود و هر چند عمدتا به رنگ سرخ است اما سایر طیف رنگی آن نیز یافت می شود. این سنگ علاوه بر زیبایی ظاهریش دارای قدرت شفابخشی و حفاظت نیز می باشد. لعل می تواند انرژی های معنوی و متعالی تر را به عالم فیزیکی بکشاند و به فرد کمک کند این انرژی ها را در عالم فیزیکی بروز دهد. همچنین لعل نماد آتش آغازینی است که تمام دنیا از طریق آن خلق شده و با قدرت خلاقه و عشق بی قید و شرط در ارتباط است. بخاطر قدرتهای معنوی این سنگ، شمن ها و راهبان قدیمی آزتک و مایاها و شمن های آفریقایی از آن در لباس ها و وسایل خود استفاده می کرده اند.

لعل به طور خلاصه سنگ سلامتی است که می تواند انرژی های منفی را از چاکراها استخراج کنند. همچنین انرژی های ناخواسته و نامطلوب توسط این سنگ به انرژی های مثبت و مطلوب استحاله می یابند. این سنگ برای ایجاد شور و اشتیاق در زندگی، بالا بردن انرژی حیاتی و افزایش انرژی های جنسی کاربرد دارد. از لحاظ فیزیکی برای خارج کردن سموم و مواد مضر در بدن یا التیام زخم ها موثر است.

از نظر انرژیک این سنگ بطور اختصاصی با چاکرای تاج و چاکرای ریشه و جنسی ارتباط دارد. اما قدرت این را دارد که از هر کدام از چاکراها انرژی منفی و راکد را بیرون بکشد یا انرژی های ناخواسته چاکراها را به انرژی های مطلوب استحاله دهد. همچنین برای تحریک و افزایش میل جنسی در درمان سرد مزاجی و فعال کردن و تنظیم نیروی کندالینی هم به کار می رود.