افرادی که در آذر ماه متولد شده اند دارای ویژگی هایی هستند که بنابر علم ستاره شناسی و روانشناسی با رنگ ها، اعداد، سیارات و سنگ های ویژه ای ارتباط برقرار می کنند. در این مقاله سعی کرده ایم تا سنگ های ماه تولد آذر را معرفی کنیم و اثرات آنها روی جسم و روح و روانرا به طور کامل برای شما شرح دهیم.

سنگ های ماه تولد آذر

 

خصوصیات متولدین آذر ماه

نشان: کماندار

سیاره مرتبط: مشتری

عنصر مرتبط: آتش

روز موافق: پنجشنبه

اعداد شانس: ۵و۳

رنگ: ارغوانی تیره


پیشنهاد میکنیم مقاله سنگ های ماه تولد را نیز بخوانید.


معرفی سنگ های ماه تولد آذر

لاجورد

لاجورد یکی از معدود سنگهایی است که از ابتدای تاریخ، بشر همواره به دنبال آن بوده است. رنگ آبی عمیق و آسمانی اش نمادی جهانی برای شرافت و احترام، الهه ها و قدرت، روح و بینش است. همچنین این سنگ نمایانگر خرد و حقیقت است. اسم انگلیسی این سنگ lapis lazuli هم از ریشه فارسی آن یعنی لاژورد استخراج شده و این نشان می دهد این سنگ در فرهنگ ایران باستان نیز ریشه دارد. در ایران باستان این سنگ را نماد شب پر ستاره و سنگی مناسب برای حفاظت در مقابل چشم زخم می دانستند.

از لحاظ فیزیکی این سنگ میتواند اختلالات ناحیه گلو و غدد درون ریز را برطرف کند. همچنین برای تنظیم گردش خون و خصوصا پایین آوردن فشار خون موثر است. این سنگ به فرد قدرت بیان حقیقت را می دهد و همچنین دیگران را تحریک می کند تا در حضور دارنده لاجورد صادق تر باشند. به طور کل لاجورد سنگ حقیقت است و حقیقت درونی فرد را بر ملا می کند و به او کمک میکند خواسته های عمیق درونیش را تحقق بخشد. همچنین از فرد در مقابل خیانت ها و دشمنی ها و موانع و نیروهای منفی سر راهش محافظت می کند.

از لحاظ احساسی و روانشناختی این سنگ به فرد آرامش و ذهن باز را اعطا می کند تا خطاها و اشتباهات خود یا دیگران را بتواند به راحتی بپذیرد و در جهت رفع و رجوع آنها اقدامات موثری انجام دهد. از لحاظ انرژیک لاجورد سنگ چاکرای گلو و چشم سوم است. و میتواند به بازکردن و متعادل کردن این دو چاکرا کمک کند. در صورتی که در تمرینات معنوی خود زیاده روی کردید یا تمرینات اشتباهی برای چاکرای گلو یا خصوصا چشم سوم انجام دادید، با روزانه قرار دادن لاجورد به مدت 20 دقیقه بروی گلو یا چشم سوم خود بعد از مدت کوتاهی میتوانید این چاکراها را به تعادل برگردانید و به آرامش برسید.

فیروزه

فیروزه احتمالا قدیمی ترین سنگ قیمتی شناخته شده برای نوع بشر است. با رنگ آبی ملایم و خصوصیات آرامش بخشش، انگار تکه ای تراشیده شده از آسمان است که به عنوان هدیه به زمین فرستاده شده است. ایرانیان از عهد باستان به خصوصیات معنوی و آرام بخش فیروزه آگاه بوده اند و برای آنها نماد نیروهای الهی، آسمان و پردیس (بهشت) بوده است. به همین خاطر در تمامی مکان های مذهبی و معنوی شان بیشترین استفاده را از سنگ فیروزه و رنگ فیروزه ای می کرده اند.

یکی از کاربردهای اساسی فیروزه محافظت صاحبش در مقابل انرژی های منفی، چشم زخم و حوادث ناشی از بدشانسی است. همچنین فیروزه سلامت دارنده اش را تضمین می کند و برای تنظیم انرژی ها و کارکرد غدد و سم زدایی بدن کاربرد دارد. حتی اعتقاد بر این است که رنگ فیروزه بر اساس حال و روز صاحبش تغییر می کند و گاهی انرژِی های منفی دارنده اش را به خود جذب میکند و از این طریق فرد را از اثرات این انرژی ها مصون می دارد. طبیعتا انجام پاکسازی های دوره ای با استفاده از عود، آب روان و نور خورشید برای سلامت و کارکرد درست فیروزه ضروری است.

از لحاظ انرژیک این سنگ با چاکرای گلو و چشم سوم ارتباط دارد و برای تقویت قوه بیان و همینطور تقویت شهود و درک عمیق کاربرد دارد. همچنین از طریق باز کردن کانال های انرژی و تنظیم هاله بدن باعث میشود ارتباط فرد با آسمان و نیروهای معنوی افزایش یابد و آشکار شدن خواسته های فرد تسریع شود. سنگ فیروزه برای مراقبه گران و شفابخشان بسیار ارزشمند است و باعث ارتباط فرد با روح خویش می شود.


محصولات متنوع سنگ فیروزه اصل را از سنگچین تهیه کنید.


سنگ های ماه تولد آذر

یاقوت 

یاقوت سرخ با ظاهر فریبنده و آتشینش همیشه هوادارن بسیاری داشته و بسیاری از شاهان و ملکه ها در تاج و جواهرات سلطنتی خود از یاقوت سرخ استفاده می کرده اند. یاقوت سرخ سنگی است که با خون در ارتباط است و گفته شده برای برطرف کردن دردهای فیزیکی و کمک به خونسازی و گردش خون موثر است. همینطور در گذشته سنگ یاقوت سرخ را بروی پوست ماساژ می دادند و باور داشتند این کار به ارتقا سلامتی و افزایش جوانی منجر می شود.

همچنین یاقوت سرخ در رفع مشکلات قاعدگی زنان یا ناتوانی جنسی هم موثر است. از لحاظ عاطفی نیز یاقوت سرخ انرژی عشق را بر فرد جاری میکند و باعث میشود فرد قدرت پذیرش و ترمیم رنج ها و آسیب های گذشته اش را بدست آورد. افراد عصبانی و خشمگین می توانند با کمک انرژی یاقوت سرخ، خشم و عصبانیت خود را به سطح آورده و آزاد کنند و از این طریق به فرد بهتری تبدیل شوند.

از لحاظ انرژیک و معنوی این سنگ با چاکرای ریشه یا همان چاکرای یک مرتبط است و هر نوع مشکل و عدم تعادل مرتبط با این چاکرا را می تواند برطرف کند. همچنین گفته شده انرژی یاقوت سرخ همچون نوری است که بر تاریکی های زندگی فرد تابیده می شود و به او قدرت این را می دهد که به دنبال موهبت های زندگی و شکوفا کردن قدرت های درونی اش برود. از نظر فنگ شویی نیز یاقوت سرخ با انرژی عنصر آتش مرتبط است و می تواند خصوصیات این عنصر را در محیط تقویت کند.

توپاز

برای هزاران سال تنها ذکر نام توپاز ایده بخشندگی، ثروت و دارایی، ارتعاشات بالا و زندگی لوکس را به خاطر فرد می آورد. همراه داشتن توپاز عشق و وفاداری، دوستی و صفات عالی، شهامت و خرد و موفقیت در همه امور را به فرد اعطا می کند. انرژی دریافت شده اش از خورشید، فضا-زمان را در می نوردد و یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین سنگ هایی است که فرد می تواند به خودش یا دیگران هدیه بدهد. توپاز سنگ عشق و خوش شانسی است و برای موفقیت در دستیابی به اهداف بسیار موثر است. همچنین برای جذب فرد درست به زندگی اثر بخشی بالایی دارد. حالا چه این فرد برای عشق و رابطه عاطفی باشد چه برای امور کاری و مالی. سنگ توپاز می تواند رابطه عاطفی قدیمی را بهبود بخشد و عشق طرفین را بالا ببرد. افزایش حس اعتماد، وفادارای و صداقت از دیگر خصوصیات این سنگ است.

این سنگ به برطرف شدن هر نوع اختلال یا بیماری فیزیکی یا ذهنی که از کمبود انرژی یا انرژی های ناخواسته حاصل شده باشد کمک میکند. همچنین به فرد کمک میکند الگوهای آسیب زا در زندگی اش مثل انواع اعتیادها یا اختلالات خواب یا خوردن را کنار بگذارد. الگوهای کارمیکی که فرد از زندگی های گذشته یا از سوی اجدادش با خود آورده هم می توانند با انرژی این سنگ پاکسازی شوند. از لحاظ احساسی توپاز حس صداقت و اعتماد به نفس و خود بودن را در فرد تقویت می کند. به عبارت بهتر فرد احساس میکند آنچه هست کافی و کامل است و نیازی به نقش بازی کردن نمی بیند، به همین خاطر اعتماد به نفسش بالا می رود، نفوذش بر دلهای دیگران افزون شده و به یک آرامش درونی دست پیدا می کند. همچنین انرژی این سنگ بخشش و رها کردن را برای فرد آسان می کند.

از لحاظ انرژیک معمول ترین نوع توپاز که توپاز طلایی است با چاکرای شبکه خورشیدی سر و کار دارد و عمده خصوصیات ذکر شده هم به خاطر تقویت و تنظیم چاکرای شبکه خورشیدی در فرد بروز می کند. البته توپاز های رنگ های دیگر مثل قهوه و آبی و صورتی و شفاف هم وجود دارند که بسته به رنگشان می توانند بروی سایر چاکراها هم موثر باشند. مثلا توپاز صورتی با قلب ارتباط خوبی میگیرد یا توپاز آبی تاثیر خوبی روی چاکرای گلو دارد.

سنگ خون

این سنگ با زمینه ی سبز و لکه های سرخ همچون خون که در جای جای آن پاشیده شده در عهد باستان یکی از زیباترین سنگ ها محسوب میشد. علاوه بر سنگ خون به آن سنگ خورشید نیز می گفتند و معتقد بودند با پاکی خون، چرخه مرگ و تولد، صفات مطلوب، رشد و تغذیه و حفاظت در ارتباط است.

این سنگ نه تنها به عنوان طلسمی برای سلامتی و طول عمر بلکه به عنوان ابزاری برای جذب خوش شانسی، ثروت و شهرت هم کاربرد داشت. همچنین گفته شده این سنگ صاحبش را در مقابل فریب محافظت می کند و به او کمک میکند بر دشمنانش غلبه کند. پیروزی در دعاوی حقوقی و دادگاهی نیز از مزایای این سنگ عنوان شده است.

اگر فکر میکنید تحت تاثیر امواج و انرژی های منفی، چه فیزیکی یا متافیزیکی، یا چشم بد و حسادت قرار دارید یک تکه سنگ خون را همراه خود در لباس یا کیف تان داشته باشید. گفته شده این سنگ شما را در دنیای اثیری نامرئی می کند. در نتیجه نیروهای منفی قادر نخواهد بود شما را بیابند و طبیعتا از هر نوع انرژی منفی مصون خواهید بود. همچنین افرادی که فکر میکنند بسیار در چشم دیگران هستند و ممکن است چشم بخورند با همراه داشتن این سنگ می توانند انرژی منفی دیگران را از خود دور کنند.

سنگ خون از نظر درمانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پاکسازی خون، کبد، طحال، کلیه ها، مثانه، روده ها و از بین بردن یا خنثی کردن سموم بدن کاربرد دارد. همچنین می تواند هر عضوی که خون زیادی در آن جریان دارد را پاکسازی و بهبود بخشد.

این سنگ از لحاظ انرژیک با چهار چاکرای پایینی خصوصا چاکرای ریشه و چاکرای قلب در ارتباط است و معمولا توسط شفاگران ماهر برای پاکسازی بدن اثیری و تنظیم کردن انرژی چاکراها مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین انرژی این سنگ شهامت و خرد را وارد زندگی فرد می کند.

سنگ های ماه تولد آذر