افرادی که متولد ماه اردیبهشت هستند دارای خصوصیاتی هستند که بر اساس علم ستاره شناسی و روانشناسی با رنگ ها، اعداد، سیارات و سنگ های بخصوصی ارتباط برقرار میکنند. در این مقاله سعی داریم تا سنگ های ماه تولد اردیبهشت را معرفی کرده و تاثیرات جسمی، روحی و روانی آنها را به طور کامل برای شما شرح دهیم.

سنگ ماه تولد اردیبهشت

 

خصوصیات متولدین اردیبهشت ماه

نشان: گاو

سیاره مرتبط: زهره

عنصر مرتبط: خاک

رنگ موافق: صورتی

ناحیه ی حساس بدن: گردن

روز موافق: جمعه

بهترین تطابق عشقی با متولدین: تیر و شهریور


پیشنهاد میکنیم مقاله سنگ های ماه تولد را نیز بخوانید.


سنگ های ماه تولد اردیبهشت

زمرد

گفته شده زمرد مجموع تمامی رنگهای سبز موجود در طبیعت است که نمایانگر جوانی در بشر است. قدرت وافر این سنگ روح را به قلیان می اندازد و همچون چشمه ای جوشان و نمایانگر امید و آینده، رشد و باززایی است. همچنین این سنگ را نشان دهنده جستجو برای عشق و آشکار کننده حقیقت و الهام بخش معنا، عدالت و عشق و شفقت و هماهنگی می دانند.

زمرد چاکرای قلب را باز می کند، پس با قلب و هرچه به آن مربوط می شود مرتبط است. این سنگ عشق حقیقی را به زندگی جذب می کند و رضایت و آرامش خاطر و احساس سعادت درونی را بوجود می آورد. خواسته های کسی که زمرد را همراه دارد بر آورده می شود و کائنات با او همدست می شود. این سنگ با سیاره ونوس که سیاره عشق و دوستی و مهربانی و لذت بردن از زندگی است در ارتباط است.

الهامات راستین، بینش و خلاقیت نیز در دارندگان زمرد به خاطر باز شدن قلب مشاهده می شود. علاوه بر ارتباط این سنگ با عشق، زمرد همچنین برای بالا بردن نیروی حیاتی و اعتماد به نفس در شخص مناسب است. احساسات فرد را آرام و متعادل می کند و از تمایلات و عادات خود ویرانگرانه فرد جلوگیری می کند و او را به سمت ساختن و رشد و بهتر شدن پیش می برد. مثلا اگر فردی عادتی مخرب یا اعتیاد داشته باشد، پس از مدتی استفاده از زمرد کم کم این تمایل در او ضعیف شده و به جای آن به ورزش و تغذیه سالم یا افکار مثبت و هماهنگ با کائنات گرایش پیدا می کند.

از لحاظ انرژیک همانطور که ذکر شد زمرد با چاکرای قلب در ارتباط هست و به همین خاطر خصوصیات مرتبط با قلب از قبیل عشق و شفقت، امید و الهامات و فراوانی را در فرد تقویت میکند و به او کمک می کند بر احساساتش مسلط شود.

مالاکیت

مالاکیت با رنگ سبز شاداب و خطوط و موج های هماهنگش یکی از جواهرات ارزشمند محسوب می شود که هم دارای زیبایی است و هم خواص بسیاری دارد. این سنگ تجسم انرژی های عمیق شفابخش طبیعت و همچنین انرژی های آرام بخش گیاهان و درختان و جنگل سبز می باشد. این سنگ به علل مصارف زیبایی و خواص سنگ درمانی اش از عهد باستان مورد استفاده قرار می گرفته است. حتی در مصر باستان معادن مالاکیت مربوط به 4000 سال پیش از میلاد یافت شده اند.

همانطور که گفته شد به علت توانایی شفا بخشی این سنگ، هر کس آن را همراه داشته باشد از سلامت عمومی خوبی برخوردار خواهد بود. بعلاوه قادر است اثر انرژی های منفی و حتی ارتعاشات منفی محیطی را خنثی کند. همچنین برای مسافرین می تواند حفاظت و قدرت غلبه بر ترس را به ارمغان بیاورد. گفته شده این سنگ با فرشته مقرب رافائیل در ارتباط است و این فرشته مقرب هر کس که این سنگ را دارا باشد تحت بالهای حفاظتی خود گرفته و مراقبت می کند.

از لحاظ انرژیک با چاکرای قلب در ارتباط است و این چاکرا را باز و متعادل می کند و به فرد کمک میکند بر تمام عواطف و احساسات منفی خود غلبه کند و بتواند با خودش و محیط اطراف ارتباطی موثر و سرشار از عشق برقرار کند. همچنین این سنگ به شروع دوستی های جدید و ارتباط بهتر با طبیعت و مادر زمین و فعال شدن قدرت شفابخش درون کمک می کند.

سنگ های ماه تولد اردیبهشت

کوارتز صورتی

کوارتز صورتی با آن رنگ صورتی ملایم و دوست داشتنی اش، دل هر بیننده ای را می رباید. این سنگ نماد انرژی زنانه، قلب و عشق بی قید و شرط است. این سنگ انرژی های آرام بخش، ملایمت، صلح و دوستی و رشد و پرورش و درک متقابل را از خود باز می تاباند. همچنین به علت ارتباطش با چاکرای قلب قدرت این را دارد که زخم ها و ترس های درونی را پاک و محو کند و به فرد کمک کند عشق حقیقی اش را در زندگی پیدا کند. اگر این سنگ را به همراه داشته باشید، پس از مدتی انرژی عشق الهی در هاله شما به گردش در خواهد آمد.

نقطه قوت اصلی کوارتز صورتی در عشق و روابط عاطفی است و برای تمام طیف اهدافی که به عشق و روابط رمانتیک مربوط می شوند کاربرد دارد. از جمله جذب و یافتن عشق حقیقی، بهبود روابط عاطفی با جفت روحی و با اعضای خانواده، بهبود روابط کاری و بالا بردن روحیه کار تیمی و درک و ارتقاء عشق در درون خود فرد. همچنین این سنگ می تواند برای مادران باردار سنگی مناسب باشد. کوارتز صورتی از بروز کابوس جلوگیری می کند و رویاهای دلچسبی را برای فرد بوجود می آورد. به علاوه کوارتز صورتی در کاهش استرس و فشار روانی و ایجاد آرامش و راحتی درونی و بیرونی کاربرد دارد و برای قرار دادن در جایی که نیاز به ریلکسیشن دارید و همچنین اتاق مراقبه بسیار مناسب است.

از لحاظ انرژیک هم ذکر شد که این سنگ با چاکرای قلب سرو کار دارد و این چاکرا را تنظیم و تقویت می کند.


شما میتوانید محصولات کوارتز صورتی اصل را از سنگچین تهیه کنید.


کهربا

کهربا یکی از گنج های دوران باستان است که خواهان بسیاری دارد. کهربا در اصل فسیل شیره درختانی است که میلیون ها سال پیش شکل گرفته اند و پس از گذراندن فرایند های بسیار به شکل سنگ کهربا در آمده اند. به کهربا اشک خدایان، قطره خورشید، عسل سخت شده و نورخورشید منجمد هم می گفتند و از قدیم الایام برای خصوصیات سنگ درمانی و جادویی اش از آن استفاده می کردند.

کهربا یک سنگ حفاظتی است که می تواند برای مقابله با چشم زخم یا انرژی های منفی به کار رود. همچنین دردها را کاهش می دهد و میتواند از طریق افزایش سطح انرژی به بالا رفتن توان بدنی یا روند درمان و بهبود بیماری های شخص کمک کند. همچنین گفته شده کهربا قدرت این را دارد که توان جذب فرد را بالا ببرد و خواسته های ذهنی او را با الکتریسیته اش شارژ و جذب و تحقق آنها را تسریع بخشد. برای پاکسازی محیط یا پاکسازی انرژی فردی هم می توان از کهربا بهره برد.

این سنگ از لحاظ انرژیک با چاکراهای دوم و سوم (چاکرای جنسی و خورشیدی) در ارتباط است و انرژی های منفی کریستالیزه شده را از این چاکراها بیرون می کشد و آنها را پاک و متعادل می کند و می تواند مشکلات جنسی، عقده حقارت و دوست نداشتن خود یا ترس از بیان خود را از طریق متعادل کردن این دو چاکرا از بین ببرد و بجای آن به فرد شادابی و سلامت و قدرت بیان خود را اعطا کند.

سنگ های ماه تولد اردیبهشت

عقیق سبز یا خزه ای

عقیق یکی از مرسوم ترین سنگ های پر کاربرد در سنگ درمانی است که در کشور خودمان ایران نیز یافت می شود. این سنگ برای متعادل کردن انرژی های درونی و بیرونی کاربرد دارد. همچنین از عهد باستان برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده شفاگران بوده است. این سنگ حس آرامش و انعطاف پذیری ذهنی فرد را بالا می برد و در نتیجه به او کمک میکند که بتواند در موقعیت های دشوار تصمیم درست بگیرد یا بتواند مشکلات و اختلافات دیگران را به سادگی حل و فصل کند. همچنین از دوران بسیار کهن این سنگ برای افزایش باروری و جلوگیری از مشکلات مرتبط با بارداری مثل سقط جنین و… به کار می رفته است.

همانطور که گفته شد عقیق سبز برای شفابخشی، حل اختلافات، بهبود روابط و متعادل کردن انرژی ها بسیار کاربرد دارد. پس اگر چرخ دنده های زندگی تان به خوبی نمی چرخد و نیاز به روغن کاری دارد احتمالا انرژی عقیق سبز همان چیزی است که بدان نیاز دارید. انرژی های متعادل کننده و شفابخش این سنگ می تواند وارد زندگی صاحبش شود و هر مشکلی که نیاز به اصلاح و روغن کاری دارد را به سادگی رفع و رجوع کند.

از لحاظ انرژیک این سنگ با چاکرای قلب هم ارتعاش است و می تواند انرژی های ایستا یا ناخواسته که در خود قلب یا اطراف آن جمع شده را به حرکت انداخته و آنها را از چاکرای قلب خارج کند. با این کار زندگی فرد هم از نظر عاطفی و احساسی بهبود یافته هم از لحاظ فیزیکی، قدرت و سلامت قلب بالا می رود.