افرادی که در ماه تیر متولد شده اند دارای خصوصیاتی هستند که بر اساس علم ستاره شناسی و روانشناسی، با رنگ ها، اعداد، سیارات و سنگ های بخصوصی ارتباط برقرار میکنند. در این مقاله سعی کرده ایم تا سنگ های ماه تولد تیر را معرفی کرده و تاثیرات جسمی و روحی – روانی آنها را به طور کامل برای شما شرح دهیم.

سنگ ماه تولد تیر

 

خصوصیات متولدین تیر ماه

نشان: خرچنگ

سیاره مرتبط: ماه

عنصر مرتبط: آب

روز شانس: دوشنبه و پنجشنبه

رنگ: سفید و نقره ای

اعداد شانس:۲،۳،۱۵،۲۰

ناحیه حساس بدن: سینه و شکم


پیشنهاد میکنیم مقاله سنگ های ماه تولد را نیز بخوانید.


معرفی سنگ های ماه تولد تیر

یاقوت سرخ

یاقوت سرخ با ظاهر فریبنده و آتشینش همیشه هوادارن بسیاری داشته و بسیاری از شاهان و ملکه ها در تاج و جواهرات سلطنتی خود از یاقوت سرخ استفاده می کرده اند. یاقوت سرخ سنگی است که با خون در ارتباط است و گفته شده برای برطرف کردن دردهای فیزیکی و کمک به خونسازی و گردش خون موثر است. همینطور در گذشته سنگ یاقوت سرخ را بروی پوست ماساژ می دادند و باور داشتند این کار به ارتقا سلامتی و افزایش جوانی منجر می شود.

همچنین یاقوت سرخ در رفع مشکلات قاعدگی زنان یا ناتوانی جنسی هم موثر است. از لحاظ عاطفی نیز یاقوت سرخ انرژی عشق را بر فرد جاری میکند و باعث میشود فرد قدرت پذیرش و ترمیم رنج ها و آسیب های گذشته اش را بدست آورد. افراد عصبانی و خشمگین می توانند با کمک انرژی یاقوت سرخ، خشم و عصبانیت خود را به سطح آورده و آزاد کنند و از این طریق به فرد بهتری تبدیل شوند.

از لحاظ انرژیک و معنوی این سنگ با چاکرای ریشه یا همان چاکرای یک مرتبط است و هر نوع مشکل و عدم تعادل مرتبط با این چاکرا را می تواند برطرف کند. همچنین گفته شده انرژی یاقوت سرخ همچون نوری است که بر تاریکی های زندگی فرد تابیده می شود و به او قدرت این را می دهد که به دنبال موهبت های زندگی و شکوفا کردن قدرت های درونی اش برود. از نظر فنگ شویی نیز یاقوت سرخ با انرژی عنصر آتش مرتبط است و می تواند خصوصیات این عنصر را در محیط تقویت کند.

فیروزه

فیروزه احتمالا قدیمی ترین سنگ قیمتی شناخته شده برای نوع بشر است. با رنگ آبی ملایم و خصوصیات آرامش بخشش، انگار تکه ای تراشیده شده از آسمان است که به عنوان هدیه به زمین فرستاده شده است. ایرانیان از عهد باستان به خصوصیات معنوی و آرام بخش فیروزه آگاه بوده اند و برای آنها نماد نیروهای الهی، آسمان و پردیس (بهشت) بوده است. به همین خاطر در تمامی مکان های مذهبی و معنوی شان بیشترین استفاده را از سنگ فیروزه و رنگ فیروزه ای می کرده اند.

یکی از کاربردهای اساسی فیروزه محافظت صاحبش در مقابل انرژی های منفی، چشم زخم و حوادث ناشی از بدشانسی است. همچنین فیروزه سلامت دارنده اش را تضمین می کند و برای تنظیم انرژی ها و کارکرد غدد و سم زدایی بدن کاربرد دارد. حتی اعتقاد بر این است که رنگ فیروزه بر اساس حال و روز صاحبش تغییر می کند و گاهی انرژِی های منفی دارنده اش را به خود جذب میکند و از این طریق فرد را از اثرات این انرژی ها مصون می دارد. طبیعتا انجام پاکسازی های دوره ای با استفاده از عود، آب روان و نور خورشید برای سلامت و کارکرد درست فیروزه ضروری است.

از لحاظ انرژیک این سنگ با چاکرای گلو و چشم سوم ارتباط دارد و برای تقویت قوه بیان و همینطور تقویت شهود و درک عمیق کاربرد دارد. همچنین از طریق باز کردن کانال های انرژی و تنظیم هاله بدن باعث میشود ارتباط فرد با آسمان و نیروهای معنوی افزایش یابد و آشکار شدن خواسته های فرد تسریع شود. سنگ فیروزه برای مراقبه گران و شفابخشان بسیار ارزشمند است و باعث ارتباط فرد با روح خویش می شود.

سنگ های ماه تولد تیر

اونیکس

سنگ اونیکس به عنوان سنگی اصیل و بسیار باستانی همواره مورد توجه بشر بوده است. در گذشته های دور در آیین و مراسم، کارهای جادویی، آیینه بینی و حتی ساخت سپر و سلاح مورد استفاده بوده است. به علت اهمیتش مصریان باستان و رومیان، اشکال خدایان خود را از این سنگ می تراشیده اند.

اونیکس مثل بسیاری از سنگ های طیف مشکی، سنگ حفاظت است و می تواند انرژی ها و اهداف پلید سایرین و حتی انرژی های جادوی سیاه را به خود جذب کند و دارنده اش را از اثار منفی این نیروها حفظ کند. همچنین اونیکس این قدرت را دارد که انرژی های فرد را حفظ کرده و از هدر رفت آنها جلوگیری کند. پس اگر نیاز به توان فیزیکی بالا دارید، یا قبلا بیمار بوده اید و در مرحله نقاهت هستید یا در محیطی هستید که خیلی از شما انرژی میگیرد اونیکس برای شما متحدی ارزشمند محسوب می شود. از لحاظ فیزیکی گفته می شود اونیکس سیستم عصبی و حواس پنجگانه را تقویت می کند و کسی که برای مدتی از این سنگ استفاده کند حواس تیزتری نسبت به سایرین خواهد داشت، مثلا قدرت شنوایی یا بینایی اش افزایش می یابد. همچنین دندان ها و استخوان های بدن به طور کلی با انرژی اونیکس تقویت می شوند.

اونیکس بدن احساسی را تقویت می کند و خصوصا در شرایطی که ترس یا گیجی و سردرگمی و اندوه غالب است به فرد کمک می کند که آرامشش را حفظ کند و با کنترل بر خود از این شرایط دشوار عبور کند. از نظر انرژیک این سنگ با بدن فیزیکی و چاکرای ریشه در ارتباط است و خصوصیات مرتبط با این چاکرا را در فرد تقویت می کند. و به همین خاطر برای تمرینهای مربوط به ارتباط و پیوند با زمین برای دریافت انرژی زمین یا تخلیه انرژی های ناخواسته مورد استفاده است.

همچنین دقت کنید به خاطر خصوصیات حفاظتی، این سنگ بعد از مدت کوتاهی نیاز به پاکسازی پیدا می کند. پس باید مدام با استفاده از روش های پاکسازی آن را از انرژی های ناخواسته پاک کنید و برای مدت طولانی بدون پاکسازی از آن استفاده نکنید. همین طور مراقب باشید سنگ یا دستبند اونیکس خود را به کسی قرض ندهید.


محصولات ستگ اونیکس اصل را از سنگچین تهیه کنید.


زمرد

گفته شده زمرد مجموع تمامی رنگهای سبز موجود در طبیعت است که نمایانگر جوانی در بشر است. قدرت وافر این سنگ روح را به قلیان می اندازد و همچون چشمه ای جوشان و نمایانگر امید و آینده، رشد و باززایی است. همچنین این سنگ را نشان دهنده جستجو برای عشق و آشکار کننده حقیقت و الهام بخش معنا، عدالت و عشق و شفقت و هماهنگی می دانند.

زمرد چاکرای قلب را باز می کند، پس با قلب و هرچه به آن مربوط می شود مرتبط است. این سنگ عشق حقیقی را به زندگی جذب می کند و رضایت و آرامش خاطر و احساس سعادت درونی را بوجود می آورد. خواسته های کسی که زمرد را همراه دارد بر آورده می شود و کائنات با او همدست می شود. این سنگ با سیاره ونوس که سیاره عشق و دوستی و مهربانی و لذت بردن از زندگی است در ارتباط است.

الهامات راستین، بینش و خلاقیت نیز در دارندگان زمرد به خاطر باز شدن قلب مشاهده می شود. علاوه بر ارتباط این سنگ با عشق، زمرد همچنین برای بالا بردن نیروی حیاتی و اعتماد به نفس در شخص مناسب است. احساسات فرد را آرام و متعادل می کند و از تمایلات و عادات خود ویرانگرانه فرد جلوگیری می کند و او را به سمت ساختن و رشد و بهتر شدن پیش می برد. مثلا اگر فردی عادتی مخرب یا اعتیاد داشته باشد، پس از مدتی استفاده از زمرد کم کم این تمایل در او ضعیف شده و به جای آن به ورزش و تغذیه سالم یا افکار مثبت و هماهنگ با کائنات گرایش پیدا می کند.

از لحاظ انرژیک همانطور که ذکر شد زمرد با چاکرای قلب در ارتباط هست و به همین خاطر خصوصیات مرتبط با قلب از قبیل عشق و شفقت، امید و الهامات و فراوانی را در فرد تقویت میکند و به او کمک می کند بر احساساتش مسلط شود.

سنگ های ماه تولد تیر

مالاکیت

مالاکیت با رنگ سبز شاداب و خطوط و موج های هماهنگش یکی از جواهرات ارزشمند محسوب می شود که هم دارای زیبایی است و هم خواص بسیاری دارد. این سنگ تجسم انرژی های عمیق شفابخش طبیعت و همچنین انرژی های آرام بخش گیاهان و درختان و جنگل سبز می باشد. این سنگ به علل مصارف زیبایی و خواص سنگ درمانی اش از عهد باستان مورد استفاده قرار می گرفته است. حتی در مصر باستان معادن مالاکیت مربوط به 4000 سال پیش از میلاد یافت شده اند.

همانطور که گفته شد به علت توانایی شفا بخشی این سنگ، هر کس آن را همراه داشته باشد از سلامت عمومی خوبی برخوردار خواهد بود. بعلاوه قادر است اثر انرژی های منفی و حتی ارتعاشات منفی محیطی را خنثی کند. همچنین برای مسافرین می تواند حفاظت و قدرت غلبه بر ترس را به ارمغان بیاورد. گفته شده این سنگ با فرشته مقرب رافائیل در ارتباط است و این فرشته مقرب هر کس که این سنگ را دارا باشد تحت بالهای حفاظتی خود گرفته و مراقبت می کند.

از لحاظ انرژیک با چاکرای قلب در ارتباط است و این چاکرا را باز و متعادل می کند و به فرد کمک میکند بر تمام عواطف و احساسات منفی خود غلبه کند و بتواند با خودش و محیط اطراف ارتباطی موثر و سرشار از عشق برقرار کند. همچنین این سنگ به شروع دوستی های جدید و ارتباط بهتر با طبیعت و مادر زمین و فعال شدن قدرت شفابخش درون کمک می کند.

کارنلیان

سنگ کارنلیان ما را به یاد یک بارقه غیر منتظره خورشید یا تابش اولین شعاع نور یک روز پاییزی می اندازد. انرژی قوی این سنگ شادی و گرما را به دارنده اش هدیه می کند. این سنگ قدرت بخش و برانگیزاننده، به سنگ استقامت و انگیزه معروف است و در فرد شهامت و قدرت رهبری ایجاد می کند.

در کل اگر از انجام هر کاری یا مواجه شدن با هر چیزی ترس دارید، کارنلیان برای شما مناسب است و می تواند شهامت انجام کارها و امورات را به شما اعطا کند. همچنین برای تنظیم متابلویسم بدن و تقویت اندام های جنسی و افزایش باروری مناسب است. از لحاظ احساسی به فرد احساس شادابی و انگیزه می دهد و کمک میکند که بیشتر در زمان حال باقی بماند. افرادی که این سنگ را مدتی همراه داشته باشند در صورتی که در رابطه ای باشند که از لحاظ احساسی و انرژیک از آنها انرژی میگیرد، معمولا با کمک انرژی این سنگ یا این رابطه را اصلاح میکنند یا از آن خارج می شوند.

از نظر انرژیک این سنگ با چاکرای جنسی مرتبط است و تمام خصوصیاتی که برای این چاکرا ذکر شده توسط این سنگ تقویت و تنظیم می شوند.