افرادی که در ماه شهریور متولد شده اند دارای ویژگی هایی می باشند که بر اساس علم ستاره شناسی و روانشناسی، با رنگها، اعداد، سیارات و سنگهای خاصی ارتباط برقرار می کنند. در این مقاله تلاش کرده ایم تا سنگ های ماه تولد شهریور را معرفی کرده و تاثیرات جسمی و روحی-روانی آنها را به طور کامل برای شما شرح دهیم.

سنگ ماه تولد شهریور

 

خصوصیات متولدین شهریور ماه

نشان: دختر

سیاره مرتبط: عطارد

عنصر مرتبط: خاک

اعداد شانس:۳ و ۵

رنگ: سبز و قهوه ای

روز موافق: چهارشنبه


پیشنهاد میکنیم مقاله سنگ های ماه تولد را نیز بخوانید.


معرفی سنگ های ماه تولد شهریور

یاقوت سرخ

یاقوت سرخ با ظاهر فریبنده و آتشینش همیشه هوادارن بسیاری داشته و بسیاری از شاهان و ملکه ها در تاج و جواهرات سلطنتی خود از یاقوت سرخ استفاده می کرده اند. یاقوت سرخ سنگی است که با خون در ارتباط است و گفته شده برای برطرف کردن دردهای فیزیکی و کمک به خونسازی و گردش خون موثر است. همینطور در گذشته سنگ یاقوت سرخ را بروی پوست ماساژ می دادند و باور داشتند این کار به ارتقا سلامتی و افزایش جوانی منجر می شود.

همچنین یاقوت سرخ در رفع مشکلات قاعدگی زنان یا ناتوانی جنسی هم موثر است. از لحاظ عاطفی نیز یاقوت سرخ انرژی عشق را بر فرد جاری میکند و باعث میشود فرد قدرت پذیرش و ترمیم رنج ها و آسیب های گذشته اش را بدست آورد. افراد عصبانی و خشمگین می توانند با کمک انرژی یاقوت سرخ، خشم و عصبانیت خود را به سطح آورده و آزاد کنند و از این طریق به فرد بهتری تبدیل شوند.

از لحاظ انرژیک و معنوی این سنگ با چاکرای ریشه یا همان چاکرای یک مرتبط است و هر نوع مشکل و عدم تعادل مرتبط با این چاکرا را می تواند برطرف کند. همچنین گفته شده انرژی یاقوت سرخ همچون نوری است که بر تاریکی های زندگی فرد تابیده می شود و به او قدرت این را می دهد که به دنبال موهبت های زندگی و شکوفا کردن قدرت های درونی اش برود. از نظر فنگ شویی نیز یاقوت سرخ با انرژی عنصر آتش مرتبط است و می تواند خصوصیات این عنصر را در محیط تقویت کند.

آمتیست

آمیتیست در طی تاریخ به خاطر قدرتهای خیره کننده اش در آرامش و متعادل سازی ذهن و احساسات و زیبایی مسحور کننده اش همواره مورد احترام بوده است. امروزه ما آمیتیست را سنگی نیمه قیمتی می شناسیم، اما در گذشته های دور آمیتیست را “سنگ آتش” و معادل الماس ارزشمند می شناختند. همی طور به علت رنگ بنفش و ارغوانی ویژه اش، سنگی شاهانه محسوب میشد که سلاطین، پاپ ها و انسان های اصیل زاده و شریف در طی تاریخ به این سنگ گرایش ویژه ای داشتند.

سنگ آمیتیست به طور کلی سنگ آرامش و تعادل است. در نتیجه هر مشکلی چه جسمی و چه ذهنی که بخاطر از تعادل خارج شدن ذهن و احساسات در شما ایجاد شده باشد را می تواند برطرف کند. به همین خاطر بر طیف وسیعی از مشکلات جسمی و روحی موثر هست به طوریکه ما در سنگچین برای رفع سردرد و تشویش های ذهنی، تقویت شهود و قدرتهای درونی و رسیدن به آرامش، تاج آمیتیست را از این سنگ گرانبها با ابتکار و طراحی ویژه سنگچین تهیه کرده ایم. همچنین آمیتیست به علت بالا بردن ارتعاشات هاله باعث بروز خلاقیت و آفرینش های هنری می شود و برای هنرمندان و نویسندگان یا هر کسی که با خلاقیت سر و کار دارد سنگی بسیار مناسب هست. بعلاوه، مراقبه کنندگانی به که طور مداوم از آمیتیست استفاده می کنند گزارش کرده اند که احساس آرامش و تمرکز عمیقی را با این سنگ تجربه می کنند.

آمیتیست از نظر انرژیک سنگ چاکراهای چشم سوم و تاج سر است و از طریق باز کردن این چاکراها بینش و درک و نیروهای الهی را به زندگی ما دعوت می کند و باعث میشود کیفیت و سبک زندگی مان به سمت متعادل شدن پیش برود. مانند هنرمندی که آنقدر در هنرش غرق می شود که همه زندگی اش تبدیل به یک اثر هنری می شود، آنهایی که با سنگ آمیتیست نزدیک هستند و در انرژی این سنگ غرق شده اند، زندگی شان به سرودی الهی تبدیل می شود که در آن همه چیز به اندازه و به موقع رخ می دهد و همواره خواسته های عمیق فرد منطبق بر اراده الهی برای وی در زندگی نمایان می شود، دعاهای فرد برآورده شده و از آرامش عمیق جسمی، ذهنی و روحی برخوردار می گردد.


محصولات متنوع سنگ آمتیست اصل را از سنگچین تهیه کنید.


سنگ های ماه تولد شهریور

زبرجد

زبرجد با طیف رنگی سبز- زرد خود در کنار الماس، تنها دو سنگی هستند که نه در پوسته زمین بلکه در بخش مذاب لایه های زیرین تر زمین شکل می گیرند و با فعالیت های آتشفشانی یا زلزله به سطح زمین آورده می شوند. از دیرباز زبرجد مورد توجه تمدن های باستانی بوده و چون با خورشید در ارتباط بوده و اعتقاد بر این بوده که در مقابل نیروهای منفی و جادو فرد را محافظت می کند، اغلب در تاج شاهان از آن استفاده می شده است. در ایران باستان نیز بسیار از این سنگ استفاده میشده و در آثار شاعران از جمله شاهانه فردوسی از این سنگ صحبت شده، آنجا که فردوسی پاکزاد می فرماید: بتاجش زبرجد بر افشاندند/همی نام کرمان شهش خواندند.

همچنین این سنگ بهترین خصوصیات درونی فرد را از اعماق وجود وی بیرون می کشد و احساسات و خصوصیات منفی مثل حسادت و شرمندگی را به مرور درمان میکند. همین طور برای درمان مشکلات روانشناختی مثل افسردگی و مشکلات عاطفی نیز موثر است و به علت ارتعاشات بالایی که دارد سلامتی، وفور و ثروت و شادی و عشق را به زندگی فرد می آورد.

زبرجد، سنگ تحول و استحاله است و میتواند انرژی ها و احساسات منفی را از وجودتان پاک کند. مثلا اگر احساس اضطراب و تنش در شبکه خورشیدی خود دارید کافیست دراز بکشید، قدری ریلکس کنید و این سنگ را بروی شکم خود قرار دهید تا معجزه آن در رها کردن انرژی های منفی را احساس کنید. برای داشتن یک خواب آرام نیز می توان زبرجد را در اطراف بدن یا بالای سر قرار داد.

از لحاظ انرژیک این سنگ چاکراهای سه و چهار یعنی شبکه خورشیدی و قلب را هدف قرار می دهد. بین این دو تعادل ایجاد می کند و در فرد عشق به خود و عشق به دیگران را بالا می برد و همزمان موانع داشتن یک زندگی خوب مثل احساس نفرت، خشم فروخورده و حسادت را به مرور از وجود فرد پاک می کند. وقتی این احساسات از وجود فرد پاک شدند، عشق، مهربانی، ثروت و برکت و شادی فرصت ورود به زندگی فرد را پیدا می کنند.

لاجورد

لاجورد یکی از معدود سنگهایی است که از ابتدای تاریخ، بشر همواره به دنبال آن بوده است. رنگ آبی عمیق و آسمانی اش نمادی جهانی برای شرافت و احترام، الهه ها و قدرت، روح و بینش است. همچنین این سنگ نمایانگر خرد و حقیقت است. اسم انگلیسی این سنگ lapis lazuli هم از ریشه فارسی آن یعنی لاژورد استخراج شده و این نشان می دهد این سنگ در فرهنگ ایران باستان نیز ریشه دارد. در ایران باستان این سنگ را نماد شب پر ستاره و سنگی مناسب برای حفاظت در مقابل چشم زخم می دانستند.

از لحاظ فیزیکی این سنگ میتواند اختلالات ناحیه گلو و غدد درون ریز را برطرف کند. همچنین برای تنظیم گردش خون و خصوصا پایین آوردن فشار خون موثر است. این سنگ به فرد قدرت بیان حقیقت را می دهد و همچنین دیگران را تحریک می کند تا در حضور دارنده لاجورد صادق تر باشند. به طور کل لاجورد سنگ حقیقت است و حقیقت درونی فرد را بر ملا می کند و به او کمک میکند خواسته های عمیق درونیش را تحقق بخشد. همچنین از فرد در مقابل خیانت ها و دشمنی ها و موانع و نیروهای منفی سر راهش محافظت می کند.

از لحاظ احساسی و روانشناختی این سنگ به فرد آرامش و ذهن باز را اعطا می کند تا خطاها و اشتباهات خود یا دیگران را بتواند به راحتی بپذیرد و در جهت رفع و رجوع آنها اقدامات موثری انجام دهد. از لحاظ انرژیک لاجورد سنگ چاکرای گلو و چشم سوم است. و میتواند به بازکردن و متعادل کردن این دو چاکرا کمک کند. در صورتی که در تمرینات معنوی خود زیاده روی کردید یا تمرینات اشتباهی برای چاکرای گلو یا خصوصا چشم سوم انجام دادید، با روزانه قرار دادن لاجورد به مدت 20 دقیقه بروی گلو یا چشم سوم خود بعد از مدت کوتاهی میتوانید این چاکراها را به تعادل برگردانید و به آرامش برسید.

سنگ های ماه تولد شهریور

جاسپر

زیبایی منحصر به فرد سنگ جاسپر حاصل کار مادر زمین است که بخش کوچکی از زیبایی های بی منتهای خود را در این سنگ ویژه به یادگار گذاشته است. سنگ جاسپر یک سنگ مرتبط با عنصر زمین با ارتعاشی ثابت و پایدار است که به فرد کمک میکند با بدنش و با زمان حال ارتباط بهتری بگیرد و بتواند از طبیعت و زمین انرژی های مورد نیاز خود را جذب کند. پس این سنگ برای ارتباط و دریافت انرژی های مادر زمین و مستقر شدن در جسم بسیار سودمند است.

کسانی که سنگ جاسپر را به همراه دارند متوجه میشوند که بخاطر خصوصیات عنصر خاکش، از میزان استرس و اضطراب آنها به حد زیادی کاسته شده است. همچنین این سنگ انرژی های منفی اطراف فرد یا هاله او را پاکسازی میکند و به روی انرژی های فرد اثر تثبیت کننده دارد. اگر فردی از نظر سلامتی در مشکل باشد یا مثلا کسی که سانحه ای را از سر گذرانده و نیاز دارد دوباره توان فیزیکی اش را به مرور بدست آورد، این سنگ می تواند برایش کمک فوق العاده موثری باشد. همچنین بخاطر انرژی های تثبیت کننده زمینی اش می تواند به افرادی که قصد دارند عادتی را مانند سیگار کشیدن ترک کنند یا اشخاصی که می خواهند رژیم بگیرند، انرژی و توان روحی لازم برای انجام این کارها را به آنها اعطا کند.

از لحاظ عاطفی این سنگ با تقویت بدن عاطفی، میزان استرس فرد را کاهش می دهد و به او توان تحمل رنج ها و مصائب زندگی را اعطا می کند. از نظر انرژی، این سنگ با چاکراهای ریشه و جنسی مرتبط است و به تقویت و تثبیت انرژی های بدن فیزیکی و بدن انرژیک می پردازد. همچنین گفته شده به علت قوی کردن ارتباط فرد با زمین، خرد معنوی او نیز مدتی پس از استفاده از جاسپر افزایش می یابد.

مالاکیت

مالاکیت با رنگ سبز شاداب و خطوط و موج های هماهنگش یکی از جواهرات ارزشمند محسوب می شود که هم دارای زیبایی است و هم خواص بسیاری دارد. این سنگ تجسم انرژی های عمیق شفابخش طبیعت و همچنین انرژی های آرام بخش گیاهان و درختان و جنگل سبز می باشد. این سنگ به علل مصارف زیبایی و خواص سنگ درمانی اش از عهد باستان مورد استفاده قرار می گرفته است. حتی در مصر باستان معادن مالاکیت مربوط به 4000 سال پیش از میلاد یافت شده اند.

همانطور که گفته شد به علت توانایی شفا بخشی این سنگ، هر کس آن را همراه داشته باشد از سلامت عمومی خوبی برخوردار خواهد بود. بعلاوه قادر است اثر انرژی های منفی و حتی ارتعاشات منفی محیطی را خنثی کند. همچنین برای مسافرین می تواند حفاظت و قدرت غلبه بر ترس را به ارمغان بیاورد. گفته شده این سنگ با فرشته مقرب رافائیل در ارتباط است و این فرشته مقرب هر کس که این سنگ را دارا باشد تحت بالهای حفاظتی خود گرفته و مراقبت می کند.

از لحاظ انرژیک با چاکرای قلب در ارتباط است و این چاکرا را باز و متعادل می کند و به فرد کمک میکند بر تمام عواطف و احساسات منفی خود غلبه کند و بتواند با خودش و محیط اطراف ارتباطی موثر و سرشار از عشق برقرار کند. همچنین این سنگ به شروع دوستی های جدید و ارتباط بهتر با طبیعت و مادر زمین و فعال شدن قدرت شفابخش درون کمک می کند.