افرادی که در ماه فروردین متولد شده اند دارای خصوصیاتی هستند که بر اساس علم ستاره شناسی و روانشناسی، با رنگ ها، اعداد، سیارات و سنگ های بخصوصی ارتباط برقرار میکنند. در این مقاله سعی کرده ایم تا سنگ های ماه تولد فروردین را معرفی کرده و تاثیرات جسمی و روحی – روانی آنها را به طور کامل برای شما شرح دهیم.

سنگ ماه تولد فروردین

 

خصوصیات متولدین فروردین ماه

نشان: قوچ

سیاره مرتبط: مریخ

عنصر مرتبط: آتش

رنگهای موافق: قرمز و نارنجی

ناحیه حساس بدن: سر

سمت موافق: جنوب و شرق

روز موافق: سه شنبه

حروف موافق: ا_ع_ل_ی

اعداد شانس: ۱ _۹


پیشنهاد میکنیم مقاله سنگ های ماه تولد را نیز بخوانید.


معرفی سنگ های ماه تولد فروردین

الماس

روشنایی و درخشش خیره کننده الماس به دارنده اش الهام می بخشد و همین طور به او نیرو و توان و شهامت می دهد. از آنجا که الماس بسیار سخت و تقریبا گزند ناپذیر است، گفته شده که توانایی دور کردن انرژی های منفی یا بد شانسی را دارا می باشد و صاحبش را از هر گزند و آسیب مصون میدارد.

همین طور گفته شده که الماس برکت و فراوانی را به زندگی اشخاص وارد می کند. از لحاظ نماد شناسی، الماس نماد ثروت و “خود واقعی” می باشد. همچنین بخاطر اینکه سخت ترین ماده روی زمین است، پس از تراش خوردن نور را به گونه ای خاص بازمی تاباند و به همین خاطر با زیبایی، خلوص و بیان هنرمندانه در ارتباط تنگاتنگ است.

یاقوت سرخ

یاقوت سرخ با ظاهر فریبنده و آتشینش همیشه هوادارن بسیاری داشته و بسیاری از شاهان و ملکه ها در تاج و جواهرات سلطنتی خود از یاقوت سرخ استفاده می کرده اند. یاقوت سرخ سنگی است که با خون در ارتباط است و گفته شده برای برطرف کردن دردهای فیزیکی و کمک به خونسازی و گردش خون موثر است. همینطور در گذشته سنگ یاقوت سرخ را بروی پوست ماساژ می دادند و باور داشتند این کار به ارتقا سلامتی و افزایش جوانی منجر می شود.

همچنین یاقوت سرخ در رفع مشکلات قاعدگی زنان یا ناتوانی جنسی هم موثر است. از لحاظ عاطفی نیز یاقوت سرخ انرژی عشق را بر فرد جاری میکند و باعث میشود فرد قدرت پذیرش و ترمیم رنج ها و آسیب های گذشته اش را بدست آورد. افراد عصبانی و خشمگین می توانند با کمک انرژی یاقوت سرخ، خشم و عصبانیت خود را به سطح آورده و آزاد کنند و از این طریق به فرد بهتری تبدیل شوند.

از لحاظ انرژیک و معنوی این سنگ با چاکرای ریشه یا همان چاکرای یک مرتبط است و هر نوع مشکل و عدم تعادل مرتبط با این چاکرا را می تواند برطرف کند. همچنین گفته شده انرژی یاقوت سرخ همچون نوری است که بر تاریکی های زندگی فرد تابیده می شود و به او قدرت این را می دهد که به دنبال موهبت های زندگی و شکوفا کردن قدرت های درونی اش برود. از نظر فنگ شویی نیز یاقوت سرخ با انرژی عنصر آتش مرتبط است و می تواند خصوصیات این عنصر را در محیط تقویت کند.

جاسپر

زیبایی منحصر به فرد سنگ جاسپر حاصل کار مادر زمین است که بخش کوچکی از زیبایی های بی منتهای خود را در این سنگ ویژه به یادگار گذاشته است. سنگ جاسپر یک سنگ مرتبط با عنصر زمین با ارتعاشی ثابت و پایدار است که به فرد کمک میکند با بدنش و با زمان حال ارتباط بهتری بگیرد و بتواند از طبیعت و زمین انرژی های مورد نیاز خود را جذب کند. پس این سنگ برای ارتباط و دریافت انرژی های مادر زمین و مستقر شدن در جسم بسیار سودمند است.

کسانی که سنگ جاسپر را به همراه دارند متوجه میشوند که بخاطر خصوصیات عنصر خاکش، از میزان استرس و اضطراب آنها به حد زیادی کاسته شده است. همچنین این سنگ انرژی های منفی اطراف فرد یا هاله او را پاکسازی میکند و به روی انرژی های فرد اثر تثبیت کننده دارد. اگر فردی از نظر سلامتی در مشکل باشد یا مثلا کسی که سانحه ای را از سر گذرانده و نیاز دارد دوباره توان فیزیکی اش را به مرور بدست آورد، این سنگ می تواند برایش کمک فوق العاده موثری باشد. همچنین بخاطر انرژی های تثبیت کننده زمینی اش می تواند به افرادی که قصد دارند عادتی را مانند سیگار کشیدن ترک کنند یا اشخاصی که می خواهند رژیم بگیرند، انرژی و توان روحی لازم برای انجام این کارها را به آنها اعطا کند.

از لحاظ عاطفی این سنگ با تقویت بدن عاطفی، میزان استرس فرد را کاهش می دهد و به او توان تحمل رنج ها و مصائب زندگی را اعطا می کند. از نظر انرژی، این سنگ با چاکراهای ریشه و جنسی مرتبط است و به تقویت و تثبیت انرژی های بدن فیزیکی و بدن انرژیک می پردازد. همچنین گفته شده به علت قوی کردن ارتباط فرد با زمین، خرد معنوی او نیز مدتی پس از استفاده از جاسپر افزایش می یابد.


سنگ های ماه تولد فروردین

سنگ خون

این سنگ با زمینه ی سبز و لکه های سرخ همچون خون که در جای جای آن پاشیده شده در عهد باستان یکی از زیباترین سنگ ها محسوب میشد. علاوه بر سنگ خون به آن سنگ خورشید نیز می گفتند و معتقد بودند با پاکی خون، چرخه مرگ و تولد، صفات مطلوب، رشد و تغذیه و حفاظت در ارتباط است.

این سنگ نه تنها به عنوان طلسمی برای سلامتی و طول عمر بلکه به عنوان ابزاری برای جذب خوش شانسی، ثروت و شهرت هم کاربرد داشت. همچنین گفته شده این سنگ صاحبش را در مقابل فریب محافظت می کند و به او کمک میکند بر دشمنانش غلبه کند. پیروزی در دعاوی حقوقی و دادگاهی نیز از مزایای این سنگ عنوان شده است.

اگر فکر میکنید تحت تاثیر امواج و انرژی های منفی، چه فیزیکی یا متافیزیکی، یا چشم بد و حسادت قرار دارید یک تکه سنگ خون را همراه خود در لباس یا کیف تان داشته باشید. گفته شده این سنگ شما را در دنیای اثیری نامرئی می کند. در نتیجه نیروهای منفی قادر نخواهد بود شما را بیابند و طبیعتا از هر نوع انرژی منفی مصون خواهید بود. همچنین افرادی که فکر میکنند بسیار در چشم دیگران هستند و ممکن است چشم بخورند با همراه داشتن این سنگ می توانند انرژی منفی دیگران را از خود دور کنند.

سنگ خون از نظر درمانی برای تقویت سیستم ایمنی بدن و پاکسازی خون، کبد، طحال، کلیه ها، مثانه، روده ها و از بین بردن یا خنثی کردن سموم بدن کاربرد دارد. همچنین می تواند هر عضوی که خون زیادی در آن جریان دارد را پاکسازی و بهبود بخشد.

این سنگ از لحاظ انرژیک با چهار چاکرای پایینی خصوصا چاکرای ریشه و قلب در ارتباط است و معمولا توسط شفاگران ماهر برای پاکسازی بدن اثیری و تنظیم کردن انرژی چاکراها مورد استفاده قرار میگیرد. همچنین انرژی این سنگ شهامت و خرد را وارد زندگی فرد می کند.

لعل

لعل نیز یکی دیگر از سنگ های باستانی است که در سرتاسر دنیا یافت می شود و هر چند عمدتا به رنگ سرخ است اما سایر طیف رنگی آن نیز یافت می شود. این سنگ علاوه بر زیبایی ظاهریش دارای قدرت شفابخشی و حفاظت نیز می باشد. لعل می تواند انرژی های معنوی و متعالی تر را به عالم فیزیکی بکشاند و به فرد کمک کند این انرژی ها را در عالم فیزیکی بروز دهد. همچنین لعل نماد آتش آغازینی است که تمام دنیا از طریق آن خلق شده و با قدرت خلاقه و عشق بی قید و شرط در ارتباط است. بخاطر قدرتهای معنوی این سنگ، شمن ها و راهبان قدیمی آزتک و مایاها و شمن های آفریقایی از آن در لباس ها و وسایل خود استفاده می کرده اند.

لعل به طور خلاصه سنگ سلامتی است که می تواند انرژی های منفی را از چاکراها استخراج کنند. همچنین انرژی های ناخواسته و نامطلوب توسط این سنگ به انرژی های مثبت و مطلوب استحاله می یابند. این سنگ برای ایجاد شور و اشتیاق در زندگی، بالا بردن انرژی حیاتی و افزایش انرژی های جنسی کاربرد دارد. از لحاظ فیزیکی برای خارج کردن سموم و مواد مضر در بدن یا التیام زخم ها موثر است.

از نظر انرژیک این سنگ بطور اختصاصی با چاکرای تاج و چاکرای ریشه و جنسی ارتباط دارد. اما قدرت این را دارد که از هر کدام از چاکراها انرژی منفی و راکد را بیرون بکشد یا انرژی های ناخواسته چاکراها را به انرژی های مطلوب استحاله دهد. همچنین برای تحریک و افزایش میل جنسی در درمان سرد مزاجی و فعال کردن و تنظیم نیروی کندالینی هم به کار می رود.

مرجان

سنگ مرجان همانطور که از اسمش پیداست از بقایای مرجان های دریایی تشکیل شده است و معمولا به رنگ قرمز یافت می شود. این سنگ با سیاره مریخ در ارتباط است و نماد حرکت، عمل، موفقیت و پیروزی است. از مزایای دیگر همراه داشتن مرجان می توان به سلامت عمومی، از بین رفتن خستگی و میل و اشتیاق در انجام کارها به جای عقب انداختن آنها، روابط بهتر، محافظت در مقابل جادوی سیاه، توانایی دیدن و رفع نواقص شخصیتی و بالاخره خلاص شدن از قرض و دِین نام برد.

این سنگ از لحاظ انرژیک با چاکرای ریشه و تا حدودی چاکرای جنسی مرتبط است و منبعی از انرژی متمرکز را بر این چاکراها می تاباند و برای افرادی که ترسو هستند یا همیشه دچار شک و دودلی می باشند و انرژی و شهامت لازم برای انجام امور روزانه خود را ندارند بسیار مفید است و می تواند زندگی شما را متحول کند.


سنگ های ماه تولد فروردین

آکوامارین

آکوامارین در بیننده احساس آبی زلال و شفاف را بر می انگیزاند و آرامش و وسعت دریای آبی را به ما یادآور می شود. این سنگ آرام بخش، پاکسازی کننده، و الهام بخش حقیقت، اعتماد و رها کردن است. در افسانه های باستانی این سنگ را متعلق به پریان دریایی می دانستند و ملوانان به عنوان طلسم خوش شانسی و حفاظت از آن استفاده می کردند. همچنین این سنگ، سنگ جوانی ابدی و شادمانی محسوب می شود.

آکوامارین با چاکرای گلو در ارتباط است و به همین خاطر قدرت بیان را در فرد بالا می برد و برای سخنرانان و مدرسین بسیار موثر است. توانایی های عقلی و ذهنی را زیاد می کند و می تواند برای دانشجویان و جویندگان علم نیز مفید باشد. همچنین به عنوان سنگی که محافظ مسافران است و برای افرادی که زیاد سفر می کنند هدیه ای ارزشمند است. بعلاوه گفته شده به عنوان یک سنگ عشق می تواند در بازگشت معشوق قدیمی مفید باشد.

اگر دوست دارید ارتباط و روابط بین فردی خود را بهبود بخشید – چه رابطه خانوادگی، چه عشقی یا شغلی – به خاطر اینکه این سنگ با چاکرای گلو در ارتباط است و این چاکرا را پاکسازی و بازگشایی می کند، شاید یکی از بهترین سنگ هایی است که می تواند شما را در رسیدن به هدفتان یاری رساند.