افرادی که در ماه مرداد متولد شده اند دارای ویژگی هایی می باشند که بر اساس علم ستاره شناسی و روانشناسی، با رنگها، اعداد، سیارات و سنگهای خاصی ارتباط برقرار می کنند. در این مقاله تلاش کرده ایم تا سنگ های ماه تولد مرداد را معرفی کرده و تاثیرات جسمی و روحی-روانی آنها را به طور کامل برای شما شرح دهیم.

سنگ ماه تولد مرداد

 

خصوصیات متولدین مرداد ماه

نشان: شیر

عنصر مرتبط: آتش

اعداد شانس:۸ و ۹

سیاره مرتبط :خورشید

رنگ :زرد، قرمز، نارنجی و طلایی

ناحیه ی حساس بدن: قلب و پشت

روز موافق: یکشنبه


پیشنهاد میکنیم مقاله سنگ های ماه تولد را نیز بخوانید.


معرفی سنگ های ماه تولد مرداد

زبرجد

زبرجد با طیف رنگی سبز- زرد خود در کنار الماس، تنها دو سنگی هستند که نه در پوسته زمین بلکه در بخش مذاب لایه های زیرین تر زمین شکل می گیرند و با فعالیت های آتشفشانی یا زلزله به سطح زمین آورده می شوند. از دیرباز زبرجد مورد توجه تمدن های باستانی بوده و چون با خورشید در ارتباط بوده و اعتقاد بر این بوده که در مقابل نیروهای منفی و جادو فرد را محافظت می کند، اغلب در تاج شاهان از آن استفاده می شده است. در ایران باستان نیز بسیار از این سنگ استفاده میشده و در آثار شاعران از جمله شاهانه فردوسی از این سنگ صحبت شده، آنجا که فردوسی پاکزاد می فرماید: بتاجش زبرجد بر افشاندند/همی نام کرمان شهش خواندند.

همچنین این سنگ بهترین خصوصیات درونی فرد را از اعماق وجود وی بیرون می کشد و احساسات و خصوصیات منفی مثل حسادت و شرمندگی را به مرور درمان میکند. همین طور برای درمان مشکلات روانشناختی مثل افسردگی و مشکلات عاطفی نیز موثر است و به علت ارتعاشات بالایی که دارد سلامتی، وفور و ثروت و شادی و عشق را به زندگی فرد می آورد.

زبرجد، سنگ تحول و استحاله است و میتواند انرژی ها و احساسات منفی را از وجودتان پاک کند. مثلا اگر احساس اضطراب و تنش در شبکه خورشیدی خود دارید کافیست دراز بکشید، قدری ریلکس کنید و این سنگ را بروی شکم خود قرار دهید تا معجزه آن در رها کردن انرژی های منفی را احساس کنید. برای داشتن یک خواب آرام نیز می توان زبرجد را در اطراف بدن یا بالای سر قرار داد.

از لحاظ انرژیک این سنگ چاکراهای سه و چهار یعنی شبکه خورشیدی و قلب را هدف قرار می دهد. بین این دو تعادل ایجاد می کند و در فرد عشق به خود و عشق به دیگران را بالا می برد و همزمان موانع داشتن یک زندگی خوب مثل احساس نفرت، خشم فروخورده و حسادت را به مرور از وجود فرد پاک می کند. وقتی این احساسات از وجود فرد پاک شدند، عشق، مهربانی، ثروت و برکت و شادی فرصت ورود به زندگی فرد را پیدا می کنند.

عقیق قهوه ای

عقیق یکی از مرسوم ترین سنگ های پر کاربرد در سنگ درمانی است که در کشور خودمان ایران نیز یافت می شود. این سنگ برای متعادل کردن انرژی های درونی و بیرونی کاربرد دارد. همچنین از عهد باستان برای درمان بیماری های مختلف مورد استفاده شفاگران بوده است. عقیق قهوه ای یک سنگ شاهانه است که به خاطر زیبایی و منحصر به فرد بودنش خواهان بسیاری دارد. همچنین گفته شده عقیق قهوه ای به طور ویژه به درمان ریشه مشکلات و بیماری ها می پردازد و برای درمان افسردگی، مشکلات سیستم ایمنی بدن، مشکلات ناباروری و سرد مزاجی مورد استفاده قرار می گیرد.

این سنگ بر بدن فیزیکی اثربخشی بالایی دارد و برای رفع هر نوع ضعف و بیماری یا اختلالات بدن فیزیکی موثر است. همچنین برای فردی که در دوران نقاهت است یا کسی که بنیه ای ضعیف دارد مناسب است. عقیق قهوه ای میتواند عملکرد ورزشکاران حرفه ای را بهبود بخشد. از لحاظ فیزیکی با اندام هایی که خون زیادی در آنها جریان دارد مانند قلب و کبد در ارتباط است و آنها را تقویت میکند. از نظر ذهنی و روانی، ریشه مشکلات فرد مانند مشکلات عاطفی فروخورده یا خاطرات سرکوب شده را آزاد می کند و از این طریق بیماری های فرد را بهبود می بخشد. همچنین برای رساندن فرد به یک ثبات عاطفی و احساسی بسیار مناسب است.

از نظر انرژیک با چاکرای یک و دو یعنی چاکراهای ریشه و جنسی در ارتباط است و هر نوع مشکلی که از کم کاری یا پر کاری این دو چاکرا حاصل شده باشد را برطرف می کند و به فرد احساس امنیت، کنترل و ثبات احساسی می دهد.

سنگ های ماه تولد مرداد

توپاز

برای هزاران سال تنها ذکر نام توپاز ایده بخشندگی، ثروت و دارایی، ارتعاشات بالا و زندگی لوکس را به خاطر فرد می آورد. همراه داشتن توپاز عشق و وفاداری، دوستی و صفات عالی، شهامت و خرد و موفقیت در همه امور را به فرد اعطا می کند. انرژی دریافت شده اش از خورشید، فضا-زمان را در می نوردد و یکی از بهترین و دوست داشتنی ترین سنگ هایی است که فرد می تواند به خودش یا دیگران هدیه بدهد. توپاز سنگ عشق و خوش شانسی است و برای موفقیت در دستیابی به اهداف بسیار موثر است. همچنین برای جذب فرد درست به زندگی اثر بخشی بالایی دارد. حالا چه این فرد برای عشق و رابطه عاطفی باشد چه برای امور کاری و مالی. سنگ توپاز می تواند رابطه عاطفی قدیمی را بهبود بخشد و عشق طرفین را بالا ببرد. افزایش حس اعتماد، وفادارای و صداقت از دیگر خصوصیات این سنگ است.

این سنگ به برطرف شدن هر نوع اختلال یا بیماری فیزیکی یا ذهنی که از کمبود انرژی یا انرژی های ناخواسته حاصل شده باشد کمک میکند. همچنین به فرد کمک میکند الگوهای آسیب زا در زندگی اش مثل انواع اعتیادها یا اختلالات خواب یا خوردن را کنار بگذارد. الگوهای کارمیکی که فرد از زندگی های گذشته یا از سوی اجدادش با خود آورده هم می توانند با انرژی این سنگ پاکسازی شوند. از لحاظ احساسی توپاز حس صداقت و اعتماد به نفس و خود بودن را در فرد تقویت می کند. به عبارت بهتر فرد احساس میکند آنچه هست کافی و کامل است و نیازی به نقش بازی کردن نمی بیند، به همین خاطر اعتماد به نفسش بالا می رود، نفوذش بر دلهای دیگران افزون شده و به یک آرامش درونی دست پیدا می کند. همچنین انرژی این سنگ بخشش و رها کردن را برای فرد آسان می کند.

از لحاظ انرژیک معمول ترین نوع توپاز که توپاز طلایی است با چاکرای شبکه خورشیدی سر و کار دارد و عمده خصوصیات ذکر شده هم به خاطر تقویت و تنظیم چاکرای شبکه خورشیدی در فرد بروز می کند. البته توپاز های رنگ های دیگر مثل قهوه و آبی و صورتی و شفاف هم وجود دارند که بسته به رنگشان می توانند بروی سایر چاکراها هم موثر باشند. مثلا توپاز صورتی با قلب ارتباط خوبی میگیرد یا توپاز آبی تاثیر خوبی روی چاکرای گلو دارد.

سنگ ماه

سنگ ماه بدون شک یکی از جادویی ترین سنگ های موجود است که با خود قدرت رازورزی و رازگونگی را به همراه دارد. رقص و انعکاس عجیب نور بروی این سنگ و بازتاب های رنگین کمانی سطح این سنگ ما را یاد گوناگونی و شگفتی ها بی پایان این عالم می اندازد. سنگ ماه از عهد باستان با جادوی ماه در ارتباط بوده و به عنوان طلسمی حفاظتی برای مسافرین، هدیه ای برای عشاق و تقویت کننده رابطه عشقی، تقویت قدرت های کانال سازی (مدیومی) و راهنمایی برای مسیر خرد زنانه (جادوی ماه) محسوب می شده است.

همانطور که گفته شد این سنگ اساسا سنگی محافظتی است، اما بیشتر حفاظتش برای مسافرین مورد استفاده بوده است. همچنین برای عشاق و افرادی که خواستار بهبود روابط عاطفی یا افزایش نیروهای عشقی و عاطفی در زندگی خود هستند، خصوصا کسانی که اولین عشق را تجربه می کنند مناسب است. سنگ ماه قدرت این را دارد که عشق از دست رفته تان را به شما باز گرداند. این سنگ همچنین قدرت خلاقیت و آفرینش هنری را بالا می برد و برای هنرمندان و نویسندگان و هر کسی که نیاز به آفرینش و خلق دارد مناسب است. همین طور برای هر شخصی که نیاز به توانایی های ذهنی بالا خصوصا مسائل مرتبط با ناخودآگاه انسان دارد نیز می تواند بسیار سودمند باشد. افرادی مثل علاقمندان به مدیتیشن یا روانشناسان این سنگ را بسیار سودمند می یابند. از لحاظ فیزیکی سنگ ماه ریتم طبیعی را به بدن شما بر میگرداند. برای مثال اگر مشکلات خواب، تغذیه یا جنسی دارید که علتش بهم خوردن ریتم طبیعی بدنتان است پس از مدتی استفاده از این سنگ این مشکلات خود به خود بر طرف می شوند. همچنین این سنگ همه مشکلات زنان و خصوصا مشکلات مرتبط به نواحی جنسی مثل قاعدگی نامنظم و دردناک و… را مرتفع می کند.

سنگ ماه از لحاظ انرژیک با چاکرای تاج و همچنین چاکرای جنسی مرتبط است و می تواند در فرد آرامش الهی، خرد و درک عمیقی از پدیده ها و اتفاقات زندگی بوجود آورد. استفاده از این سنگ انرژی جنسی فرد را در جهتی استحاله می دهد که به رشد معنوی و درونی او کمک کند

سنگ های ماه تولد مرداد

کارنلیان

سنگ کارنلیان ما را به یاد یک بارقه غیر منتظره خورشید یا تابش اولین شعاع نور یک روز پاییزی می اندازد. انرژی قوی این سنگ شادی و گرما را به دارنده اش هدیه می کند. این سنگ قدرت بخش و برانگیزاننده، به سنگ استقامت و انگیزه معروف است و در فرد شهامت و قدرت رهبری ایجاد می کند.

در کل اگر از انجام هر کاری یا مواجه شدن با هر چیزی ترس دارید، کارنلیان برای شما مناسب است و می تواند شهامت انجام کارها و امورات را به شما اعطا کند. همچنین برای تنظیم متابلویسم بدن و تقویت اندام های جنسی و افزایش باروری مناسب است. از لحاظ احساسی به فرد احساس شادابی و انگیزه می دهد و کمک میکند که بیشتر در زمان حال باقی بماند. افرادی که این سنگ را مدتی همراه داشته باشند در صورتی که در رابطه ای باشند که از لحاظ احساسی و انرژیک از آنها انرژی میگیرد، معمولا با کمک انرژی این سنگ یا این رابطه را اصلاح میکنند یا از آن خارج می شوند.

از نظر انرژیک این سنگ با چاکرای جنسی مرتبط است و تمام خصوصیاتی که برای این چاکرا ذکر شده توسط این سنگ تقویت و تنظیم می شوند.

کوارتز شفاف

کریستال کوارتز شفاف احتمالا به تنهایی محبوب ترین سنگ مورد علاقه طیف وسیعی از افراد است. چه شما به دنبال جذب خواسته ها و اهدافتان باشید، چه مراقبه گر یا شفابخش باشید و چه حتی به زیبایی صرف سنگ ها علاقمند باشید احتمالا در بخشی از زندگی تان به سمت کریستال های کوارتز کشیده شده اید و خانه یا محل کارتان را با این کریستال های بینظیر زیبایی دوچندان بخشیده اید. کریستال کوارتز نماد انرژی ها و فرکانس های بالای مادر زمین است که کریستالیزه شده و به شکل فیزیکی درآمده است. به همین خاطر کریستال های کوارتز این ارتعاشات بالا و شفابخش را در خود ذخیره دارند و می توانند با تقویت ارتعاشات و قدرت ذهنی دارنده اش در جذب خواسته ها به او کمک کنند و یا با پخش کردن ارتعاشات شفابخش شان می توانند در فرایند درمان و پاکسازی یا محو کارماهای گذشته به فرد کمک کنند.

کوارتز شفاف یک سنگ چند کاربردی است. عمدتا برای شفابخشی، متعادل کردن چاکراها، پاکسازی هاله، پاکسازی کارماهای گذشته، از بین بردن موانع و گره های انرژی، بهبود ارتعاشات مثبت فرد، تقویت قدرت مدیتیشن و تمرینات درونی، حفاظت در مقابل ارتعاشات پایین و انرژی های ناخواسته و به جریان انداختن انرژی حیاتی (چی یا پرانا) در منزل یا محل کار کربرد دارد. طبیعتا هر چقدر تعداد یا اندازه کریستال کوارتز شما بزرگتر و شفاف تر باشد، کوارتز شما دارای ارتعاشات بالاتری خواهد بود. همچنین کوارتزهایی که یک سر نوک تیز دارند، به اصطلاح منشوری خوانده شده و از همان سر ارتعاشات بالای خود را در محیط رها می کنند و کوارتزهای دو سر (دارای دو سر نوک تیز) از هر دو جهت انرژی های خود را آزاد می کنند. البته کوارتزها به اشکال دیگری مثل هرم یا گوی هم برش داده می شوند که می توانند برای تنظیم چاکراها، ارتعاش محیط یا گوی بینی مورد استفاده قرار گیرند.

از لحاظ انرژیک کریستال کوارتز شفاف با هر هفت چاکرا در ارتباط است و وقتی در نزدیکی چاکراها قرار میگیرد همه آنها را تنظیم و متعادل می کند. رنگ های دیگر کریستال کوارتز ممکن است بروی یک چاکرا اثر بیشتری داشته باشند، مثلا کوارتز صورتی روی چاکرای قلب اثر بیشتری می گذارد اما همانطور که ذکر شد کریستال های شفاف کل بدن اثیری و انرژی های لطیف را متعادل می کنند و برای چاکرا درمانی و پاکسازی محیط و حتی پاکسازی سنگ های دیگر انتخابی ایده آل هستند.