افرادی که در ماه مهر متولد شده اند دارای خصوصیاتی هستند که بر طبق علم ستاره شناسی و روانشناسی با رنگها، اعداد، سیارات و سنگ های به خصوصی ارتباط برقرار می کنند. در این مقاله تلاش کرده ایم تا سنگ های ماه تولد مهر را معرفی کنیم و تاثیرات جسمی و روحی، روانی آنها را به طور کامل برای شما شرح دهیم.

سنگ ماه تولد مهر

 

خصوصیات متولدین مهر ماه

نشان: میزان

سیاره مرتبط: زهره

عنصر مرتبط: هوا

اعداد شانس:۲و ۶

رنگ: آبی نیلی

روز موافق: شنبه و سه شنبه


پیشنهاد میکنیم مقاله سنگ های ماه تولد را نیز بخوانید.


معرفی سنگ های ماه تولد مهر

اپال

اوپال بدون شک یکی از جادویی ترین سنگ های موجود است که بسیاری باور نمیکنند سنگی طبیعی است که بدون دخالت بشر خود به خود در زمین شکل میگیرد. این سنگ همچون نگهدارنده ایست که آتش و رنگین کمان را توامان در خود حفظ کرده است و با هر تکان و تابش نوری جلوه ای نو از زیبایی خود را بر ملا می کند. این سنگ با جادوی منحصر به فردش نماد شگفتی و راز، عشق و امید، شادمانی و جادو در زندگی است. اپال از گذشته با چشم در ارتباط بود و اعتقاد بر این است که میتواند قوه بینایی فرد را افزایش داده و همه مشکلات مربوط به چشم را رفع کند. همچنین این سنگ، سنگ اعظم شانس است و می تواند شانس و موفقیت های عظیمی را به زندگی دارنده اش جذب کند.

اوپال بوجود آورنده احساس آرامش و امنیت در فرد است و استرس و افسردگی را محو میکند. همچنین به فرد کمک می کند که افکار اضافی و مشوش نسبت به گذشته یا آینده را رها کند و ذهنش را بروی زمان حال متمرکز کند. به همین خاطر برای مدیتیشن و تکنیک های ذهن آگاهی هم بسیار مفید است. همچنین اوپال سنگ رویاهای شاد است و میتواند برای کسانی که خواب خوبی ندارند یا کابوس می بینند موثر باشد. اوپال با کهن الگوی مادر و انرژی های مادرانه در ارتباط است و این انرژی را در زندگی فرد جاری میکند و برای حفاظت و پرورش بسیار مناسب است خصوصا برای فرزندان و نوجوانان.

از لحاظ انرژیک اوپال به خاطر طیف رنگین کمانی اش با تمامی چاکراها در ارتباط است و برای شفابخشی، تنظیم چاکراها و ارتباط با انرژی مادر زمین می تواند مورد استفاده قرار گیرد.

تورمالین

جادوگران باستانی در حین کار برای حفاظت از شیاطین خاکی از این سنگ استفاده می کرده اند. امروزه به عنوان اصلی ترین سنگ محافظ در مقابل نیروهای منفی، موجودات منفی و نیروهای مخرب کاربرد دارد. همچنین این سنگ شما را در مقابل ارتعاشات و آلودگی های محیطی محافظت میکند و در پاکسازی یا خنثی سازی انرژی حاصل از افکار منفی خودتان یا تضادهای درونی هم موثر است و میتواند حتی این انرژی ها را به انرژی های مثبتی تبدیل کند. اگر از کابوس ها و خوابهای آشفته در رنجید با قرار دادن تورمالین بالای سر یا زیر بالش خود، نعمت یک خواب راحت و آسوده را به خودتان هدیه دهید. توضیحات بیشتر در مورد این سنگ را در مقاله تورمالین سیاه بخوانید.

از لحاظ احساسی سنگ تورمالین سنگ پاکسازی است پس اگر از اضطراب، افسردگی، تضادهای درونی و استرس در رنج هستید یا توسط افراد منفی احاطه شده اید، تورمالین می تواند برای شما متحد خوبی باشد. از لحاظ انرژیک تورمالین سیاه چون سنگ زمین است با چاکرای یک یا همان چاکرای ریشه در ارتباط است و میتواند به خوبی این چاکرا را تقویت و پاکسازی کند و از آنجایی که چاکرای یک خیلی راحت آلوده می شود قطعا برای کسی که علاقمند به رشد درونی است، کار کردن مداوم با تورمالین برای پاک کردن این چاکرا بسیار سودمند خواهد بود.

سنگ های ماه تولد مهر

آکوامارین

آکوامارین در بیننده احساس آبی زلال و شفاف را بر می انگیزاند و آرامش و وسعت دریای آبی را به ما یادآور می شود. این سنگ آرام بخش، پاکسازی کننده، و الهام بخش حقیقت، اعتماد و رها کردن است. در افسانه های باستانی این سنگ را متعلق به پریان دریایی می دانستند و ملوانان به عنوان طلسم خوش شانسی و حفاظت از آن استفاده می کردند. همچنین این سنگ، سنگ جوانی ابدی و شادمانی محسوب می شود.

آکوامارین با چاکرای گلو در ارتباط است و به همین خاطر قدرت بیان را در فرد بالا می برد و برای سخنرانان و مدرسین بسیار موثر است. توانایی های عقلی و ذهنی را زیاد می کند و می تواند برای دانشجویان و جویندگان علم نیز مفید باشد. همچنین به عنوان سنگی که محافظ مسافران است و برای افرادی که زیاد سفر می کنند هدیه ای ارزشمند است. بعلاوه گفته شده به عنوان یک سنگ عشق می تواند در بازگشت معشوق قدیمی مفید باشد.

اگر دوست دارید ارتباط و روابط بین فردی خود را بهبود بخشید – چه رابطه خانوادگی، چه عشقی یا شغلی – به خاطر اینکه این سنگ با چاکرای گلو در ارتباط است و این چاکرا را پاکسازی و بازگشایی می کند، شاید یکی از بهترین سنگ هایی است که می تواند شما را در رسیدن به هدفتان یاری رساند.

کهربا

کهربا یکی از گنج های دوران باستان است که خواهان بسیاری دارد. کهربا در اصل فسیل شیره درختانی است که میلیون ها سال پیش شکل گرفته اند و پس از گذراندن فرایند های بسیار به شکل سنگ کهربا در آمده اند. به کهربا اشک خدایان، قطره خورشید، عسل سخت شده و نورخورشید منجمد هم می گفتند و از قدیم الایام برای خصوصیات سنگ درمانی و جادویی اش از آن استفاده می کردند.

کهربا یک سنگ حفاظتی است که می تواند برای مقابله با چشم زخم یا انرژی های منفی به کار رود. همچنین دردها را کاهش می دهد و میتواند از طریق افزایش سطح انرژی به بالا رفتن توان بدنی یا روند درمان و بهبود بیماری های شخص کمک کند. همچنین گفته شده کهربا قدرت این را دارد که توان جذب فرد را بالا ببرد و خواسته های ذهنی او را با الکتریسیته اش شارژ و جذب و تحقق آنها را تسریع بخشد. برای پاکسازی محیط یا پاکسازی انرژی فردی هم می توان از کهربا بهره برد.

این سنگ از لحاظ انرژیک با چاکراهای دوم و سوم یعنی چاکرای جنسی و خورشیدی در ارتباط است و انرژی های منفی کریستالیزه شده را از این چاکراها بیرون می کشد و آنها را پاک و متعادل می کند و می تواند مشکلات جنسی، عقده حقارت و دوست نداشتن خود یا ترس از بیان خود را از طریق متعادل کردن این دو چاکرا از بین ببرد و بجای آن به فرد شادابی و سلامت و قدرت بیان خود را اعطا کند.

سنگ های ماه تولد مهر

سیترین

سیترین طبیعی سنگ اصلی جذب، قدرت تجسم و اراده شخصی است. با قدرت خورشید که در خود نهفته دارد، از خود انرژی های آرامبخش و گرمی متصاعد می کند و به هر آنچه اطرافش باشد انرژی و حیات می بخشد. همچون خورشید بهاری به چاکراها نیرو می بخشد، ذهن را پاک میکند و روح را تشویق به عمل میکند. فرکانس این سنگ برای بیدار سازی قدرت خلاقیت و تجسم مناسب است و می تواند فرایند تبدیل رویاها و اهداف درونی به اشیا و موقعیت های واقعی و بیرونی را تسریع بخشد. با انرژی خالص زردش، سیترین فرد را به تمام و کمال زندگی کردن، شروع های تازه و دنبال کردن اهداف جدید تشویق می کند.

سنگ سیترین انرژی های منفی را در خود جمع نمیکند بلکه آنها را استحاله داده یا محو می کند یا به زمین بر میگرداند به همین خاطر این سنگ خاصیت حفاظتی خیلی خوبی دارد. همچنین بروی مشکلات از دو جنبه فیزیکی و انرژیک کار میکند و انرژی افکار و احساسات منفی را به انرژی مثبت مبدل می کند. این سنگ نیازی به پاکسازی ندارد و حتی خودش همچون کوارتز می تواند سایر سنگها را پاکسازی کند. البته از طریق نور خورشید میتوان آنرا شارژ کرد.

از لحاظ انرژیک این سنگ چاکراهای سوم و چهارم یعنی شبکه خورشیدی و قلب را هدف قرار میدهد. از طریق پاکسازی و استحاله انرژی های این دو چاکرا به فرد شهامت و قوت قلب می دهد و انرژی منفی یا سنگین آنها را تخلیه می کند و باعث میشود که فرد احساس سبکی، شادی و امید داشته باشد و با تمام قدرت در جهت جذب اهداف و خواسته هایش عمل کند.

لاجورد

لاجورد یکی از معدود سنگهایی است که از ابتدای تاریخ، بشر همواره به دنبال آن بوده است. رنگ آبی عمیق و آسمانی اش نمادی جهانی برای شرافت و احترام، الهه ها و قدرت، روح و بینش است. همچنین این سنگ نمایانگر خرد و حقیقت است. اسم انگلیسی این سنگ lapis lazuli هم از ریشه فارسی آن یعنی لاژورد استخراج شده و این نشان می دهد این سنگ در فرهنگ ایران باستان نیز ریشه دارد. در ایران باستان این سنگ را نماد شب پر ستاره و سنگی مناسب برای حفاظت در مقابل چشم زخم می دانستند.

از لحاظ فیزیکی این سنگ میتواند اختلالات ناحیه گلو و غدد درون ریز را برطرف کند. همچنین برای تنظیم گردش خون و خصوصا پایین آوردن فشار خون موثر است. این سنگ به فرد قدرت بیان حقیقت را می دهد و همچنین دیگران را تحریک می کند تا در حضور دارنده لاجورد صادق تر باشند. به طور کل لاجورد سنگ حقیقت است و حقیقت درونی فرد را بر ملا می کند و به او کمک میکند خواسته های عمیق درونیش را تحقق بخشد. همچنین از فرد در مقابل خیانت ها و دشمنی ها و موانع و نیروهای منفی سر راهش محافظت می کند.

از لحاظ احساسی و روانشناختی این سنگ به فرد آرامش و ذهن باز را اعطا می کند تا خطاها و اشتباهات خود یا دیگران را بتواند به راحتی بپذیرد و در جهت رفع و رجوع آنها اقدامات موثری انجام دهد. از لحاظ انرژیک لاجورد سنگ چاکرای گلو و چشم سوم است. و میتواند به بازکردن و متعادل کردن این دو چاکرا کمک کند. در صورتی که در تمرینات معنوی خود زیاده روی کردید یا تمرینات اشتباهی برای چاکرای گلو یا خصوصا چشم سوم انجام دادید، با روزانه قرار دادن لاجورد به مدت 20 دقیقه بروی گلو یا چشم سوم خود بعد از مدت کوتاهی میتوانید این چاکراها را به تعادل برگردانید و به آرامش برسید.