با استفاده از ماژول صوتی سازی داده های اینسترو سایون و همین طور یک آنتن که از حلقه های سیمی تشکیل شده و جریان الکتریسیته ضعیفی از آن عبور می کند. سنگها و کریستال ها می توانند از طریق امواج الکترومغناطیسی با سینتسایزر مدولار (مورد استفاده در صنعت موسیقی) ارتباط برقرار کرده و برای اولین بار نوای خود را به گوش انسان ها برسانند.

صدای سنگ ها

هنرمندی که این آثار را تهیه می کند از همین روش برای صوتی سازی ارتعاشات گیاهان زنده از جمله قارچ ها نیز استفاده می کند. به همان صورت که ما از قدیم الایام در آثار عرفانی مان شنیده ایم که همه چیز دارای ارتعاش و در حال ذکرگویی است. حضرت مولانا می فرماید: ” سنگ بر احمد سلامی می‌کند/کوه یحیی را پیامی می‌کند/ما سمیعیم و بصیریم و خوشیم/با شما نامحرمان ما خامشیم” بر همین منوال نیز وقتی صدای آواز سنگ ها و گیاهان را می شنویم گویی که آگاهند و با ریتم خاصی که دارند نوای خود را سر می دهند، حتی گاهی اوقات در فیلم های ساخته این هنرمند دیده می شود که نزدیک کردن دستش در صدای کریستال تغییر ایجاد می کند گویا که سنگها واقعا زنده اند!

با دیدن همه اینها انسان عمیقا به فکر فرو می رود که چه دنیای شگفت انگیز و سرشار از روح و معنایی در پیش چشمان ما نهفته است و ما چقدر درگیر جزییات بی ارزش و مسائلی دور از اصل شده ایم.

 

ارتعاش سنگ سلنایت

 

ارتعاش کریستال رز کوارتز

 

ارتعاش سنگ آمیتیست