لاجورد سنگ عهد عتیق است. جواهری که از اعصار کهن هم مورد توجه ثروتمندان بوده و هم موردعلاقه رازورزان. سنگی فوق العاده زیبا که هم افراد برون گرا به سراغش می رفتند و هم درون گراها به خود می آویختند. سنگی که درون و برون، مادیات و معنویات را با هم دارد. در این مطلب به بررسی خواص سنگ لاجورد و چگونگی جذب آن خواص براساس سیستم فنگ شویی می پردازیم.


این مطلب می تواند برای شما جالب باشد: “روانشناسی رنگ آبی و اثرات سنگ های آبی”


منشإ و انواع لاجورد

لاجورد یک سنگ معدنی متشکل از چندین کانی مختلف است. اصلی ترین ترکیبات لاجورد شامل لازوریت و سودالیت است که باعث تشکیل رنگ آبی در آن شده اند. منشأ اصلی سنگ لاجورد در محل فعلی کشور افغانستان است و  امروزه عمدتا از افغانستان و در وهله بعدی از مناطق مختلفی در آمریکای جنوبی و شمالی، کانادا، ایتالیا، شیلی، هندوستان و… استخراج می گردد. اولین کاربری های آن احتمالا به دست کم 2000 سال پیش از میلاد باز میگردد چراکه در تزئینات و هنرهای ساختی مربوط به دوران بسیار کهن لاجورد به چشم می خورد. تاریخچه ی استفاده از لاجورد بیشتر به شرق و خاورمیانه برمیگردد. شواهدی بر استفاده از لاجورد در یونان، روم، مصر و ایران باستان نیز وجود دارد. در پارچه ها، لباس ها، تزئینات و جواهرات، معماری ابنیه مذهبی از جمله مساجد و کلیساها و همچنین دربار سلطنتی، آثار بکارگیری لاجورد از هزاران سال گذشته وجود دارد.

طیف رنگی لاجورد بسته به میزان ناخالصی های موجود در آن ممکن است از سفید و آبی تا سبز روشن نیز تغییر کند اما معمولا با خلوص معمولی تا بالا، به رنگ های آبی روشن تا آبی بسیار تیره متغییر است و خواص سنگ لاجورد نیز با توجه به شدت رنگ آن تشدید می گردد. در حالت راف مات است اما با پولیش صیغلی و شفاف می شود و در انواع طرح ها و شکل ها تراش و برش می خورد.

باورهای باستانی درمورد لاجورد

در زمان های قدیم در ایران و سرزمین های میانی لاجورد سنگی روحانی به شمار می رفته و در مراسمات مذهبی از خواص سنگ لاجورد بعنوان ارتباط دهنده انسان با اولوهیت استفاده می شده. مصریان و فراعنه از پودر آن برای آرایش چشمان استفاده می کردند و باورهای بخصوصی درمورد خواص آن داشتند. لاجورد را بعنوان منبع شهودات و ادراکات معنوی از سایر کریستال ها مجزا می کردند. در بسیاری از مناطق آنرا حامل و بخشنده آگاهی و درک درونی می شناختند و باور بر این بود که نیروهای نهفته در آن بقدری بالاست که صرفا برای متشرفین حقیقی متجلی خواهد گشت.

خواص سنگ لاجورد

لاجورد را عمدتا به عنوان ارتباط دهنده انسان با عالم درون و شهودات گرامی می دارند. این سنگ با انرژی قدرتمند عمیق کیهانی در ارتباط است. انرژی که فرد را به یگانگی و حقیقت می رساند. از خواص سنگ لاجورد و حضور این کریستال آبی، فعالسازی روحی اسرارآمیز، قدرتمند و سلطنتی است. سنگی نیست که به یکباره تاثیرش را بگذارد و آنرا کنار بگذارید. بلکه همراهی است که با شما می ماند و بتدریج انرژی عمیق خود را ساطع می کند تا زمانی که روحتان اقتدار کافی برای گشودگی به روی اسرار کائنات را پیدا کند. خواص سنگ لاجورد در استرولوژی و طالع بینی به برج های سنبله (شهریور)، میزان (مهر)، کمان (آذر)، جدی (دی) و ماهی (اسفند) مرتبط است و انرژی آن در سیاره مشتری و عنصر آب تجلی پیدا می کند.

از معروف ترین خواص جسمانی لاجورد می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تقویت عملکرد سیستم ایمنی بدن
  • اثربخش برای رفع بیخوابی و کسالت ذهنی
  • کمک به بهبهود مشکلات و دردهای ناحیه سر و گردن
  • کمک به بهبهود مشکلات تنفسی و دردهای ناحیه گلو
  • تاثیرگذاری بر روند درمان و سلامت چشم و بینایی
  • تسریع تنظیم عملکرد غده ی تیروئید
  • بهبود عملکردهای ذهنی نظیر یادآوری و تمرکز

از معروف ترین خواص سنگ لاجورد در ابعاد معنوی و متافیزیکی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تنظیم انرژی ها در حوزه گردش انرژی چاکرای ریشه، چاکرای گلو و چاکرای چشم سوم
  • تقویت نیروهای درونی و ارتقاب استعدادهای روحی و معنوی
  • پیشرفت قدرت شهود و درک با حس ششم
  • کمک به رویابینی شفاف (Lucid Dreaming) و آگاهی در خواب
  • عمق بخش به خلسه و مراقبه
  • کمک به درون نگری و دریافت الهامات قلبی
  • حفاظت هاله انرژی از نیروهای منفی
  • برقراری و حفظ صلح و آرامش درونی
  • آگاهی بخشی به اسرار کائنات

استفاده و کاربرد لاجورد در فنگ شویی

براساس سیستم فنگ شویی، لاجورد برخوردار از انرژی های لطیف و آبگونه است و روشنایی و شهود را به زندگی می آورد. کیفیات لاجورد صدای اقتدار فرد را بیدار می کنند و او را به دنبال حقوق مادی و معنوی اش در زندگی بر می خیزاند. همچنین نیروی حفاظتی دارد که دارنده اش را از انرژی های تاریک مصون نگه می دارد و در عوض انوار شفافیت را بر ذهن و درون او خواهد تاباند.

مانند آثار تزئینی باستانی، لاجورد در نمادها و مجسمه های فنگ شویی نیز به چشم می خورد. با توجه به ابعاد روحانی خواص سنگ لاجورد، هر گوشه باگوا از دیدگاه فنگ شویی می تواند محل مناسبی برای این کریستال باشد. بطور خاص گوشه ثروت و فراوانی و محل سلامت توسط فنگ شویی پیشنهاد می شوند. همچنین اتاق کودک محل مناسبی برای چیدن لاجورد است. پیشنهاد دیگر اینست که آنرا کنار تخت خواب و نزدیک به سر بچینید تا تاثیرات آن به ناخودآگاهتان وارد شود. فنگشویی معتقد است لاجورد به جذب ثروت و فراوانی نیز کمک می کند.


شاید این مطلب را نیز بپسندید: “اسرار اعجاب انگیز فنگ شویی”


رنگ آبی و تاثیرات عنصر آب در لاجورد مشهود است بنابراین از محل های جریان این انرژی ها در باگوا غافل نشوید. بهترین پیشنهاد استفاده از سنگ در نزدیکی بدن است. می توانید آویزها یا جواهرات لاجورد را همراه خود داشته باشید خصوصا دور گردن یا روی پیشانی قرار دادن آنها به جذب خواص سنگ لاجورد کمک خواهد کرد. این روشی موثر برای چاکرا درمانی نیز به شمار می رود. فقط حتما آنرا دائما پاکسازی و شارژ نمایید.

فنگ شویی پیشنهاد می دهد که برای جذب خواص سنگ جاسپر آن را در نقاطی از باگوا که با عناصر زمین و فلز در ارتباط هستند بچینید. از آنجایی که جاسپر یکی از 8 سنگ اصلی فنگ شویی به شمار می رود محل آن در باگوا بسیار مهم و تاثیرگذار است. مثلا چیدن دو عدد جاسپر به شکل قلب در گوشه عشق و روابط (شمال شرقی) توصیه می شود. یا قرار دادن یک کاسه سنگ جاسپر در مرکز خانه هم ایده خوبی است.


شاید این مقاله برای شما مفید باشد: “باگوا یا هشت نماد، فلسفه و حکمت چین باستان”


 

برای دسترسی به دستبند لاجورد – دستبند قدرتهای _ درونی کلیک کنید:

جذب تمام خواص سنگ لاجورد به کمک فنگ شویی