همان طور که میدانید، به تمرکز روی یک موضوع فیزیکی یا ذهنی و آرام کردن ذهن، مراقبه یا مدیتیشن میگویند که انواع بسیار زیادی دارد. در این مقاله از چندین نوع مدیتیشن با سنگها که براساس تاثیرات چاکراها و علم رنگ شناسی انجام میشوند، نام می بریم.

برای انجام هریک از مدیتیشن های زیر، ابتدا در اتاق آرام و ساکتی به شکلی که راحت هستید قرار بگیرید و سنگی را که به رنگ مورد نیاز شماست روبروی خود قرار دهید. تنفس خود را آرام کنید و در طیف رنگ سنگ غرق و متمرکز شوید. پس از مدتی تمرین، قادر خواهید بود با ارتعاشات سنگ هماهنگ شده و با آن ارتباط برقرار کنید. ارتعاشات سنگ ها به رشد روحی شما کمک کرده و به مرور شکفتگی روحی را تجربه خواهید کرد.

مقاله مرتبط: روانشناسی رنگ سنگها و خواص درمانی آنها

 

مدیتیشن با سنگها

انواع مراقبه با سنگ ها

انواع مدیتیشن با سنگها

۱- مدیتیشن برای کسب سلامتی، نیروی حیاتی و انرژی:

در این مدیتیشن از سنگهایی به رنگ گل سرخ، قرمز یا نارنجی استفاده کنید. برای این منظور میتوانید از گوی کریستال طبیعی رز کوارتز کمک بگیرید.

 

۲-مدیتیشن برای بازیافتن سلامتی پس از بیماری:

در این مدیتیشن از سنگهایی به رنگ سبز، آبی و بنفش استفاده کنید. با وارد شدن هریک از رنگهای بالا به درون چاکراهای خود با رنگهای فوق هماهنگ می شوید و افکار خود را به افکار شاد، مشعشع، سرشار از راحتی، سلامتی و صلح و آرامش مبدل می سازید. منشور طبیعی آمیتیست برای این مراقبه بسیار نتیجه بخش میباشد.

 

۳- مدیتیشن برای رفع افسردگی، احساس تنهایی و ناامیدی:

در این مدیتیشن از هفت رنگ مربوط به طیف های هفتگانه استفاده کنید. بهترین راه استفاده از سنگهای هفت چاکرا میباشد. بعلاوه، رنگ زرد یکی از قوی ترین نیروها علیه افسردگی و انواع محدودیت ها است.

آویز منشور هفت سنگ چاکرا

۴- مدیتیشن برای کسب کامیابی، موفقیت و پیشرفت:

در این مدیتیشن از سنگهایی به رنگ سبز استفاده کنید. طیف سبز منبع مهمی از تجهیزات کیهانی است. ارتعاشات رنگ سبز باعث جذب موارد مورد علاقه شما میشود. طیف سبز شخصیت شما را غنی میکند و موفقیت و فراوانی را افزایش میدهد.

 

۵- مدیتیشن برای رشد ذهنی و ایجاد قدرت فکر:

در این مدیتیشن از سنگهایی با اشعه طلائی استفاده کنید. اشعه طلایی از مرکز لایتناهی عقل سرچشمه میگیرد و روشنی ذهنی و کفایت ذهنی بیشتر را به ارمغان می آورد.

 

۶- مدیتیشن به منظور ایجاد حفاظت کامل، پرکردن بدن از انرژی، ایجاد سلامتی، ایجاد ارتعاشات آرام بخش و صلح آمیز:

در این مدیتیشن از نور سفید استفاده کنید. برای این منظور بهترین سنگی که پیشنهاد میکنیم کریستال کوارتز شفاف است.

 

۷- مدیتیشن برای درک طبیعت رویا (مرحله خواب دیدن):

در این مدیتیشن از سنگهایی به رنگ سیاه استفاده کنید. در مواقعی که زیاده از حد عصبی هستید یا قادر به تمرکز نیستید این مدیتیشن موجب بدست آوردن درک ذهنی میشود. سنگ تورمالین سیاه برای این مراقبه عالی ست.

 

8- مدیتیشن برای پاکسازی، فعالسازی و تنظیم چاکراها:

برای این مدیتیشن از پاندول سنگهای هفت چاکرا کمک بگیرید و پس از تمرکز و مراقبه بر روی آن، پاندول را به گردن بیاویزید و تا مدتی همراه خود داشته باشید. ارتعاشات هفت طیف رنگی وارد چاکراهای شما شده و آنها را تنظیم و فعال میکنند. اگر مطمئن هستید که در یک چاکرای خاص مشکل دارید، میتوانید سنگ مربوط به همان چاکرا را تهیه کرده و بروی آن مراقبه کنید. برای آشنایی با این سنگها مقاله سنگهای چاکراها را حتما مطالعه کنید.