خواص سنگ کوارتز شفاف درست مانند خود این سنگ شفاف و جاری هستند. نگاه کردن به درون سنگ های شفاف و بررسی نحوه فرم گیری عناصر طبیعت درون آنها، خود مراقبه ای تسکین بخش است. برای اتصال به انرژی های کوارتز، لزوما نباید انسان معنوی یا با اعتقادات خاصی باشید. یک روحیه جستجوگر و یک ذهن باز کافیست تا با آن ارتباط بگیرید و از خواص سنگ کوارتز شفاف بهره مند شوید.

خواص سنگ کوارتز شفاف

کوارتز شفاف از سنگ های طبیعی است که از گذشته های دور مورد توجه بشر بوده. بدلیل نبود عناصر شیمیایی رنگ آمیز درونش سفید و شفاف باقی مانده است. به آن دُرّ یا مروارید کوهی نیز گفته می شود. منشإ اصلی استخراج آن برزیل، چین و آمریکا هستند. از دیرباز در سراسر دنیا از این سنگ به عنوان های مختلف استفاده بسیار میشد. در ژاپن آنرا نفس اژدها می دانستند. در ایران آنرا طلسم خوش شانسی به شمار می بردند. در اروپا آنرا قطعه یخی که هرگز ذوب نمی شود و موجب خنکی می شود می شناختند. در هند و آمریکا از ابزار مراسمات معنوی و مذهبی بود. امروزه این سنگ را می توان در شکل های مختلف از تکه های صخره ای راف تا بلورها و جواهرات تزئینی صیقل خورده یافت.


پیشنهاد میکنیم این مقاله را نیز مطالعه نمایید: “کریستال کوارتز شاه کریستال ها – خواص و آموزش مراقبه با آن”


خواص سنگ کوارتز شفاف

به کوارتز شفاف، شاه کریستال ها می گویند. این سنگ تسریع بخش تمام انرژی هاست. قادر است هر نیرویی را به هارمونی و بالانس برگرداند. کوارتز شفاف نماینده عنصر زمین و تجلی بخش نور است. هدایت کننده فرد از ریشه به سمت نور و سعادت است. کمک کننده در مسیر معنوی و عمق بخش به مراقبه و خلسه است.

از ویژگی های متمایز کننده این سنگ آنست که شما می توانید آنرا برنامه ریزی نمایید. به این شکل که با توجه به نیت شخصی تان بر آن مراقبه کنید و انرژی موردنظر خودتان را به آن وارد کنید. اینگونه سنگ جاذب خواسته شما خواهد بود. همچنین کوارتز به شهود شما شفافیت و قدرت می بخشد.

ویژگی بخصوص دیگر از خواص سنگ کوارتز شفاف اینست که بدلیل رنگ سفید و شفافیت قادر است انرژی ها و نیروهای محیط اطرافش را پاکسازی نماید. بهمین دلیل گفته می شود که برای پاکسازی سایر کریستال ها، کافیست برای مدتی آنها را در مجاورت کوارتز شفاف قرار دهید. کوارتز شفاف می تواند به هماهنگی همزمان تمام چاکراها با یکدیگر کمک کند و توازن در میدان انرژی افراد و مکان ها ایجاد نماید.


این مقاله نیز ممکن است برای شما جالب باشد: “روانشناسی رنگ سفید و اثرات سنگ های سفید”


جذب خواص کوارتز شفاف به کمک فنگ شویی

فنگ شویی کوارتز شفاف با سایر کریستالها کمی تفاوت دارد. یک گوشه یا نقطه خاص برای آن در نظر گرفته نمی شود. بسادگی می توانید کوارتز خود را در هر نقطه از باگوا قرار دهید تا انرژی ها و نیروهای مربوط به آن محل را پاکسازی کنید. مهمترین خواص سنگ کوارتز شفاف از دید فنگ شویی، ارتباط آن با نور و پاکسازی است. در فنگشویی از این سنگ بخوبی در جهت پاک کنندگی نیروها و ارتباط با عنصر زمین بهره می گیرند. بعنوان مثال توصیه می شود یک تکه کریستال کوارتز شفاف را در یکی از گوشه های تاریک و دورافتاده خانه قرار دهید تا تعادل را به منبع نیروها باز گردانید. همچنین بهتر است به مرور کریستال ها را در نقاط مختلف خانه جابجا کنید تا انرژی در گردش باشد.

مهمترین و موثرترین روش جذب نیروهای کوارتز شفاف، مراقبه بر روی آنست. برای ارتباط گرفتن با این سنگ، بایستی ابتدا آنرا پاکسازی و شارژ نمایید. سپس در مکانی خلوت و آرام در حالیکه کوارتز شفاف در مجاورت شماست یا با بدنتان در تماس است، به مراقبه بنشینید. پس از آنکه خلسه و سکوت را تجربه کنید ممکن است انرژی حقیقی این سنگ را احساس کنید.

محبوب ترین راه های جذب خواص درمانی کوارتز شفاف برای جسم و روان دو راهند. یک اینکه کریستال خود را روی پیشانی قرار دهید و بر روی آن مراقبه کنید. معمولا این مراقبه بصورت دراز کشیده انجام می شود و به شفاف سازی چاکرای چشم سوم و تقویت شهود و درک درونی کمک می کند. دوم چاکرا درمانی با کوارتز شفاف است که معمولا توسط یک درمانگر و متخصص ریکی انجام می شود. در این روش درمانگر نقاط گرفتگی انرژی را در فرد تشخیص میدهد و به کمک کوارتز شفاف میدان آنها را از گره ها پاک می سازد.


تهیه آویز منشور کوارتز شفاف اصل و با کیفیت از سنگچین: بروی عکس کلیک کنید.

جذب خواص سنگ کوارتز شفاف