جاسپر سنگ بشریت و محافظ او از نیروهای ضدبشریت است. این سنگ از دیرباز توسط انسان ها شناخته شده و به کار گرفته می شد. تقریبا تمامی مذاهب و آیین های باستانی آنرا گرامی می داشتند و از خواص آن بهره می بردند. فنگ شویی نیز از سایر آیین ها سوا نبوده و خواص جاسپر را به روش خاص خود شناخته و جذب می نماید. در این مطلب به بررسی خواص سنگ جاسپر و چگونگی جذب آن خواص براساس سیستم فنگ شویی می پردازیم.

جذب تمام خواص سنگ جاسپر


این مطلب می تواند برای شما جالب باشد: “سنگ جاسپر و خواص آن”


منشإ و انواع جاسپر

جاسپر یک سنگ معدنی فشرده شامل موادمعدنی کوارتز، عقیق و ترکیبات متنوع دیگری است که عمدتا از برزیل، ونزوئلا، آمریکا و هندوستان استخراج می شود. جاسپر بنا بر ناخالصی های موجود در آن، در رنگ های متنوع قرمز، بنفش، زرد، سبز و آبی یافت می شود. اشکال متنوعی از جاسپر شناخته شده است که گاهی در ترکیب با سنگ ها و کانی های دیگر شکل گرفته اند. بعنوان مثال جاسپر موزاییکی (ترکیب جاسپر و هماتیت)، سنگ خون (جاسپر و کوارتز) و موکائیت (جاسپر استرالیایی) برخی از انواع آن هستند. فراوان ترین و معروف ترین نوع آن، جاسپر قرمز است که بدلیل وجود مقادیر آهن در آن، به این رنگ درآمده است و خواص بسیاری در خود داراست. بدلیل رسوبات گداخته های آتشفشانی، طرح های زیبایی روی این سنگ شکل گرفته است. حکاکی و پولیش این سنگ ساده است و در اشکال متنوع تزئینی تراشیده می شود.

باورهای باستانی درمورد جاسپر

از دیرباز سنگ جاسپر در مناطق جغرافیای مختلف به عنوان سنگ شانس و دافع نیروهای خبیث و همچنین تقویت کننده انرژی جنسی و سلامتی عنوان می شده است. خواص درمانگر آن برای اقوام مختلف باستانی شناخته شده بود و در مراسمات مذهبی و جادویی مورداستفاده قرار می گرفته است. جاسپر در ایران باستان نیر کاربرد داشته و با نام یشپ شناخته می شده. رومیان، مصریان، یونانیان، یهودیان، بومیان آمریکا و آشوری ها از جاسپر براساس باورهای مختلف برای درمان و شفابخشی، دفع شیاطین، افزایش نیروی جنسی و همچنین برای زندگی پس از مرگ استفاده می کردند.

خواص سنگ جاسپر

جاسپر خواص متعددی دارد که از هزاران سال گذشته بواسطه فرهنگ های گوناگون در سراسر جهان شناخته شده اند. براساس رنگ و نحوه شکل گیری جاسپر تفاوت هایی با یکدیگر دارند. این خواص هم تاثیرات جسمانی و هم روحانی برای انسان به همراه دارند. به جاسپر سنگ بشریت نیز گفته می شود چراکه براساس باوری، جاسپر نویدبخش یگانگی و وحدت تمام انسان هاست و به فرد نگاهی وسیع تر از محدوده فردیت خویش می بخشد. در ستاره شناسی و طالع بینی موقعیت دایره البروج جاسپر را مخصوص برج های حمل (فروردین)، سنبله (شهریور) و ماهی (اسفند) و انرژی آنرا مرتبط با سیارات مارس (مریخ) و پلوتو و عنصر آتش می دانند.

از معروف ترین خواص جسمانی جاسپر قرمز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تقویت توان جنسی، شهوت و باروری
  • کمک به جذب آهن، رفع کم خونی و یبوست و بهبود سیستم گردش خون
  • رفع خستگی و کوفتگی جسمی و افزایش انرژی و قوای جسمانی
  • تسریع روند سوخت و ساز و چربی سوزی و همچنین تنظیم وزن بدن
  • آرامش روان، کاهش استرس و تمدد اعصاب
  • تسکین دردهای شکمی، کبدی، پانکراس، طحال و سیاتیک
  • کاهش علائم درد و بیماری های مزمن
  • رفع مشکلات مربوط به کف پاها

از معروف ترین خواص معنوی و متافیزیکی جاسپر قرمز می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • تنظیم انرژی ها در حوزه گردش انرژی چاکرای ریشه، چاکرای جنسی و همچنین تاثیرگذار بر تمام میادین انرژی کالبد اثیری
  • برقراری تعادل میان جسم و کالبد اثیری یا روح و احساس یگانگی و پذیرش
  • کاهش ترس و سردرگمی و تقویت آرامش، اراده و انرژی زندگی
  • دفع نیروها و موجودات منفی و شریر و حفاظت از دارنده سنگ
  • اتصال به انرژی های کالبد اثیری زمین و تقویت ریشه های شخصیت
  • حفاظت از دروازه های انتقال انرژی و فردی و جلوگیری از اتلاف انرژی حیاتی فرد

خواص و ویژگی های جاسپر براساس سیستم فنگ شویی

جذب تمام خواص سنگ جاسپر براساس فنگ شوییبراساس سیستم فنگ شویی، جاسپر انرژی زمینی قدرتمندی از نوع گرم و آتشین دارد و آورنده نور به زندگی است. فنگشویی بیان می کند که خواص سنگ جاسپر قادر است به فرد برای دنبال کردن اهدافش اقتدار و تمرکز ببخشد. البته این انرژی از نوع تمرکز بخش سنگ های دیگر مثل اونیکس یا هماتیت نیست. در واقع نوع انرژی جاسپر به این شکل است که به طور یکپارچه همزمان سلامت، سرزندگی و همچنین تمرکز بر روی اهداف را میسر می سازد و فرد بدون آنکه به نیروی حیاتی یا سلامتی اش لطمه وارد کند قادر خواهد بود بر اولویت های زندگی اش متمرکز بماند.

انرژی جاسپر سرشار از گرماست و این یعنی آورنده سرزندگی و نشاط برای زیستن است. ارتباط آن به نیروی جنسی نیز از سایر سنگ های قرمز سواست. جاسپر مثل اپال یا عقیق قرمز عمل نمی کند و صرفا شهوت و قوای جنسی را بیدار نمی کند بلکه بطور کلی انرژی و شور جنسی توام با تعادل و آرامش سازنده را به ارمغان می آورد. به بیان بهتر این سنگ شما را خسته نمی کند و دائما نیروی بقا ساطع می کند.

فنگ شویی معتقد است جاسپر انرژی های زنانه (یین) و مردانه (یانگ) را در دایره روانی و معنوی هاله اطراف شما در تعادل نگاه می دارد و این انرژی ها را به حمایت از یکدیگر وا می دارد. به بیانی ساده تر به افرادی که در یک نوع تفکر و رفتار زیاده روی می کنند را متعادل می سازد. بعنوان مثال کسی که بیش از حد از خودگذشتگی می کند یا کسی که بطور غیرعادی خودشیفته و خودمحور باشد را تعدیل و آگاه می سازد. بدین ترتیب جاسپر سنگی گرمابخش برای زندگی و تعادل آور برای ذهن است.


شاید این مطلب را نیز بپسندید: “اسرار اعجاب انگیز فنگ شویی”


استفاده و کاربرد جاسپر در فنگشویی

معمولا جاسپر در مجسمه های فنگشویی کار شده است. مجسمه ها و نمادهایی که به جذب خواص مشابه جاسپر معروفند، از جمله اژدهای پی یائو، نماد وو لو و گره خوشبختی و همچنین مجسمه های بودا و حیواناتی نظیر فیل و لاک پشت، از تزئینات سنگ جاسپر بخوبی بهره برده اند. همچنین درختچه های سنگی جاسپر در گالری سنگچین موجود است.

فنگ شویی پیشنهاد می دهد که برای جذب خواص سنگ جاسپر آن را در نقاطی از باگوا که با عناصر زمین و فلز در ارتباط هستند بچینید. از آنجایی که جاسپر یکی از 8 سنگ اصلی فنگ شویی به شمار می رود محل آن در باگوا بسیار مهم و تاثیرگذار است. مثلا چیدن دو عدد جاسپر به شکل قلب در گوشه عشق و روابط (شمال شرقی) توصیه می شود. یا قرار دادن یک کاسه سنگ جاسپر در مرکز خانه هم ایده خوبی است.


شاید این مقاله برای شما مفید باشد: “باگوا یا هشت نماد، فلسفه و حکمت چین باستان”


از پرکابردترین و تاثیرگذارترین راه های جذب خواص سنگ جاسپر در فنگ شویی، به کارگیری آن در جواهرات و زینت های آویزی است که بطور کلی برای جذب تمام خواص سنگ جاسپر توسط فنگ شویی پیشنهاد می شود. انگشتر، دستبند، گردنبند و آویزهای مختلف جاسپر، بهترین محافظت و جذب را برای شما برنامه ریزی می کنند. بهترین کار اینست که کریستال خود را نزدیک و در تماس با بدن نگه دارید و حتما آنرا دائما پاکسازی و شارژ نمایید. برای چاکرا درمانی نیز می توانید جاسپر را در محل چاکراهای یک و دو قرار دهید.

از اینجا به تمام محصولات جاسپر دسترسی خواهید داشت. کلیک کنید:

جذب تمام خواص سنگ جاسپر براساس فنگ شویی