عقیق نوعی سنگ قیمتی است که استفاده از آن توسط انسان تاریخچه ای طولانی دارد و به زمان بابلیان، یونانیان، و رومیان برمی گردد. این سنگ Agate  نامیده می شود، این نام برگرفته از رودخانه ای درجزایر واقع در دریای مدیترانه است که چهار قرن پیش از میلاد وجود داشته. تنوع رنگ های سنگ عقیق با تنوع رنگ های رنگین کمان قابل مقایسه است.

از ابتدای استفاده از این سنگ توسط انسان، فواید معنوی آن مورد توجه بوده است، اگرچه به دلیل زیبایی خیره کننده در بسیاری از فرهنگ ها به عنوان سنگ تزیینی مورد استفاده قرار می گرفت.

فواید استفاده از سنگ عقیق

  • فراوانی
  • ثروت
  • تعادل
  • حفاظت
  • دوستدار محیط زیست
  • حفاظت در دریا
  • عشق و امنیت
  • شجاعت و استقامت

سنگ عقیق

رنگ های سنگ عقیق

عقیق تنوع رنگی بالایی دارد. همانطور که در تصویر بالا مشاهده می کنید علاوه بر تنوع رنگی، طرح های مختلف و الگوهای متفاوتی در هر سنگ قابل تشخیص است. ممکن است این الگوهای متنوع با رنگ های مختلف در هم آمیخته شوند. این رنگ های مختلف به شکل نوارهایی کنار یکدیگر شکل گرفته و الگو های زیبایی را می آفرینند.

فواید احساسی و روحی عقیق

عقیق سنگی از خانواده کوارتز است. کوارتز از قدیم به عنوان کریستالی بسیار قدرتمند و مفید برای روح شناخته شده است. کوارتز دو نوع دارد. نوع کلاسیک کوارتز کریستالی شفاف است که انواعی مانند کوارتز صورتی، آمیتیست، سیترین، کوارتز دودی و موارد دیگری را شامل می شود. این نوع از کوارتز به راحتی قابل شناسایی ست و به وفور یافت می شود.

نوع دیگر کوارتز از شفافیت کمتری برخوردار است؛ اگرچه نور را از خود عبور می دهد اما حالت مات خود را حفظ می کند. جاسپر، اونیکس، کارنلین و آمازونیت کریستال هایی از این دسته هستند.

هر دو نوع کوارتز از جنس سیلیکون دی اکساید هستند که ماده موجود در اکثر ترکیبات شیمیایی روی کره زمین است.

رنگ های مختلف سنگ عقیق، فواید و تاثیرات متفاوتی برای مصرف کننده به دنبال دارد. به صورت کلی استفاده از عقیق برای افراد آرامش و رهایی از خشم و استرس را به همراه دارد. همچنین باعث تقویت قدرت تمرکز، تقویت حافظه، آگاهی از خود و دنیای اطراف، و آگاهی از افکار می شود. سنگ عقیق انرژی متعادل کننده ای دارد و باعث می شود روابط انسانی از تعادل بهتری بهره مند شوند. بدین صورت که توانایی های شما را در برقراری روابط اجتماعی توسعه می دهد و با افزایش آگاهی تان به شما کمک می کند از نیاز های خود و دیگران در یک رابطه دوطرفه آگاه تر باشید و بدان احترام بگذارید. همچنین بسیاری بر این باورند که به همراه داشتن سنگ عقیق به درمان بی خوابی کمک می کند.


برای مشاهده محصولات سنگ عقیق سنگچین کلیک کنید.


فواید فیزیکی استفاده از عقیق

سنگ عقیق یکی از سنگ های درمانگر معروف است. در کنار فواید احساسی و روانی که برای انسان به همراه دارد، عقیق به بهبود مشکلاتی مانند میگرن و سردرد های مزمن کمک می کند. می تواند برای تعدیل درد در هر نقطه از بدن نیز مورد استفاده قرار گیرد.

سنگ عقیق به هر دو سیستم تنفسی و قلبی و عروقی منفعت می رساند. همچنین برای عملکرد بهتر دستگاه گوارشی قابل استفاده است. در حضور سنگ عقیق، چشم ها، پوست و مو نیز از سلامت بهتری برخوردار می شوند. خانم هایی که قصد بچه دار شدن دارند می توانند برای سلامت خود و فرزندشان و نیز افزایش توانایی شیردهی از این سنگ استفاده کنند.

تمام رنگ های سنگ عقیق می توانند برای مقاصد سلامت عمومی استفاده شوند. اگرچه می توان برای اهداف خاص تر رنگ ویژه ای را نیز انتخاب کرد. برای مثال عقیق آبی برای مشکلات مربوط به گلو مانند احساس درد و سوزش در گلو توصیه می شود. عقیق سبز می تواند به بهبود بیماری سرماخوردگی و ضعف عمومی بدن کمک کند و عقیق قرمز سیستم گردش خون و سیستم گوارش را تقویت می کند.

سنگ عقیق

عقیق و چاکراها

چاکراها هفت مرکز انرژی در بدن انسان هستند که هرکدام بر جنبه خاصی از وجود فیزیکی یا غیرفیزیکی انسان تاثیر می گذارند. هر چاکرا با رنگ مخصوص خود شناخته می شود که می توان این رنگ ها را با رنگ عقیق مورد نظر خود هماهنگ کرد تا نتیجه بهتری از استفاده عقیق بگیریم. زیرا همانطور که پیش از این اشاره شد، سنگ عقیق تنوع رنگی بالایی دارد و می توان رنگ هرکدام از چاکرا ها را در انواع سنگ های عقیق یافت.


مقاله هفت رنگ هفتاد سنگ برای چاکرا درمانی نیز توصیه میشود.


آیا سنگ عقیق می تواند کانال چاکرا ها را بگشاید؟

عقیق می تواند در فرایند گشایش هرکدام از این مراکز انرژی موثر باشد. بهتر است از رنگ مخصوص همان چاکرا برای گرفتن نتیجه بهتر استفاده شود. برای مثال اگر در برقراری ارتباط با دوستان خود دچار مشکل هستید به احتمال زیاد نیاز دارید چاکرای گلو را تقویت کنید، برای این کار بهتر است از عقیق آبی استفاده کنید. به همین ترتیب با مشاهده تصویر زیر می توانید رنگ هر سنگ عقیق را متناسب با چاکرای مورد نظرتان بیابید.

چاکرا

آیا عقیق یک سنگ ماه تولد است؟

عقیق بطور کلی سنگ ماه تولد اردیبهشت، مرداد و دی است.

چگونه سنگ عقیق را شارژ و پاکسازی کنیم؟

سنگ ها و کریستال ها می بایست گهگاهی پاکسازی و شارژ شوند تا به نحو احسن از انرژی و فواید آن ها بهره مند شویم. پاکسازی می تواند به روش های مختلفی انجام می شود. این روش ها شامل قرار دادن سنگ در برابر نور خورشید، ماه، یا درون آب و در معرض دود عودها می شود. اما باید دقت داشت برخی از سنگ ها نسبت به نور شدید خورشید حساس هستند. بنابراین بهتر است قبل از انجام هرکدام از روش ها درباره نوع سنگ تحقیق کنید. برای اطلاع از روش های پاکسازی می توانید به راهنمای جامع روش های شارژ و پاکسازی سنگها مراجعه کنید.

 

محل قراردهی سنگ عقیق

برای اثربخشی بهتر عقیق بهتر است که آن را در محل زندگی خود نگه داشته یا برای مقاصد شخصی مثل گشایش چاکرا یا اهداف درمانی از زیورآلاتی مانند گردنبند یا گوشواره که از عقیق ساخته شده اند استفاده کنیم یا به ساده ترین حالت آن را در جیب لباس خود حمل کنیم.

محل قرار گرفتن سنگ عقیق در منزل هرجایی می تواند باشد. برای مثال عقیق آبی می تواند در اتاقی که همه اعضای خانواده از آن استفاده می کنند قرار گیرد و عقیق زرد و قرمز که بیشتر مربوط به چاکرای ریشه هستند در مکان هایی مانند اتاق خواب و اتاق شخصی جانمایی شوند. عقیق طلایی یا قهوه ای که برای افزایش خرد و آگاهی استفاده می شود را می توان در محل شمال شرقی خانه قرار داد.

از سنگ عقیق در محل کار نیز به دلیل جدب رونق و فراوانی یا اهداف دیگری مانند توسعه آگاهی و خرد می توان استفاده کرد.


مقاله پیشنهادی: جذب تمام خواص سنگ عقیق با کمک فنگ شویی و نقشه باگوا


عقیق و ثروت و فراوانی

سنگ عقیق به همراه تعدادی از کریستال های دیگر مانند آونتورین به سنگ هایی معروف اند که باعث افزایش ثروت و فراوانی می شوند. اشیای تزیینی مانند کاسه هایی که از عقیق شفاف درست می شوند به منظور جذب ثروت مورد استفاده قرار می گیرند. سنگ جذب ثروت ویژه سنگچین با تکیه بر همین خاصیت عقیق ساخته شده و در طراحی آن نماد باستانی ثروت حکاکی شده که با انرژی های ارتعاش بالا در مدیتیشن های مخصوص شارژ میشوند تا قدرتمندترین اثرات جدب ثروت و فراوانی را برای دارنده خود بهمراه بیاورند.

 

عقیق و فرشته ها

سنگ عقیق با فرشته های مختلفی ارتباط دارد. معروف ترین آن ها فرشته زمین، اورئیل میباشد. برخی از الهه های یونان که با عقیق مرتبط هستند شامل dawn، Aurora، بونا دیا و الهه شب هستند.

عقیق شفابخش

در زمان های قدیم با قرار دادن عقیق در آب نوعی درمان برای نیش مار تهیه می کردند. اگرچه امروزه درمان ها مطمئن تری برای نیش مار وجود دارد اما هنوز می توان از برخی خواص عقیق بر سلامتی انسان بهره برد. قرار دادن سنگ عقیق تمیز درون کاسه یا پارچ آب می تواند فواید زیادی برای سلامت جسم و آرامش روح داشته باشد. از این آب می توانید برای نوشیدن، اسپری کردن در هوای خانه یا اسپری خنک کننده در هوای گرم استفاده کنید.

عقیق و سنگ های هم خانواده

سنگ عقیق با سنگ های هم خانواده خود مانند جاسپر و کوارتز هماهنگی کامل دارد.

سنگ عقیق آتشین

عقیق آتشین به همراه کارنلین، اپال آتشین و کهربا در یک گروه قرار می گیرند و با سنگ های مربوط به زمین یا عنصر خاک مانند مالاکیت و سنگ ماه هماهنگ هستند.

استفاده از عقیق در یوگا و مدیتیشن

در هنگام تمرینات یوگا و مراقبه استفاده از سنگ عقیق موجب اثرگذاری بیشتر و پیشرفت در دقت و تمرکزتان روی تمرینات می شود. از این رو استفاده از انواع سنگ عقیق در این تمرینات و دیگر تمرینات معنوی توصیه می شود.

دو روش دیگر استفاده از این سنگ به صورت پاندول هایی برای دریافت پاسخ بله یا خیر، یا استفاده از آن به منظور جاذب امواج الکترومغناطیس هستند. در روش اول فرد برای دریافت پاسخی از ناخوداگاه خود سعی می کند به آرامش رسیده و پاندول را در یکی از دستانش می گیرد و در هوا رها می کند، درحالیکه دست خود را در حالت شل و ریلکس نگاه می دارد. سپس با قرار دادن علامتی برای پاسخ های “بله” یا “خیر” به پاندول خیره می شود تا جواب خود را پیدا کند. در روش دوم به منظور رهایی از امواج الکترومغناطیسی که امروزه در زندگی مدرن از هر گوشه و کناری انسان را احاطه کرده، می توان سنگ عقیق را در اتاق خود قرار داده تا نوعی سپر محافظتی برای تعدیل اثر این امواج ایجاد کند.

 

اگر سوالی در رابطه با عقیق دارید یا روش دیگری برای استفاده از آن می شناسید آن را در بخش کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.